Het Britse talentacquisitieplatform Tribepad heeft een investering van 12 miljoen pond (13,5 miljoen euro) binnengehaald, waarmee het zijn TA-platform wil laten groeien. “We zijn meer dan tien jaar organisch gegroeid, maar zien nu een grote kans”, stelt het bedrijf.
‘Technologie die het proces eerlijker maakt’
Tribepad is een leverancier van wervingssoftware, die enkele van de bekendste organisaties in het Verenigd Koninkrijk bedient. “We willen recruiters de kracht geven om de juiste mensen te vinden”, vertelde Neil Armstrong, de chief commercial director van het bedrijf, in een video-interview op RecFest aan Recruitment Tech. “Een op de zeven Britse werkzoekenden heeft gesolliciteerd naar een kans met behulp van onze tech”, stelt het bedrijf. “Tech die het wervingsproces beter en eerlijker maakt voor iedereen, zodat meer mensen met een glimlach aan het werk komen.”
Van kandidaatbeoordelingen tot recruitmentmarketing-oplossingen
Het bedrijf werd in 2008 opgericht met het doel de wervingstechnologie te bouwen die hij wenste toen hij zelf aan het werven was. Vervolgens ontstond het platform dat nu 21 miljoen gebruikers heeft in 16 talen. “Wij zijn een platform voor talentacquisitie”, vertelde Neil Armstrong aan Recruitment Tech. “Dus dat betekent applicant tracking, system onboarding, video-interviewing en een geïntegreerd eco-systeem om verbinding te maken met belangrijke partnertechnologieën. Van kandidaatbeoordelingen, achtergrondcontroles tot recruitment marketing oplossingen.”
“Tot hun klantenlijst behoren ondermeer Tesco, de BBC, Pizza Hut, Subway en de Church of England.”
Tribepad is voornamelijk actief in het Verenigd Koninkrijk, maar heeft gestaag groei gezien wat betreft internationale gebruikers. In totaal schat het bedrijf dat het momenteel 21 miljoen gebruikers in 16 talen heeft, met klanten Amerika, Europa en Australië. Tot hun klantenlijst behoren ondermeer Tesco, de BBC, Pizza Hut, Subway en de Church of England.
‘We willen een investeringspartner die ons kan helpen groeien’
Nu heeft het bedrijf een investering van 12 miljoen pond (13,5 miljoen euro) gekregen van BGF, een van de actiefste Britse en Ierse investeerders van aandelenkapitaal in groeiende bedrijven. In haar historie heeft de investeerder al zo’n 3 miljard pond belegd in meer dan 500 bedrijven. “We zijn meer dan tien jaar organisch gegroeid, maar zien nu een grote kans”, aldus het bedrijf. “Er zijn nog duizenden bedrijven die baat zouden hebben bij het gebruik van ons TA-platform, en we willen een investeringspartner die ons kan helpen groeien. We willen investeren in ons team, ons product en een groter publiek bereiken.”
“Er zijn nog duizenden bedrijven die baat zouden hebben bij het gebruik van ons TA-platform.”
Wat betreft de veranderingen in het senior management van Tribepad blijft Dean Sadler aan als CEO, samen met Neil Armstrong als Chief Commercial Officer en Tom Webb als Chief Operating Officer. Medeoprichters Alexis Twigg en Dan Kirkland treden, na meer dan tien jaar te hebben samengewerkt, uit hun functie om andere interesses na te streven. Andy McRae treedt toe tot Tribepad als niet-uitvoerend voorzitter. “Hij brengt een schat aan ervaring mee uit de hele wervings- en technologiesector en heeft met succes samengewerkt met een reeks PE-gesteunde bedrijven”, aldus het bedrijf.