Recruitment analytics spelen een steeds belangrijkere rol voor recruiters en hr-managers. Met behulp van recruitment analytics kan je betere, datagedreven keuzes maken als het gaat om sourcing, selectie en hiring. In de 5-delige serie zetten we alles stap voor stap op een rij en leer je alles wat er is te leren over recruitment analytics. In deel 2 kijken we naar de 6 beste Recruitment Metrics om jouw recruitmentproces te optimaliseren.
Wat zijn recruitment metrics?
Voor je met recruitment analytics kan beginnen moet je natuurlijk wel weten welke data belangrijk is. Wat moet je dus exact meten? Kortom, recruitment-KPI’s zijn businessindicatoren die HR-professionals en managers ondersteunen om het recruitmentsproces te optimaliseren, de prestaties te verbeteren en de productiviteit te verhogen met behulp van data.
Belangrijke recruiting KPI’s
Afhankelijk van uw doelstellingen zijn er heel wat wervings-KPI’s die je kan bijhouden. De KPI’s die je kiest zijn gebaseerd op de recruitment- en groeidoelstellingen van jouw bedrijf, dit zijn beste om mee te beginnen.
Ontgrendel dit artikel
Wil je dit artikel gratis lezen? Vul je e-mailadres in en ontgrendel de content. Je ontvangt dan tevens iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op het gebied van recruitmenttechnologie (indien je nog niet geabonneerd was).













