Seedlink ontwikkelde een tool dat het succes van kandidaten voorspelt aan de hand van taalgebruik. Shin Gern Sam, vicepresident Product & Marketing bij Seedlink, vertelde hier tijdens Unleash 2018 in Londen meer over aan Recruitment Tech TV.
Seedlink
Seedlink richt zich op het tegengaan van menselijke vooroordelen bij de werving van potentiële kandidaten. Hun tool gebruikt kunstmatige intelligentie om te voorspellen welke kandidaten de grootste kans van slagen hebben in hun nieuwe functie en ook qua cultuur bij de organisatie passen. Volgens Shin Gern ligt daar de kracht van de tool. “Als een kandidaat niet bij de organisatie blijkt te passen, voer je dat in in het systeem. Dit wordt weer meegenomen naar de volgende kandidaten. Zo wordt de machine steeds slimmer.”
Onderscheidend door taalgebruik
De tool van Seedlink onderscheidt zich van die van de concurrenten door zich te focussen op taalgebruik. “Taal is voor ons erg belangrijk. Vooral hoe dingen worden gezegd, blijkt een goede voorspeller van de persoonlijkheid van de kandidaat. Soft skills zijn misschien wel de belangrijkste eigenschappen waarmee je succesvol kan zijn binnen een organisatie. Daarom hebben we gekozen om aan de hand van taalgebruik te kijken of iemand succesvol kan zijn binnen een functie en organisatie”, aldus Shin Gern.
Over UNLEASH
Op 20 en 21 maart 2018 vond het UNLEASH Conference & Expo plaats in Londen. Het voormalig HR Tech World ontving in de Engelse hoofdstad meer dan 120 populaire influencers van de meest innovatieve bedrijven en organisaties ter wereld. Op 23 en 24 oktober 2018 vindt dit event in Amsterdam plaats.
Het hele interview is hierboven te bekijken. De komende weken worden er nog meer interviews van Unleash 2018 geplaatst.