Van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’. De Performance Booster biedt de recruiter een eenvoudige oplossing voor Programmatic Advertising. Lees over de recruitment tool van DPG Recruitment die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Recruitment tooling van DPG Recruitment

Omschrijving van de tooling

De markt van recruitment is continue in beweging. Van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’. Daarbij wordt het de recruiter of werkgever die personeel zoekt niet makkelijker gemaakt. Een veelheid aan jobboards, (meta)zoekmachines voor vacatures, de mogelijkheden van social media en retargeting via display advertising maken het werk van de recruiter vooral complexer. Een praktische en effectieve benadering is belangrijker dan ooit.

DPG Recruitment biedt hier nu een oplossing voor. Met de Performance Booster heeft de recruiter de mogelijkheid om op één plek de vacature (op Nationale Vacaturebank) aan te bieden en met behulp van Programmatic Advertising doelgericht zichtbaar te maken op tal van plekken. Dit gebeurt met een vooraf bepaald mediabudget wat continue geoptimaliseerd wordt op basis van machine learning en onze algoritmes. Hierdoor kunnen we gemiddeld tot 200% meer geschikte kandidaten garanderen.

De extra zichtbaarheid wordt gerealiseerd met ons partnernetwerk van de grootste (meta)zoekmachines voor vacatures en het unieke bereik van het display-netwerk van De Persgroep (nu.nl, AD.nl, Volkskrant.nl etc). Eind 2020 zullen we hier extra mogelijkheden voor social media aan toevoegen. Zo kunnen we de recruiter in een toenemend complex medialandschap een simpele oplossing bieden om digitaal kandidaten te werven.

Welk probleem lost de tool op?

Programmatic Advertising vereist specifieke kennis, kunde en vooral ook tijd. Grote bedrijven hebben de mogelijkheid om hier zelf experts voor in dienst te nemen of gebruik te maken van bureau’s. Voor de recruiter of werkgever met een beperkt budget is deze mogelijkheid niet weggelegd. DPG Recruitment biedt hier een eenvoudige oplossing voor. Met het gebruik van de Performance Booster heeft de recruiter één plek waar alles geregeld wordt. De vacature wordt geplaatst op Nationale Vacaturebank en met behulp van Programmatic Advertising zichtbaar gemaakt op alle grote (meta)zoekmachines voor vacatures. Daarnaast wordt er extra bereik gerealiseerd door gebruik te maken van uniek doelgroepenbereik van de nieuwstitels van De Persgroep. Dit gebeurt met een vooraf bepaald mediabudget wat continue geoptimaliseerd wordt op basis van machine learning en onze algoritmes. Zo kan de recruiter zich volledig focussen op zijn of haar kerntaak; het aannemen van de meest geschikte kandidaat.

Hoe werkt de tool?

Op Nationale Vacaturebank kan de recruiter of werkgever bij het plaatsen van een vacature kiezen voor de Performance Booster. Afhankelijk van het gewenste aantal sollicitaties kan de recruiter kiezen uit een small, medium of large Performance Booster. De Booster wordt gekoppeld aan een mediabudget wat gedurende de looptijd van de vacature continue geoptimaliseerd wordt op basis van ‘machine learning’ en onze algoritmes. De recruiter heeft hier verder geen omkijken naar en ontvangt aan het einde van de looptijd een rapportage van de daadwerkelijk behaalde resultaten.

Wat levert gebruik van de tooling op?

De werkgever of recruiter heeft nu de mogelijkheid om van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’ te gaan. Het levert de recruiter of werkgever meer zekerheid over het aantal te verwachten sollicitanten. Daarnaast biedt het recruiters en werkgevers gebruikersgemak waarbij speficieke kennis van zaken niet nodig is. Na de plaatsing van de vacature wordt het proces van verdere media-inzet en optimalisatie volledig uit handen genomen. Door het gebruik van onze eigen algoritmes kan dit uiteindelijk leiden tot 200% meer sollicitaties.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Het is uniek dat een Nederlandse jobboard deze vorm van Programmatic Advertising volledig weet te integreren in zijn dienstverlening en zo weet te onsluiten voor zijn klanten. Met een eigen team van developers en data scientists is er een eigen platform en algoritme ontwikkeld wat op zijn schaal uniek is in binnen -en buitenland. Een bijzondere prestatie die beloond mag worden.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 6e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 19 november 2020. 


    Ontvang naast de tweemaandelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER