Job- & brand advertising campagnes via RecruitNow leiden tot verhoging naamsbekendheid én 40% meer sollicitaties met beperkte inzet van mediabudget. Lees de hele case van Samen in de Zorg die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.
Case van Samen in de Zorg
Omschrijving van de case
Het verhogen van je naamsbekendheid en het zorgen voor een groei in het aantal sollicitaties vergt vaak een inzet van een flink mediabudget. Maar hoe zorg je ervoor dat je als dé specialist in personeelsbemiddeling in de sector Zorg en Welzijn kan concurreren met de grotere, algemene uitzendbureaus?
Samen in de Zorg ging deze uitdaging aan in een zorgmarkt die continue in beweging is, met veel moeilijke invulbare functies en een relatief laag beschikbaar mediabudget.
In 2016 zijn we de samenwerking met Minescape aangegaan en hebben we als eerste stap onze nieuwe recruitmentsite opgezet. Vervolgens hebben we het recruitment advertising platform RecruitNow ingezet. Door het inzetten van slimme job- & brand advertising campagnes via RecruitNow zijn wij erin geslaagd, om met een relatief laag mediabudget;
– onze doelgroep aanzienlijk beter te bereiken
– onze naamsbekendheid te vergroten
– meer traffic naar onze website te generen
– het aantal sollicitaties te laten groeien
– de kwaliteit van de sollicitaties te verhogen
– onze kosten te reduceren
Wat was het resultaat van de case?
Inzet periode oktober 2016 t/m augustus 2017 en is gericht op de actieve baanzoeker binnen de ingezette Jobsites:
• 86% van de bezoekers op onze site komt via RecruitNow.
Van de in totaal 133.933 bezoekers zijn er 115.472 via gevalideerde clicks via RecruitNow op de website geland.
• Ruim 3 miljoen keer is er een uiting vertoond in de vorm van een advertentie onder onze doelgroep op de online kanalen die zijn
ingezet via RecruitNow.
• 258.673 clicks afgekeurd en dus niet betaald door ons aan de jobsites.
Door de botdetectie die is ingebouwd in RecruitNow zijn er in totaal 258.673 clicks afgekeurd. Deze clicks hebben we dus ook niet
hoeven te betalen aan de jobsites.
• 71% van de sollicitanten komt via RecruitNow.
In totaal 2.657 sollicitanten via onze werkenbijsite waarvan 1.906 via de RecruitNow campagne.
• 40% stijging van sollicitaties In dezelfde periode van een jaar daarvoor hadden we gemiddeld 1.900 sollicitanten. Dit betekent
een stijging van 40%.
• Een CPA (Click Per Applicant) van € 10,52. Met de inzet van een totaal mediabudget van ongeveer €20.000,- behaalden we een
CPA van €10,52. Dit ligt onder het gemiddelde in het Zorg en Welzijn vakgebied.
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
In deze case draait het om een specialist in personeelsbemiddeling in de sector Zorg en Welzijn. Dit is een zeer moeilijke branche om goede kandidaten voor te vinden. Als relatief kleine speler is het ons toch gelukt om door de inzet van een goed technisch platform een serieuze speler te zijn in de markt. We hebben onze doelgroep met deze tool op de juiste manier via die online kanalen weten te bereiken! Er zijn ruim 3 miljoen uitingen vertoond in de vorm van een advertentie onder onze doelgroep op de online kanalen die zijn ingezet via RecruitNow! Daarbij komt 86% van de bezoekers op onze website via RecruitNow.
Kortom deze case verdient het om te winnen, omdat de techniek heeft bijgedragen aan de naamsbekendheid en merkbeleving van onze organisatie. Dat wat steeds belangrijker wordt!
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Laura Mout (Samen in de Zorg)
Peter Woudenberg (Minescape)
Eugene Anthonijsz (Minescape)
Dana Doesburg (Minescape)