5-30% extra sollicitaties door het personaliseren van de candidate experience over verschillende kanalen. Lees over de recruitment tool van Taglayer die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Recruitment tooling van Taglayer
Omschrijving van de tooling
We helpen recruitmentbedrijven om de kandidatenervaring te personaliseren. Door het volgen van het gedrag van kandidaten op de website, personaliseren we de ervaring, wat resulteert in meer sollicitaties.
Op de website maken we het mogelijk om alles wat je maar wil aan te passen, toe te voegen of te personaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld iedereen die interesse heeft in marketing vacatures in Utrecht een andere banner op de homepage laten zien.
Daarnaast is het ook mogelijk om verschillende kanalen te personaliseren. Het opzetten van een AI vacature alert is zo gedaan. We hebben alleen het email adres of telefoonnummer nodig, op basis van het gedrag van de bezoeker sturen we dan relevante vacatures door.
Als je bezoeker nog steeds niet heeft gesolliciteerd kan je de bezoeker gaan doorsturen naar je Google of Facebook Ad audience om relevantere advertenties te laten zien.
Alle aanpassingen kan je gaan A/B testen zodat je overal de ROI van kan meten.
Samengevat helpen recruitmentklanten om hun wervingsproces te verbeteren door middel van personalisatie, analyse en datagestuurde besluitvorming, wat resulteert in meer effectieve plaatsingen en een betere kandidatenervaring.
Welk probleem lost de tool op?
Het tekort aan sollicitaties. Iedereen krijgt op dit moment dezelfde ervaring en dus dezelfde website te zien, vaak ook dezelfde emails…
We maken van 1 website miljoenen persoonlijke ervaringen wat voor relevantie zorgt voor de website bezoekers en dus resulteert in 5-30% extra sollicitaties.
Hoe werkt de tool?
Na de installatie van de tracking code begint de tool het gedrag van de bezoekers op de website te analyseren en bouwen we profielen.
De volgende stap is het maken van een candidate journey, door onze journey builder kan je dit heel snel doen. Het is ook mogelijk om verschillende kanalen de combineren. Je kan bijvoorbeeld alle bezoekers die interesse hebben in sales vacatures in Rotterdam een bepaalde pop-up laten zien en ze vervolgens een email sturen, indien ze erna terug op de website komen en ze nog steeds niet solliciteren kan je ze een WhatsApp bericht of push notification sturen.
Je kan alles van website personalisaties visueel uitwerken in onze website editor. De editor maakt het heel eenvoudig om teksten, afbeeldingen, knoppen, pop-ups, recommendation boxen… aan te passen, te personaliseren of toe te voegen. Met de email editor kan je onder andere een AI job alert aanmaken.
De laatste stap is dat je alles kan doormeten per kanaal. Zo kan je perfect de ROI terugvinden.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Onze klanten zien 5-30% extra sollicitaties binnenkomen na het gebruik van onze tool. Het bounce percentage gaat omlaag met 10-15%. Naast deze resultaten hebben ze ook een hele eenvoudige manier om de candidate experience te personaliseren over verschillende kanalen en dit ook per kanaal te analyseren. Alle verbeteringen kunnen getest worden door het te A/B testen in onze tool. Je krijgt op die manier een perfect beeld van de ROI.
De kandidaat krijgt een veel persoonlijkere ervaring die dat ze ook verdienen en vaak ook gewend zijn. Denk hierbij aan een Netflix en Spotify, deze partijen bieden een gestroomlijnde ervaring en zijn heel relevant naar hun bezoekers. Hierdoor gaan ze sneller een relevante job vinden.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
We zijn uniek als je ons vergelijkt met andere recruitment tooling. De meeste tooling focussen zich op de bezoekers op de website die iets van gegevens achterlaten, dit zijn gemiddeld maar 3% van de bezoekers. Wij vinden het belangrijk dat de overige 97% ook aandacht krijgt.
Ook is de laagdrempeligheid van onze tool niet te onderschatten, iedere website die meer sollicitaties wil behalen kunnen kan een persoonlijkere ervaring forever free aanbieden.