Door het verrijken van kandidaten in het ATS maken wij van recruiters, champions! Hoe? Door in het ATS aan te geven welke kandidaten benaderd moeten worden. Lees over de recruitment tooling van OnRecruit die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.
Recruitment tooling van OnRecruit
Omschrijving van de tooling
Vorig jaar hadden we met OnRecruit de Recruitment Tech Awards gewonnen voor onze recruitment data verzamel platform. Met dit platform is OnRecruit in staat om de gehele candidate journey van kandidaten vast te leggen; zowel online als wat er in het ATS gebeurd.
Doordat OnRecruit de online journey kan koppelen aan de journey in het ATS kan er geanalyseerd worden:
- Welke kanalen leiden tot aannames/plaatsingen per functiegroep/regio/locatie
- Hoeveel sollicitaties heb ik nodig voor een kwalitatieve kandidaat
- Hoeveel kwalitatieve kandidaten heb ik nodig voor een aanname/plaatsing
Dit platform focust zich dus voornamelijk op solliciterende kandidaten, terwijl er in de database een schat aan kandidaten zitten die nu nog steeds relevant zijn! Daarom heeft OnRecruit afgelopen jaren ontwikkeld aan een nog betere koppeling tussen OnRecruit en ATS-en. Hierdoor is OnRecruit in staat kandidaat profielen in het ATS te verrijken door aan te geven:
- welke vacatures deze kandidaat heeft gezien
- welke activiteit deze kandidaat onlangs heeft gedaan op website/e-mail marketing campagnes
- kandidaat profielen in het ATS te verrijken door aan te geven welke kanalen deze kandidaat heeft gebruikt; dit helpt zowel voor management rapportages als omzet per kanaal als inzicht.
Daarnaast kan OnRecruit een score toepassen per kandidaat; een hogere score betekent dat de kandidaat ‘hot’ is en benaderd moet worden. Wat punten kan opleveren:
- Is de kandidaat in het verleden voorgesteld bij een klant?
- Zit de kandidaat in een talent pool?
- De activiteit van een kandidaat op je website
- Opent en/of clickt de kandidaat op e-mail marketing emails
Om de data zo compleet mogelijk te maken koppelt OnRecruit je data uit het ATS, je website en e-mailmarketing tool (bijv. Mailchimp/Sendgrid).
Daarnaast kan OnRecruit automatisch taken of notificaties aanmaken voor de recruiter/consultant als een kandidaat een bepaalde score bereikt. Zo kan de recruiter pro-actief ‘hot’ kandidaten benaderen.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Voor de recruiters/consultants: We maken het makkelijker om meer waarde uit de database te halen, door het inzichtelijk het maken van hun online activiteit en ze te scoren (des te hoger, des te beter en dus benaderen)
Voor de marketeers: Wat is het effect van marketing mbt ‘het in leven brengen’ van je database. Dus in hoeverre kan de marketeer dmv bijv. email marketing zijn database weer activeren.
Voor management: Door informatie in het ATS toe te voegen mbt kanalen (eerste kanaal, laatste kanaal, ondersteunende kanalen), kan vanuit het ATS een omzet per kanaal rapportage gemaakt worden.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
OnRecruit helpt jouw recruiters champions te worden. Hoe? Door ze superpowers te geven. We doen dit door de gehele candidate journey te meten en dit te combineren met je data in je ATS en je e-mail marketing systeem. Daardoor kunnen we recruiters helpen:
- meer plaatsingen uit hun eigen database te halen door te begrijpen welke kwalitatieve kandidaten ‘on the move’ zijn
- kandidaten in het juiste traject te begeleiden door te begrijpen wat ze bekijken
- begrijpen welke kanalen leiden tot hires
Commentaar 1