Met OnRecruit vul jij meer vacatures online door alle touchpoints van jouw bezoekers te meten tot in het ATS en daar marketing automation mee uit te voeren Lees over de recruitment tooling van OnRecruit die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.

Recruitment tooling van OnRecruit

Deze tooling is genomineerd voor de Recruitment Tech Award 2017.

Stem t/m 9 november 2017 op OnRecruit in de publieksjury

Omschrijving van de tooling

Wil jij meer plaatsingen halen uit jouw online kanalen? Dan zal jouw recruitment een digitaal volwassen afdeling moeten worden. Alleen dan zal jij meer en sneller hires kunnen realiseren.

Een digitaal volwassen recruitment afdeling, kan antwoord geven op de volgende vragen:

  • Kun jij end to end cross channel en cross device het verkeer van jouw website doormeten tot en met hire?
  • Weet jij hoeveel sollicitaties je nodig hebt voor één gekwalificeerde kandidaat?
  • Weet jij hoeveel gekwalificeerde kandidaten je nodig hebt voor een hire?
  • Weet jij welke touchpoints en kanalen je moet optimaliseren om meer uit jouw online recruitment te halen?
  • Weet jij hoe jij kandidaten die op jouw website zitten, maar nog niet hebben gesolliciteerd toch zover kunt krijgen?
  • Weet jij hoe jij vergelijkbare profielen als jouw beste kandidaten kunt targeten?
  • Weet jij hoe jij kandidaten in je database kunt nurteren via e-mail, sms of chat?

OnRecruit helpt jou bij het beantwoorden van deze vragen en van jouw recruitment team een digitaal volwassen afdeling te maken. Door middel van ons platform zijn we in staat om alle touchpoints tussen jouw bedrijf en (potentiële) kandidaten op te slaan, te analyseren en te rapporteren. Zo kunnen we iedere banner impressie, klik op gesponsorde content, pagina bezoek, sollicitatie start, interactie met e-mail marketing, etc. vastleggen.

Zodra een kandidaat solliciteert koppelen wij dit met het recruitment proces in je ATS / CRM, zodat we de kandidaat tot in het ATS kunnen volgen. Zo weten we voor welke vacatures je hoeveel sollicitaties nodig hebt voor een hire. Bijvoorbeeld: voor mijn sales vacatures hebben we 20 sollicitanten nodig voor 8 gekwalificeerde leads voor 1 hire.

Op basis van deze informatie en inzichten kan OnRecruit o.a. geautomatiseerd traffic inkopen voor jouw vacatures zodat we jouw fill rate verhogen en je time to hire verlagen. Dit doen wij via banen zoek machines en display netwerken.

Wat levert gebruik van de tooling op?

OnRecruit helpt haar klanten meer hires te realiseren via online kanalen. Dit doen we voor 2 groepen kandidaten: kandidaten die nog niet gesolliciteerd hebben en kwalitatieve kandidaten die wel gesolliciteerd hebben maar niet aangenomen zijn.

Voor kandidaten die hun gegevens nog niet hebben achter gelaten helpen wij onze klanten met het inzichtelijk maken van hoe online recruitment efforts resulteren in kwalitatieve kandidaten en hires. We ontwikkelen ook een voorspelbaar model per groep vacatures waardoor je weet hoeveel tijd en geld je moet investeren voor kwalitatieve kandidaten.

Voor kwalitatieve kandidaten houden we bij wanneer ze weer terug komen op jouw website na een periode van inactiviteit. We kunnen als dit gebeurt zowel recruiters als kandidaten berichten. We ontwikkelen recepten om kandidaten warm te maken om te solliciteren. Bijvoorbeeld, stuur een e-mail met vergelijkbare vacatures als een kandidaat terug komt op de site na 2 maanden.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Door de GDPR, de toenemende vraag naar inzicht en de krapper wordende arbeidsmarkt wordt het steeds lastiger om grip te krijgen op je online recruitment: welke kanalen, content en/of touchpoints dragen bij aan onze bottom line; meer hires?

OnRecruit is in staat deze vraag te beantwoorden en daar ook op te acteren, waardoor een totaal oplossing wordt geboden van Recruitment Analytics, Recruitment Marketing Automation en Candidate Nurturing.

Ook kans maken op een Recruitment Tech Award 2017?

Maak ook kans op een Recruitment Tech Award en stuur uiterlijk 14 september 2017 17.00 uur jouw case of tooling in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Inzenden Recruitment Tech Awards.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor het Recruitment Tech Event op 22 november 2018. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER