• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
De Performance Booster – Programmatic advertising eenvoudig gemaakt (DPG Recruitment)

De Performance Booster – Programmatic advertising eenvoudig gemaakt (DPG Recruitment)

10 september 2020
in Inzendingen 2020
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2020inzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologietool
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’. De Performance Booster biedt de recruiter een eenvoudige oplossing voor Programmatic Advertising. Lees over de recruitment tool van DPG Recruitment die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Recruitment tooling van DPG Recruitment

Omschrijving van de tooling

De markt van recruitment is continue in beweging. Van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’. Daarbij wordt het de recruiter of werkgever die personeel zoekt niet makkelijker gemaakt. Een veelheid aan jobboards, (meta)zoekmachines voor vacatures, de mogelijkheden van social media en retargeting via display advertising maken het werk van de recruiter vooral complexer. Een praktische en effectieve benadering is belangrijker dan ooit.

DPG Recruitment biedt hier nu een oplossing voor. Met de Performance Booster heeft de recruiter de mogelijkheid om op één plek de vacature (op Nationale Vacaturebank) aan te bieden en met behulp van Programmatic Advertising doelgericht zichtbaar te maken op tal van plekken. Dit gebeurt met een vooraf bepaald mediabudget wat continue geoptimaliseerd wordt op basis van machine learning en onze algoritmes. Hierdoor kunnen we gemiddeld tot 200% meer geschikte kandidaten garanderen.

De extra zichtbaarheid wordt gerealiseerd met ons partnernetwerk van de grootste (meta)zoekmachines voor vacatures en het unieke bereik van het display-netwerk van De Persgroep (nu.nl, AD.nl, Volkskrant.nl etc). Eind 2020 zullen we hier extra mogelijkheden voor social media aan toevoegen. Zo kunnen we de recruiter in een toenemend complex medialandschap een simpele oplossing bieden om digitaal kandidaten te werven.

Welk probleem lost de tool op?

Programmatic Advertising vereist specifieke kennis, kunde en vooral ook tijd. Grote bedrijven hebben de mogelijkheid om hier zelf experts voor in dienst te nemen of gebruik te maken van bureau’s. Voor de recruiter of werkgever met een beperkt budget is deze mogelijkheid niet weggelegd. DPG Recruitment biedt hier een eenvoudige oplossing voor. Met het gebruik van de Performance Booster heeft de recruiter één plek waar alles geregeld wordt. De vacature wordt geplaatst op Nationale Vacaturebank en met behulp van Programmatic Advertising zichtbaar gemaakt op alle grote (meta)zoekmachines voor vacatures. Daarnaast wordt er extra bereik gerealiseerd door gebruik te maken van uniek doelgroepenbereik van de nieuwstitels van De Persgroep. Dit gebeurt met een vooraf bepaald mediabudget wat continue geoptimaliseerd wordt op basis van machine learning en onze algoritmes. Zo kan de recruiter zich volledig focussen op zijn of haar kerntaak; het aannemen van de meest geschikte kandidaat.

Hoe werkt de tool?

Op Nationale Vacaturebank kan de recruiter of werkgever bij het plaatsen van een vacature kiezen voor de Performance Booster. Afhankelijk van het gewenste aantal sollicitaties kan de recruiter kiezen uit een small, medium of large Performance Booster. De Booster wordt gekoppeld aan een mediabudget wat gedurende de looptijd van de vacature continue geoptimaliseerd wordt op basis van ‘machine learning’ en onze algoritmes. De recruiter heeft hier verder geen omkijken naar en ontvangt aan het einde van de looptijd een rapportage van de daadwerkelijk behaalde resultaten.

Wat levert gebruik van de tooling op?

De werkgever of recruiter heeft nu de mogelijkheid om van ‘post & pray’ naar ‘predict & control’ te gaan. Het levert de recruiter of werkgever meer zekerheid over het aantal te verwachten sollicitanten. Daarnaast biedt het recruiters en werkgevers gebruikersgemak waarbij speficieke kennis van zaken niet nodig is. Na de plaatsing van de vacature wordt het proces van verdere media-inzet en optimalisatie volledig uit handen genomen. Door het gebruik van onze eigen algoritmes kan dit uiteindelijk leiden tot 200% meer sollicitaties.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Het is uniek dat een Nederlandse jobboard deze vorm van Programmatic Advertising volledig weet te integreren in zijn dienstverlening en zo weet te onsluiten voor zijn klanten. Met een eigen team van developers en data scientists is er een eigen platform en algoritme ontwikkeld wat op zijn schaal uniek is in binnen -en buitenland. Een bijzondere prestatie die beloond mag worden.

Vorig artikel

Deel II: Bias in technologie, hoe staat het ervoor? Amazon-case en waarom we uit moeten kijken met blind vertrouwen op tech

Volgend artikel

Hoe weet Hunkemöller de Shero te verleiden, inspireren en converteren? (Hunkemöller)

Gerelateerde Artikelen

Inzendingen 2020

Drie keer zoveel gesprekken met kandidaten door A.I. sourcing tool (Independent Recruiters)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Als recruiter kijken naar interne mobiliteit bij KPN! (KPN)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Van 0 naar 60.000 sollicitaties per jaar (Picnic)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Building a community-platform for recruitment (Yource)

Door Redactie
14 september 2020

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Monthly juni: terugblik Demo_Day 2025 én Nocore overgenomen

Recruitment Tech Monthly juni: terugblik Demo_Day 2025 én Nocore overgenomen

12 juni 2025
Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

11 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Volgend artikel
Hoe weet Hunkemöller de Shero te verleiden, inspireren en converteren? (Hunkemöller)

Hoe weet Hunkemöller de Shero te verleiden, inspireren en converteren? (Hunkemöller)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Monthly juni: terugblik Demo_Day 2025 én Nocore overgenomen

Recruitment Tech Monthly juni: terugblik Demo_Day 2025 én Nocore overgenomen

12 juni 2025
Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

11 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025

Meest gelezen

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland