• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_DayGRATIS!
    • Aanmelden
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Startup pitch 2023
      • StemmenStem nu!
  • Meer events
    • Recruitmentsites Show: trends30 maart
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_DayGRATIS!
    • Aanmelden
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Startup pitch 2023
      • StemmenStem nu!
  • Meer events
    • Recruitmentsites Show: trends30 maart
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Hoe weet Hunkemöller de Shero te verleiden, inspireren en converteren? (Hunkemöller)

Hoe weet Hunkemöller de Shero te verleiden, inspireren en converteren? (Hunkemöller)

11 september 2020
in Inzendingen 2020
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2020caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Elke kandidaat die solliciteert is ook een potentiële klant. Alles op deze site draait dus om verleiden, inspiratie en conversie. Net zoals in de winkels. Lees de hele case van Hunkemöller die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Case van Hunkemöller

Omschrijving van de case

Anne Albracht (Global Recruitment Manager) heeft als doelstelling voor 2020 geformuleerd om het sollicitatieproces van de kandidaat te versnellen en de kandidaat-ervaring voor de zeer digitaal gerichte doelgroep, welke tevens de belangrijkste doelgroep is, sterk te verbeteren. Hunkemöller heeft namelijk als visie dat elke kandidaat die solliciteert, niet alleen maar een kandidaat is maar ook een potentiële klant. Hunkemöller’s wereldwijde strategie is volledig gericht op de “Shero”, waarbij het draait om “highly inspiring, design-led and omni-channel shopping experience”.

Om de doelstellingen te realiseren, zijn er drie belangrijke optimalisaties doorgevoerd:
1. Chatnavigatie
Op basis van kennis en ervaring weet Hunkemöller dat de Shero liever chat dan telefoneert. Ook wilden zij meer fun en inspiratie toevoegen aan de recruitmentsite, aangezien dit het employer brand versterkt. Vanuit die gedachte hebben we gezamenlijk een unieke, interactieve en inspirerende chatnavigatie ontwikkeld waarin iemand de juiste candidate experience ervaart met veel fun. Vooral mobiel is dit een optimale ervaring.
2. 10 sec on-site solliciteren
Een goede conversie is van groot belang. Daarom hebben we gerealiseerd dat de kandidaat on-site kan solliciteren in plaats van via het externe formulier van Workday. Dit was nog niet in eerder in connectie met WorkDay door een andere partij succesvol gedaan. Hunkemöller had een 4 pagina’s tellend sollicitatieformulier en dit is ingekort tot het minimaal noodzakelijke. Ook is het formulier prominent geplaatst.
3. Refer a (S)hero
Medewerkers weten als geen ander wat het werk omvat, kunnen goed de verwachtingen managen en herkennen ook de eigenschappen van een Shero. Waar de meeste referral tooling gericht is op de eigen medewerkers, staat hier de kandidaat centraal. Dus al direct gericht op informatie en inspiratie, waarbij de kandidaat, dankzij dynamische content, uiteindelijk landt op een gepersonaliseerde pagina.

Welke tooling is gebruikt in de case?

• Recruitmentsite van Floyd & Hamilton
• API van Floyd & Hamilton
• CMS van Floyd & Hamilton
• Referral Tool van Floyd & Hamilton
• Dynamische chatnavigatie van Floyd & Hamilton
• WorkDay

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

Verhogen van de fun en verbeteren tooling passend bij de Shero
Conversieverlies doordat het bestaande sollicitatieformulier niet gebruiksvriendelijk was
Ontbreken van de juiste middelen om van de eigen medewerkers echte brand ambassadors te maken

Wat was het resultaat van de case?

– Eerste internationale recruitmentsite waarbij kandidaat on-site kan solliciteren in plaats van in een extern formulier van Workday
– Binnen 10 seconden solliciteren op de recruitmentsite
– Daardoor wereldwijd een stijging van 8% in de conversie ten opzichte van oude situatie.
– Voor medewerkers een wereldwijde toegangelijke referral tool via de Employee App waardoor zij echt brand ambassadors zijn
– Referred (S)hero’s staan centraal en worden direct geinspireerd
– Truly Personal, Fun & Fast solliciteren door middel van het Refer a (S)hero programma
– Betere automatische selectie van digital-savvy kandidaten
– Dankzij de chatnavigatie kan je de kandidaat naar het juiste pad sturen, omdat je 80% van de vragen die er zijn al kent.
– Chatnavigatie voegt enorm veel fun toe. Past helemaal bij Hunkemöller.

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

Als je je bedenkt dat Hunkemöller de solliciterende Shero niet als kandidaat maar als klant ziet, dan bewijst deze case dat de oplossingen die zijn gerealiseerd, niet alleen de candidate journey maar ook de totale customer journey versterken. En dit vooral ook door de vele (recruitment) marketing learnings over de voorafgaande performance mee te nemen in de creatie van een optimaal platform. Recruitment is, mede dankzij een goedwerkende recruitmentsite, geen losstaande activiteit in de Hunkemöller organisatie maar levert een wezenlijke bijdrage aan Hunkemöller’s overall customer strategy “Everything is designed for our Shero”.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Hunkemöller – Anne Albracht
Floyd & Hamilton
WorkDay

Vorig artikel

De Performance Booster – Programmatic advertising eenvoudig gemaakt (DPG Recruitment)

Volgend artikel

Solliciteren via WhatsApp: volledig geautomatiseerd én toch persoonlijk. (Joboti)

Gerelateerde Artikelen

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day
Trend_Day

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day

Door Jasper Spanjaart
22 maart 2023
21
AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence
Podcast

AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence

Door Jasper Spanjaart
21 maart 2023
39
Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023
Thema: Recruitmentsites

Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

Door Redactie
21 maart 2023
63
Dit zijn volgens experts de belangrijkste inzichten uit de Recruitment Tech Survey 2023
Insights

Dit zijn volgens experts de 3 belangrijkste inzichten uit de Recruitment Tech Survey 2023

Door Jasper Spanjaart
20 maart 2023
79

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day

22 maart 2023
AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence

AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence

21 maart 2023
Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

21 maart 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

RT35: Getnoticed hoogstgewaardeerde recruitmentsoftware van 2023

RT35: Getnoticed hoogstgewaardeerde recruitmentsoftware van 2023

13 maart 2023
485
Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1.6k
8vance door UWV gekozen als matching-tool: ‘Het traditionele matchen volstaat niet meer’

UWV kiest 8vance als matching-tool: ‘Het traditionele matchen volstaat niet meer’

16 maart 2023
241
Volgend artikel
Solliciteren via WhatsApp: volledig geautomatiseerd én toch persoonlijk. (Joboti)

Solliciteren via WhatsApp: volledig geautomatiseerd én toch persoonlijk. (Joboti)

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey 2022 – Download
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day

Aftermovie: Terugblik op de allereerste editie van Recruitment Tech Trend_Day

22 maart 2023
21
AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence

AI in Recruitment: nieuwe podcastserie verkent de snel evoluerende wereld van Artificial Intelligence

21 maart 2023
39
Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

Kijk 30 maart live de online Recruitmentsites Show: trends 2023

21 maart 2023
63
Dit zijn volgens experts de belangrijkste inzichten uit de Recruitment Tech Survey 2023

Dit zijn volgens experts de 3 belangrijkste inzichten uit de Recruitment Tech Survey 2023

20 maart 2023
79
Recruitmentbureaus blijven achter in adoptie van digitale transformatie, maar belang is bekend

Recruitmentbureaus blijven achter in adoptie van digitale transformatie, maar belang is bekend

17 maart 2023
56

Meest gelezen

RT35: Getnoticed hoogstgewaardeerde recruitmentsoftware van 2023

RT35: Getnoticed hoogstgewaardeerde recruitmentsoftware van 2023

13 maart 2023
485
Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1.6k
8vance door UWV gekozen als matching-tool: ‘Het traditionele matchen volstaat niet meer’

UWV kiest 8vance als matching-tool: ‘Het traditionele matchen volstaat niet meer’

16 maart 2023
241
Wat kan Artificial Intelligence (AI) betekenen voor de uitzendbranche?

Wat kan Artificial Intelligence (AI) betekenen voor de uitzendbranche?

16 februari 2023
252
Panelleden Trend_Day

Dit zijn de 3 panelleden tijdens Recruitment Tech Trend_Day

23 februari 2023
168

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • Aanmelden
    • Demo_Day Seminar
    • Startup pitch 2023
      • Stemmen
  • Meer events
    • Recruitmentsites Show: trends
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker