Recruitz.io wijzigt per direct de naam naar Wonderkind, zodat er meer duidelijk wordt geschept over welke dienst er wordt geleverd. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven,” aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.
Advertenties gericht op je echte ik
Lars: “Wij geloven dat online gedrag niet liegt of mooier gemaakt kan worden, zoals je vaak op CV’s ziet. Wij richten onze advertenties op je echte ik. Omdat we zo precies kunnen richten, pakken we ook maatschappelijke thema’s aan. Voor een aantal klanten werven we bijvoorbeeld bewust in regio’s met hoge werkloosheid.”
Het houdt het niet op bij vacatures. Bedrijven moeten met storytelling ook laten zien dat ze leuk zijn om voor te werken. Voor dit soort employer branding wordt de slimme advertentietechnologie van Wonderkind ook steeds vaker gebruikt. “De nieuwe naam verwijst naar onze Nederlandse roots en is tegelijkertijd een verbastering van talent in zowel het Nederlands als het Engels.”
‘Onbereikbaar’ talent binnen handbereik
Vacatures worden nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind AI doet het anders, die maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.
Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20% van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu, wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de website.