Financieel en juridisch dienstverlener DAS heeft onlangs haar nieuwe recruitmentsite gelanceerd. Tijdens het uitverkochte Recruitment Tech Event op 24 november delen Ilse van der Zwet en Tertia Wiedenhof van DAS hun ervaringen in een breakout hoe zij binnen 3 maanden niet alleen een nieuwe recruitmentsite hebben gelanceerd, maar ook de interne organisatie hierin hebben meegekregen.
Interactieve site
‘Onze werkensite was al een paar jaar oud en zowel de technologische mogelijkheden als de arbeidsmarkt zijn in die tijd flink veranderd,’ vertelt Tertia Wiedenhof, HR projectmanager en procesmanager bij DAS. ‘We wilden een interactieve site die ook goed op tablet en mobieltjes te zien is, en waarin we gebruikmaken van de mogelijkheden van film- en 360 graden beelden om zo echt een kijkje in de keuken bij DAS te geven. Daarnaast wilden we het sollicitatieproces veel toegankelijker maken.’
Betrokkenen
Ilse van der Zwet, corporate recruiter bij DAS: ‘Bij het project had HR Recruitment uiteraard een belangrijke rol en onze HR projectmanager. Maar we hebben ook goed geschakeld met onze afdeling Marketingcommunicatie, omdat we enerzijds wilden aansluiten bij de huisstijl en merkwaarden van DAS, maar ook ons eigen stempel op de site wilden drukken. Ook hielden we het management van DAS goed aangesloten. Voor advies op zowel het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, ontwerp en bouw van de site hebben we bureau voor marketing en communicatie Zuurstof uit Amsterdam ingehuurd. Naast professioneel advies, boden zijn ook voordelige oplossingen en doordat we maar 1 externe leverancier hadden, konden we snel schakelen en meters maken.’
Op de agenda
‘Met onze oude recruitmentsite trokken we niet de juiste kandidaten aan, haakten er kandidaten af en dus werden er veelvuldig w&s bureaus ingezet om de vacatures in te vullen’, aldus Wiedenhof. ‘We hebben een voorstel geschreven voor de directie met daarin de belangrijkste redenen voor vernieuwing (visitekaartje van bedrijf/ toegankelijker/ bekendheid DAS) + een overzicht van de gemaakte w&s kosten per jaar. We hebben gegarandeerd dat we x aantal vacatures zelf zouden invullen om de recruitmentsite te kunnen bekostigen,’ vult Van der Zwet aan.
Breakout
‘Projecten zoals de vernieuwing van een werkenbij-site hebben nog wel eens de neiging uit te lopen of veel duurder te worden dan gepland,’ stelt Van der Zwet. ‘Bij ons liep het door een aantal slimme trucs juist volgens plan en budget en wij delen deze best practices met jullie tijdens deze breakout. We zien vaak nog verouderde werkenbij-sites die wel een boost kunnen gebruiken!’
Het Recruitment Tech Event 2016 is uitverkocht. Zet donderdag 23 november 2017 alvast in jouw agenda, want dan vindt de 3e editie plaats van het Recruitment Tech Event. Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de e-mail update en maak kans op vrijkaarten voor het event in 2017.