Achmad Mardjoeki en Nynke Keuning (Marksmen): 'Een kandidaat solliciteert niet meer bij een organisatie maar je solliciteert als organisatie bij de kandidaat'

Marksmen is één van de 30+ leveranciers die op 9 juni aanwezig is tijdens Recruitment Tech Demo_Day. Je kunt Marksmen vinden op de expovloer tijdens deze zesde editie. Achmad Mardjoeki en Nynke Keuning geven in dit interview een voorproefje wat je bij hun demo spot kunt verwachten en wat Marksmen doet.

Meer flexibiliteit, minder ego als organisatie

Volgens Mardjoeki moeten recruiters zich meer focussen op metrics die er écht toe doen:  “Nu zie je vaak dat een afdeling communicatie/marketing trots cijfers aan het delen is over bereik, kliks en met een beetje mazzel de online sollicitaties. Welke online activiteiten hebben recruitment ook daadwerkelijk geholpen op het gebied van kwalitatieve kandidaten en plaatsingen? Andersom zie je dit ook nog vaak gebeuren. Recruitment heeft vaak geen enkel idee welk effect bepaalde activiteiten hebben gehad. Gerichtere, ofwel gepersonaliseerde communicatie naar de potentiële kandidaat. Zorg dat je als organisatie aanspreekt. Veel zaken kunnen hierin geautomatiseerd worden op basis van locatie en zoekgedrag. Dit betekent minder tijd (en kosten) in het ontwikkelen en opzetten van campagnes en daardoor ruimte om maximaal te kunnen opschalen. Uiteraard zonder dat het kosten versus baten plaatje uit het oog worden verloren.”

Keuning vult aan: “Meer flexibiliteit, minder ego als organisatie en durf te experimenteren. De huidige arbeidsmarkt vereist een andere mindset. Een kandidaat solliciteert niet meer bij een organisatie, maar je solliciteert als organisatie bij de kandidaat. Daarnaast is kandidaten proberen te laten solliciteren misschien wel een stap te ver voor latent zoekenden. Laat staan dat je potentiële kandidaat zoekend is. Uiteindelijk gaat het om continu inspelen op de veranderende markt.”

Dynamic Ad generator (DAG)

Mardjoeki: “Onze belangrijkste business driver is de Dynamic Ad generator (DAG).  Enorme Geld/tijdsbesparing. Vacatureadvertenties hoeven niet langer handmatig te worden opgemaakt door een designer of bureau. Zodra de vacature live staat op de website, kan deze ook direct als campagne live staan (we selecteren zelf welke vacatures wel/niet gepromoot worden en de mediadruk). We kunnen met een paar klikken op grote schaal advertenties (vacatures) uitserveren.”

Personalisatie

Keuning: “Ook personalisatie is van belang (stijging CVR). Potentiële kandidaten krijgen gepersonaliseerde vacature-advertenties te zien. De advertenties worden geautomatiseerd aangepast op basis van hun interesse of bijvoorbeeld recent bekeken vacature, in combinatie met de uiting (bijv. kleur, persoon, tekst) die hen het meeste aanspreekt (o.b.v. machine learning/algoritme van het advertentiekanaal).”

Mordjoeki: “Vacatures staan vaak in brand, liever gister live dan vandaag. Door de DAG zijn lange doorlooptijden verleden tijd. Livegang op de werkenbij website = livegang als social campagne. DAG maakt het mogelijk om oneindig te testen met modellen, kleursamenstellingen, vormen, boodschappen en ga zo maar door. We ontwikkelen de optimale advertentie passend bij de doelgroep, waardoor we onze doelgroep beter kunnen bereiken, overtuigen en meer kwalitatieve kandidaten kunnen werven. Verlaging van de cost-per-hire is een logisch gevolg. Ook stelt de DAG ons in staat elke dag/run een nieuwe advertentie variant te maken. “Advertentiemoeheid” is verleden tijd. We triggeren onze doelgroep continu met nieuwe content, verlagen onze kosten per actie en behalen meer resultaat met ons budget. Kortom: zeg maar DAG tegen handmatig advertenties genereren.”

Realtime-inzicht

Keuning: “Dashboard Realtime-inzicht in de belangrijkste metrics voor recruitment (off- en online) en vanuit één overzicht verder kunnen rapporteren en aansturen. In de meeste gevallen wordt data verzameld (en gecombineerd) uit Google Analytics, advertentiekanalen en het ATS. Ook kan het HR-systeem worden gekoppeld waardoor uitstroom van werknemers ook kan worden meegenomen. Hoewel het dashboard volledig op basis van behoefte wordt opgeleverd en ook zelf samen is te stellen, zal deze in veel gevallen metrics bevatten zoals sollicitaties, kwalitatieve kandidaten en hires per bron. Het dashboard zorgt voor meer efficiëntie maar stelt de gebruiker ook in staat om toe te werken naar onder meer het verlagen van de cost per hire en welke kanalen leveren kwalitatieve kandidaten op en welke niet.

Wervingsfase

Mordjoeki: “Onze Dynamic Ad Generator (DAG) voegt waarde toe in de wervingsfase. Deze tool automatiseert de ontwikkeling van gepersonaliseerde advertenties op grote schaal. Unieke tooling die helpt om interessante kandidaten te werven. De tool kan worden ingezet om zowel latent werkzoekenden als actief werkzoekenden te benaderen. Ons Dashboard bevindt zich in zowel de Management- als Evaluatiefase. Deze stelt je in staat om realtime inzichten te verkrijgen en hier meteen op te acteren (managen). Op basis van de juiste inzichten kunnen recruitmentactiviteiten worden geëvalueerd, waardoor beslissingen niet langer op onderbuikgevoel genomen hoeven te worden. De ultieme tool om realtime de juiste beslissingen te maken voor toekomstig recruitment succes.”

Wat te verwachten op demo spot Marksmen

Keuning: “We presenteren onze nieuwste tooling. Zo kun je bij onze stand een demo verwachten van dé Dynamic Ad Generator; de meest tijdbesparende tool in recruitmentland. Hiermee genereer je met een paar klikken op de knop een oneindig aantal gepersonaliseerde advertenties, binnen enkele minuten. Ook laten we je graag kennismaken met ons dynamische Dashboard, die je helemaal zelf kunt samenstellen met cijfers die er écht toe doen. Daarnaast hebben we nog natuurlijk ook nog een interessante verrassing voor onze bezoekers…”

Product demo tijdens ochtenddeel Demo_Day

Tijdens het ochtenddeel van Demo_Day kan je aanschuiven bij de 20 minuten duurende product demo van Marksmen. Mordjoeki: “Je zet een vacature open op de website. Volgende stap is een stukje marketing. Eerst wordt de designer aan het werk gezet. Een aantal dagen en feedbackrondes verder; de marketeer gaat aan de slag.. Zo het staat. Maar verrek, nu nog de andere 100+ openstaande vacatures. Dan hebben we het nog niet gehad over het beheren van vacatures: veranderende prioriteiten en vacatures die weer offline gaan. Hoe dit allemaal te managen in zo weinig tijd? Jouw online recruitment kan erg tijdrovend en kostbaar zijn, maar dit hoeft niet. Marksmen automatiseert dit met de ‘Dynamic Ad Generator’. Zo besparen we bij één van onze klanten meer dan 100 uren per maand. Door in slechts enkele minuten honderden vacature-advertenties aan te maken en met enkele klikken op de knop een campagne live zetten. Bijkomstig voordeel: je spreekt je doelgroep aan met een persoonlijke boodschap en door de automatische set-up ben je helemaal efficiënt. Kortom, bespaar tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op hetgeen waar jij het verschil in kunt maken.”

Meld je gratis aan voor Demo_Day

Recruitment Tech Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw recruitment te boosten. Aan de hand van demo’s en demo talks kun je je  oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis als je recruiter bent die werkzaam is bij werkgever of intermediair (w&s/interim/detachering). Meld je uiterlijk 25 mei a.s. aan. Hoe eerder je je aanmeld, hoe meer extra’s je gratis ontvaangt zoals parkeerkaart en goodie bag.

Meld je gratis aan voor Demo_Day op 9 juni in Utrecht

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op online en offline vrijkaarten voor de 1e editie van het hybride event Recruitment Tech Case_Day op donderdag 3 november 2022 live vanuit Pathé Utrecht Leidscherijn. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER