• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Sidney Hiele (JobPage): ‘Verschuiving van actief benaderen naar verleiden van de kandidaat’

Sidney Hiele (JobPage): ‘Verschuiving van actief benaderen naar verleiden van de kandidaat’

8 februari 2023
in 2023, Interviews, Thema: Recruitmentsites
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: interviewJobPageQSXLSidney Hielesourcing
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Sidney Hiele, oprichter en CEO van QSXL, was jarenlang interim-recruiter, gericht op IT-ers. Op de Dotslash-campus in Utrecht spreekt Martijn Hemminga met Hiele over sourcingbedrijf QSXL en over zijn product JobPage.

‘Mensen lezen geen tekst meer’

“JobPage maakt vacature landingspagina’s voor QSXL“, vertelt Hiele. “Wij werken veel voor midsize-bedrijven, die hebben niet altijd één werkenbij-pagina die aanslaat onder de doelgroep. Daar dragen wij aan bij. Dan gaat het om het actief benaderen van kandidaten voor vacatures, ter ondersteuning van opdrachten die QSXL onder handen heeft. Met behulp van JobPage-landingspagina’s, helemaal gericht op de doelgroep die wij voor een vacature benaderen. Daarbij is meetbaarheid heel belangrijk. Met JobPage kunnen wij goed zien waar mensen naar kijken en op klikken.”

“Mensen willen van gelijken horen hoe leuk het is om ergens te werken.”

“Wij benaderen bij QSXL mensen actief en persoonlijk. Kandidaten ontvangen vaak berichten van ons op hun mobiel. Als we verwijzen naar een vacature op een werkenbij-site is daar vaak heel veel tekst. En mensen lezen geen tekst meer. De landingspagina’s bij JobPage verhogen duidelijk de conversie, omdat mensen getriggerd worden door leuke foto’s en videotjes. En op die manier worden geïnformeerd over het bedrijf, maar ook over de functie. Dat is bij iedere pagina anders. Soms is het belangrijk om het bedrijf echt te benoemen. Vaak gaat het veel meer om de afdeling waar je terecht komt, de collega’s waarmee je te maken krijgt en de producten waaraan je gaat werken. Veel testimonials ook, dat is belangrijk, dat horen we heel vaak. Mensen willen van gelijken horen hoe leuk het is om ergens te werken.”

‘Doelgroep wordt 10 keer per dag benaderd’

“Belangrijk is ook dat we uit het stramien kunnen stappen van bedrijven, bijvoorbeeld door een wat ander taalgebruik te hanteren, wat beter aansluit bij de doelgroep. De markt is enorm veranderd; de krapte is sterk toegenomen en zal nog meer toenemen. Bij QSXL werken mensen die het het allermooiste vinden om de juiste doelgroep boven water te toveren. Dat is één. Maar vervolgens moet je verleiden, want de doelgroep wordt tegenwoordig tien keer per dag benaderd. Vaak op een heel onprofessionele manier. Dan is het extra belangrijk om op te vallen, doordat je het goed doet. Werving is de laatste jaren echt verschoven van het actief benaderen naar verleiding van de kandidaat. Het wordt steeds belangrijker om je focus te verleggen naar het overtuigen, verleiden. Ook in het sourcen.”

“Het wordt steeds belangrijker om je focus te verleggen naar het overtuigen, verleiden. Ook in het sourcen.”

Veel positieve feedback van kandidaten

“Er is nu een enorme versnelling bij JobPage. Bedrijven vinden het heel fijn dat ze daar hun informatie kwijt kunnen. Afdelingsmanagers vinden het prettig om hun eigen afdeling te laten zien. En we zien aan de kandidaten dat we hoge response rates behalen met onze sourcing campagnes. Dan zijn het misschien niet altijd kandidaten die direct geïnteresseerd zijn in die functie, maar wel de moeite nemen om te reageren en hun waardering uit te spreken voor hoe ze benaderd zijn. Zoals bijvoorbeeld ook bij een succesvolle campagne voor Capgemini Invent, voor het werven van consultants.”

Trends komende jaren

“Mijn verwachting is dat werving nog interactiever en persoonlijker zal worden. Ook zal sourcing gaan veranderen door ChatGTP, dat nog veel meer automatisering belooft. Kan je bijvoorbeeld het maken van search strings en messages verder automatiseren? Dat kan enorm ondersteunen bij de optimalisatie van het proces om het eerste contact te leggen. Op het moment dat dat eerste contact er is, moet het wel weer echt persoonlijk worden. Maar nieuwe technologie moet je zeker toepassen.”

“Eigenlijk hebben organisaties geen bureau meer nodig als ze ons gebruiken, zeg ik altijd.”

Voor Hiele en JobPage geldt dat ze hun eigen ontwikkelde campagneplatform toegankelijk willen maken voor externen. “In een franchise-model”, voegt Hiele toe. “We hebben al een franchisenemer in Zuid-Afrika en we zijn nu in Berlijn in gesprek met een andere partij. We gaan het onderzoeken en willen hierin groeien. Omdat wij geloven dat sourcing, in combinatie met dat stuk verleiden echt onderscheidend is in de markt, zeker in het buitenland. Wij zien dat wij er heel succesvol mee zijn. Eigenlijk hebben organisaties geen bureau meer nodig als ze ons gebruiken, zeg ik altijd. Dus ons model willen we snel gaan uitrollen.”

Luister naar het interview

Meld je aan voor de Recruitmentsites Show 2023 op 30 maart

Hoe belangrijk is anno 2023 de recruitmentsite nog? Welke content mag niet ontbreken op een werken bij-site en wat zijn de laatste recruitmentsite trends? Deze en nog veel meer vragen worden donderdagochtend 30 maart 2023 besproken in de online live Recruitmentsites Show. Vertegenwoordigers van recruitmentsite bouwers SteamTalmark, Getnoticed en JobPage schuiven aan bij host Martijn Hemminga in de live online talkshow. Laat je in ca. 75 minuten bijpraten over de trends in 2023 en verder. Meld je aan via deze pagina.

Vorig artikel

Brits talentacquisitieplatform Tribepad krijgt investering van €13,5m

Volgend artikel

Getnoticed en Purple Squirrel Effect gaan strategisch partnership aan

Gerelateerde Artikelen

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’
Interviews

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Door Jasper Spanjaart
26 mei 2025
Sandor Lokenberg (The Talentpool Community): ‘Een afwijzing is een kans om iemand anders te helpen’
Interviews

Sandor Lokenberg (The Talentpool Community): ‘Een afwijzing is een kans om iemand anders te helpen’

Door Redactie
21 mei 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
Getnoticed en Purple Squirrel Effect gaan strategisch partnership aan

Getnoticed en Purple Squirrel Effect gaan strategisch partnership aan

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Sidney Hiele (JobPage): ‘Verschuiving van actief benaderen naar verleiden van de kandidaat’
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland