• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Hoe Velox de rest van de markt het nakijken geeft (Velox)

14 september 2020
in Inzendingen 2020
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2020caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Velox heeft – met hulp van UP – Recruitment Marketing Automation opgezet. Velox weet daardoor precies wanneer potentiële kandidaten beschikbaar komen. Lees de hele case van Velox die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Case van Velox

Omschrijving van de case

Hoe mooi is het als je weet dat een kwalitatief hoogwaardige kandidaat beschikbaar komt op de arbeidsmarkt, nog vóórdat hij/zij zich gaat oriënteren, laat staan solliciteren? Dat is nou precies wat Velox onderscheidt.

Velox levert professionals voor de segmenten bouw, installatie-, en civiele techniek. Volgens Velox zit innovatie niet in een of ander handig kunstje, of één kekke technologie. Het gaat er vooral om hoe je het doet. De uitdaging zit hem – behalve binden en boeien – in het weten welke professionals wanneer beschikbaar zijn of komen.

Velox heeft met hulp van Up in Business Recruitment Marketing Automation opgezet. Velox weet daardoor precies hoe haar doelgroep zich gedraagt op persoonsniveau. Hoe gaat dit in zijn werk? Velox bouwt eerst een relatie met mogelijke kandidaten op met behulp van contentmarketing. Vervolgens monitoren ze hun gedrag zorgvuldig o.a. middels de projectkalender. Ze weten op die manier precies waar potentiële kandidaten behoefte aan hebben en wanneer ze klaar zijn om op een nieuw project te beginnen.

Met die wetenschap kan Velox op een efficiënte manier de beste beschikbare professionals inzetten binnen de projectketen. Want als je snel wilt schakelen met passende en kwalitatief goede mensen, moet je in ieder geval weten:
(1) wanneer potentiële kandidaten beschikbaar komen;
(2) of een potentiële kandidaat goed is; en zo ja,
(3) waar hij/zij goed in is.
In alle drie de gevallen gaat het hier om unieke data die je het best en snelst kunt verkrijgen met Recruitment Marketing Automation.

Daarbij onderscheiden ze vier kandidaatcategorieën:

A
Beschikbaar: Ja
Kwaliteit : Ja
B
Beschikbaar: Nee
Kwaliteit : Ja
C
Beschikbaar: Ja
Kwaliteit : Nee
D
Beschikbaar: Nee
Kwaliteit : Nee
Het systeem genereert geautomatiseerd taken, waardoor categorie A altijd top of mind is.
Zelfs nog vóórdat kandidaten zich gaan oriënteren op een nieuwe functie, ziet Velox dat al aankomen. Op die manier geven ze de rest van de markt het nakijken.

Welke tooling is gebruikt in de case?

  • Recruitment Marketing Automation van Up in Business
  • Carerix
  • Intelligence Group (doelgroepdashboard)

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

• Onvoldoende beeld wanneer een kandidaat open staat voor een nieuw project
• Een gebrek aan overzicht van alle kwalitatieve kandidaten die open staan voor een nieuw project
• Een arbeidsintensief selectieproces
• Krapte op de arbeidsmarkt

Wat was het resultaat van de case?

De situatie in september 2019 (vóór de case)
• 40% van de data was verrijkt met informatie over beschikbaarheid en kwaliteit van een kandidaat
• De gemiddelde contractduur was 6 maanden
De situatie in september 2020 (ná de case)
• 85% van de data was verrijkt met informatie over beschikbaarheid en kwaliteit van een kandidaat
• De gemiddelde contractduur is gestegen naar 9 maanden

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

In deze case komen Recruitment en Tech optimaal samen. Een slimme toepassing van technologie heeft geleid tot succesvol recruitment door Velox en navenante financiële resultaten. Overal lees je dat het optimaliseren van je data-driven marketing je organisatie sneller kan laten groeien. Dit gaat echter niet zomaar: het vraagt om kennis van zaken, een gestructureerde aanpak én aandacht voor de toepassing van systemen. Met dit businessmodel laten Velox en Up zien dat zij dit alles beheersen.

Deze cijfers vertellen niet eens het hele verhaal. Succes is meer dan omzetgroei alleen. Deze aanpak heeft ook geleid tot tevredenheid alom. Uiteraard bij de klanten van Velox, die kwalitatief hoogwaardige kandidaten hebben gekregen. Maar zeker ook bij de kandidaten zelf, die razendsnel bij mooie opdrachtgevers zijn geplaatst. En ten slotte bij de Velox-medewerkers, die klant en kandidaat optimaal tevreden hebben kunnen maken. Dat alles in een markt waarin het ingewikkeld is je te onderscheiden.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

• Alle medewerkers van Velox
• Up in Business
• Intelligence Group
• Wim Davidse, hoofdredacteur Flexmarkt Magazine
• Bas Lissenberg, Unit U
• Carerix, recruitmentsoftware

Vorig artikel

Recruitment automation tool (Bullhorn)

Volgend artikel

Matchen en aanbieden: snel, nauwkeurig én volledig automatisch (Artiflex B.V.)

Gerelateerde Artikelen

Inzendingen 2020

Drie keer zoveel gesprekken met kandidaten door A.I. sourcing tool (Independent Recruiters)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Als recruiter kijken naar interne mobiliteit bij KPN! (KPN)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Van 0 naar 60.000 sollicitaties per jaar (Picnic)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Building a community-platform for recruitment (Yource)

Door Redactie
14 september 2020

Commentaar 1

  1. Pingback: Recruitment Marketing Automation in de praktijk: 4 succesvolle voorbeelden - Werf&

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Lucas Meijer (Spadework): 'Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen'

Lucas Meijer (Spadework): ‘Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen’

15 oktober 2025
Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

14 oktober 2025
Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

13 oktober 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Volgend artikel

Matchen en aanbieden: snel, nauwkeurig én volledig automatisch (Artiflex B.V.)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Lucas Meijer (Spadework): 'Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen'

Lucas Meijer (Spadework): ‘Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen’

15 oktober 2025
Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

14 oktober 2025
Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

13 oktober 2025
Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

Laatste kans: Ticketprijs Recruitment Tech Event 2025 € 100 hoger na 16 oktober

10 oktober 2025
LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

9 oktober 2025

Meest gelezen

Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Stemmen
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland