Albert Heijn won tijdens het Recruitment Tech Event 2019 op 21 november de Recruitment Tech Award in de categorie ‘Best case’. Product Owner HR Martijn Ulehake vertelt wat het winnen van de Award de supermarkt heeft opgeleverd en hij vertelt waarom het aan te raden is om fraaie cases in te zenden.
Best case 2019
Samen met Harver heeft Albert Heijn het hele sollicitatieproces op de schop gegooid. Sollicitanten gaan niet meer bij een winkel solliciteren, maar op een winkelgebied. Ze maakten een AH Game waarin kandidaten het werk al ervaren voordat ze aan de slag gaan. Hiermee kunnen ze ongewenst verloop tegengaan. Hier lees je meer over de case van Albert Heijn.
Candidate journey
Martijn Ulehake vertelt wat het winnen van de Award Albert Heijn heeft opgeleverd. “Door het winnen van de Recruitment Tech Awards kunnen we laten zien dat we de kandidaten een betere candidate journey bieden. We vinden het heel belangrijk dat we niet alleen aan klanten laten zien dat we een professionele organisatie zijn, maar ook naar kandidaten. Daarnaast hebben we er intern een goed gesprek over kunnen hebben, dat het weldegelijk werkt wat we nu doen. We gaan ook Harver, waar we mee samenwerken, integreren in ons nieuwe systeem. We gaan het landelijk uitrollen na de succesvolle pilots in de winkels in Utrecht en Amsterdam.”
Leren en uitdagen
Hij raadt organisaties aan om ook hun fraaie cases in te sturen voor de Recruitment Tech Awards. “Het motiveert jezelf om na te denken over innovatie. Niet alleen op het gebied van recruitment, ook op het gebied van retentie. Collega’s in het werkveld zijn er ook mee bezig, ik vond het leuk en interessant om te zien waar bijvoorbeeld Jumbo mee kwam. Ik denk dat het leuk is om met je concullega’s te kijken wie de meest innovatieve ideeën heeft en daarmee op een leuke manier van elkaar te leren en elkaar uit te dagen.” In onderstaande video gaat hij in op de ontwikkelingen bij Albert Heijn én geeft hij tips voor het inzenden voor de Awards.
Stuur jouw case of tool in tot en met 11 september 2020
Heb je als gebruiker van recruitmenttooling een mooie case? Of als leverancier een nieuwe tool (of nieuwe feature of module), zend dan uiterlijk 11 september 2020 jouw case of tool in en wie weet ontvang je op 19 november tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2020. Kijk voor meer informatie, de deelnamevoorwaarden, de planning en om gratis in te zenden op de speciale pagina’s van de Recruitment Tech Awards.