Tot dertien keer meer sollicitaties door het gebruik van data, dat is wat Antal Krootjes je belooft in zijn breakout tijdens het Recruitment Tech Event op 23 november. “Tijdens de sessie gaan we in op de relevantie van vacatureteksten. We onderbouwen de resultaten en laten zien dat het ook daadwerkelijk meer sollicitanten oplevert.”
Waarom je deze breakout niet mag missen?
“Data gaat een steeds grotere rol spelen in de HR-branche en dat werpt zijn vruchten af. Neem bijvoorbeeld de VacatureVerbeteraar die data gebruikt om vacatures te optimaliseren. Je uploadt je vacaturetekst en krijgt direct bruikbare tips om jouw vacaturetekst te verbeteren. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk in de keuze voor een werkgever en welke arbeidsvoorwaarden zoeken zij? In jouw vacaturetekst zie je direct wat goed is, wat er mist, en er worden suggesties gedaan ter verbetering. Zo kun je gemakkelijk en snel vacature- en wervingsteksten verbeteren. Data is de basis van deze tooling en daarom een mooi voorbeeld van hoe data het recruitmentproces ondersteunt. Hoe relevanter jouw vacaturetekst: hoe meer sollicitaties je dat oplevert.”
De inzet van technologie in recruitment is naar mijn idee dan ook van essentieel belang. Het verleiden van talent met een goede wervingsboodschap bijvoorbeeld is één van de belangrijkste prioriteiten binnen werving. Technologie maakt het mogelijk om de boodschap persoonlijker te maken door in te spelen op beweegmotieven, wensen en arbeidsvoorwaarden.”
Fan van tooling
“Naast de VacatureVerbeteraar en het DoelgroepenDashboard maken wij bij Intelligence Group gebruik van verschillende technologie, zoals: “Cristal Knows” om de persoonlijke eigenschappen van een kandidaat te achterhalen alvorens een sollicitatiegesprek plaatsvindt en Hotjar voor het doormeten van de algehele journey die potentiële kandidaten bewandelen op onze website voordat zij solliciteren. Bij Intelligence Group werken we ieder dag met data en tooling. Dit betekent dat we altijd werken volgens het principe: aanname – maken – uitvoeren – meten – optimaliseren. Dat gaat in het begin niet altijd goed, maar juist door te meten en te optimaliseren kom je toch waar je wilt zijn als product of dienst. We leren iedere dag door naar de data te kijken en te zoeken naar optimalisatie.”
Over de spreker
Antal Krootjes is sinds een paar maanden Marketing Manager bij Intelligence Group. Dit is een Europese arbeidsmarkt dataleverancier die sinds 2003 bestaat. Al 14 jaar verzamelen zij informatie over de arbeidsmarkt en maken deze data toepasbaar voor HR, recruitment, employability, werknemers, hypotheeknemers en vele anderen. Antal is gespecialiseerd in positionering en leadgeneratie en dan met name de combinatie van Corporate Branding, de customer journey en Marketing Automation.
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2017
Ontdek hoe technologie jouw recruitment kan optimaliseren tijdens de 3e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november. Met 3 inspirerende keynotes (Unilever, Alan Walker en Ben van der Burg), 24 verdiepende breakouts (o.a. Tata Steel, Purdey, Luba Groep, DRV Accountants & Adviseurs, Purdey en VMI Group), veel innovatieve tech demo’s en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Bezoek voor het hele programma, alle sprekers en om je aan te melden de site van het Recruitment Tech Event. En wacht niet te lang meer met aanmelden, want eerdere edities waren weken van te voren uitverkocht.
[button color=”green” size=”medium” type=”square” target=”_blank” link=”https://www.recruitmenttech.nl/event/”]Bezoek de event site voor het programma, de sprekers en om je aan te melden[/button]