• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
40% meer sollicitaties door inzet RecruitNow (Samen in de Zorg)

40% meer sollicitaties door inzet RecruitNow (Samen in de Zorg)

14 september 2017
in Inzendingen 2017
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2017caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Job- & brand advertising campagnes via RecruitNow leiden tot verhoging naamsbekendheid én 40% meer sollicitaties met beperkte inzet van mediabudget. Lees de hele case van Samen in de Zorg die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.

Case van Samen in de Zorg

Omschrijving van de case

Het verhogen van je naamsbekendheid en het zorgen voor een groei in het aantal sollicitaties vergt vaak een inzet van een flink mediabudget. Maar hoe zorg je ervoor dat je als dé specialist in personeelsbemiddeling in de sector Zorg en Welzijn kan concurreren met de grotere, algemene uitzendbureaus?

Samen in de Zorg ging deze uitdaging aan in een zorgmarkt die continue in beweging is, met veel moeilijke invulbare functies en een relatief laag beschikbaar mediabudget.

In 2016 zijn we de samenwerking met Minescape aangegaan en hebben we als eerste stap onze nieuwe recruitmentsite opgezet. Vervolgens hebben we het recruitment advertising platform RecruitNow ingezet. Door het inzetten van slimme job- & brand advertising campagnes via RecruitNow zijn wij erin geslaagd, om met een relatief laag mediabudget;
– onze doelgroep aanzienlijk beter te bereiken
– onze naamsbekendheid te vergroten
– meer traffic naar onze website te generen
– het aantal sollicitaties te laten groeien
– de kwaliteit van de sollicitaties te verhogen
– onze kosten te reduceren

Wat was het resultaat van de case?

Inzet periode oktober 2016 t/m augustus 2017 en is gericht op de actieve baanzoeker binnen de ingezette Jobsites:
• 86% van de bezoekers op onze site komt via RecruitNow.
Van de in totaal 133.933 bezoekers zijn er 115.472 via gevalideerde clicks via RecruitNow op de website geland.

• Ruim 3 miljoen keer is er een uiting vertoond in de vorm van een advertentie onder onze doelgroep op de online kanalen die zijn
ingezet via RecruitNow.

• 258.673 clicks afgekeurd en dus niet betaald door ons aan de jobsites.
Door de botdetectie die is ingebouwd in RecruitNow zijn er in totaal 258.673 clicks afgekeurd. Deze clicks hebben we dus ook niet
hoeven te betalen aan de jobsites.

• 71% van de sollicitanten komt via RecruitNow.
In totaal 2.657 sollicitanten via onze werkenbijsite waarvan 1.906 via de RecruitNow campagne.

• 40% stijging van sollicitaties In dezelfde periode van een jaar daarvoor hadden we gemiddeld 1.900 sollicitanten. Dit betekent
een stijging van 40%.

• Een CPA (Click Per Applicant) van € 10,52. Met de inzet van een totaal mediabudget van ongeveer €20.000,- behaalden we een
CPA van €10,52. Dit ligt onder het gemiddelde in het Zorg en Welzijn vakgebied.

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

In deze case draait het om een specialist in personeelsbemiddeling in de sector Zorg en Welzijn. Dit is een zeer moeilijke branche om goede kandidaten voor te vinden. Als relatief kleine speler is het ons toch gelukt om door de inzet van een goed technisch platform een serieuze speler te zijn in de markt. We hebben onze doelgroep met deze tool op de juiste manier via die online kanalen weten te bereiken! Er zijn ruim 3 miljoen uitingen vertoond in de vorm van een advertentie onder onze doelgroep op de online kanalen die zijn ingezet via RecruitNow! Daarbij komt 86% van de bezoekers op onze website via RecruitNow.

Kortom deze case verdient het om te winnen, omdat de techniek heeft bijgedragen aan de naamsbekendheid en merkbeleving van onze organisatie. Dat wat steeds belangrijker wordt!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Laura Mout (Samen in de Zorg)
Peter Woudenberg (Minescape)
Eugene Anthonijsz (Minescape)
Dana Doesburg (Minescape)

 

Vorig artikel

Mobiel solliciteren met CV op bestaande sollicitatieformulieren (Knollenstein Technologies)

Volgend artikel

De app voor optimale candidate en employee experience (Blue Carpet Group)

Gerelateerde Artikelen

Personalized recruitment video’s: easy, unique and relevant. (ABN AMRO)
Inzendingen 2017

Personalized recruitment video’s: easy, unique and relevant. (ABN AMRO)

Door Redactie
15 september 2017
Software voor Recruitment, HR adviseurs en Loopbaanbegeleiding (Gini Solutions)
Inzendingen 2017

Software voor Recruitment, HR adviseurs en Loopbaanbegeleiding (Gini Solutions)

Door Redactie
15 september 2017
Post&pray  → Data Driven → Programmatic marketing (ChipSoft)
Inzendingen 2017

Post&pray → Data Driven → Programmatic marketing (ChipSoft)

Door Redactie
15 september 2017
Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)
Inzendingen 2017

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Door Redactie
15 september 2017

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
De app voor optimale candidate en employee experience (Blue Carpet Group)

De app voor optimale candidate en employee experience (Blue Carpet Group)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland