• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Marco Boomsma (Bullhorn): 'Digitale visie en strategie belangrijk om concurrerend te blijven'

Marco Boomsma (Bullhorn): 'Digitale visie en strategie belangrijk om concurrerend te blijven'

Marco Boomsma (Bullhorn): ‘Digitale visie en strategie belangrijk om concurrerend te blijven’

4 oktober 2023
in Interviews, Survey
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: BullhornFemke van Logtensteininternationaalinterviewmarco boomsmapodcastrecruitment marketingRecruitment Tech Survey 2023
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Voor de Recruitment Tech Survey 2023 ging Martijn Hemminga in gesprek met een aantal toonaangevende leveranciers op het gebied van recruitmentsoftware. Eén van de gesprekspartners was Bullhorn waar hij in gesprek ging met Femke van Logtenstein, account director enterprise EMEA en Marco Boomsma, sales director EMEA bij het bedrijf.

‘We lopen in Nederland en België voorop’

Bullhorn is een internationale speler, wat het bedrijf een mooie positie geeft om cultuurverschillen bij recruitment in verschillende landen te identificeren. Marco: “Zo vormt het Verenigd Koninkrijk echt een andere markt dan de Nederlandse, bijvoorbeeld omdat wij veel meer contracters en zzp’ers hebben. Er zijn ook verschillen in cultuur die technologiekeuze bepalen. Engeland is bijvoorbeeld meer een land van sms, terwijl wij meer gericht zijn op WhatsApp. Als je echter door je oogharen kijkt zijn de uitdagingen op strategisch vlak vaak gelijk, ondanks de verschillen in timing en tooling. Verder lopen we in Nederland en België voorop met de adoptie van nieuwe technieken ten opzichte van andere landen in Europa.”

Ook Van Logtenstein ziet behoorlijke verschillen in de werkwijze per land: “In Nederland is men doorgaans wat verder vooruit dan in sommige andere delen van Europa. Zo blijft in het Verenigd Koninkrijk de visie rond candidate journey en onboarding nog wat achter. In Duitsland wordt alles langer doordacht, maar wel heel gedegen. Maar als ze gaan, dan worden bijna alle tools aangeschaft en geïmplementeerd. In zijn algemeenheid wordt in het noorden van Europa alles wat sneller geadopteerd dan in het zuiden.”

Steeds meer één recruitmentmarkt

Van Logtenstein ziet steeds meer internationalisering als het om recruitment gaat. “Het wordt steeds meer één recruitmentmarkt. Ook wordt er in Europa en ook elders in de wereld steeds meer geïnvesteerd in recruitment. Een andere tendens is dat kandidaten veel meer gefaciliteerd willen worden, daar zijn onze klanten nu ook mee bezig. Dan gaat het om het op één plek samenbrengen van marketing en communicatie, onboarding, planning  etc. Het merendeel van de kandidaten wil graag met bureaus werken, juist vanwege de persoonlijke aandacht. Maar ze haken af als het niet snel genoeg gaat. Daarnaast zie je dat HR meer aandacht aan identiteit en branding besteedt, ook om de kandidaat te binden.”

Drie stellingen

Ook aan Boomsma werden er drie stellingen voorgelegd.

Best of breed is voor iedere organisatie de beste oplossing.

Van Logtenstein: “Ja, voor iedere stap van het recruitmentproces kan je goede werkende software krijgen, gemaakt door de ontwikkelaar die dat het best kan, best of breed dus. Op die manier profiteer je als organisatie van de beste tools te koop in de markt en heb je flexibiliteit om tooling aan te passen aan veranderingen.”

Afnemers van recruitmenttechnologie hebben vaak te weinig kennis van zaken.

Boomsma: “De vraag is of ze deze kennis moeten hebben. Je kunt mensen inhuren om je te adviseren, dan hoef je geen softwarespecialist te zijn. Maar je moet wel weten wat je doel is en waarom je dat doel hebt. Technologie is een middel om dat te bereiken, niet het doel. Het is ook de verantwoordelijkheid van een software leverancier om de (potentiële) klant te begeleiden, uit te dagen en te adviseren.”

AI zoals chatGPT doen binnen 3 jaar 80% van het werk wat een recruiter nu nog doet.

Boomsma: “Natuurlijk voegt verdergaande automatisering waarde toe. Veel technieken nemen delen van het proces over. Daar waar de recruiter bijvoorbeeld geen waarde toevoegt. Maar ik denk niet dat ChatGPT zo snel al de boel zal opschudden. Het zal langer op zich laten wachten. Ook deze techniek vraagt visie, kwalitatieve data, interne capaciteit en investeringen.”

Recruitment marketing

Boomsma ziet de komende jaren veel initiatieven rond recruitment marketing. “Waar arbeidsmarktcommunicatie voorheen nog als iets aparts werd gezien, zie je nu dat marketing steeds vaker standaard aan tafel zit bij directie. Wij gaan steeds meer strategisch meedenken met onze klanten dat zie je ook terug in integraties met partners, rapportage & analyse tooling en (marketing) automatisering. Op dit moment de terreinen waar de meeste investeringen in gedaan worden bij ons en onze klanten.”

Download de Recruitment Tech Survey 2023

Dit interview staat ook in de Recruitment Tech Survey 2023, het jaarlijkse onderzoek naar het gebruik van recruitmentsoftware in Nederland. Download gratis het hele rapport inclusief een overzicht van alle leveranciers van recruitmenttechnologie in de Benelux.

Podcastinterview

Beluister hieronder het hele podcastinterview tussen Femke van Logtenstein en Marco Boomsma (beiden Bullhorn) en Martijn Hemminga (Recruitmenttech.nl):

Vorig artikel

Zes belangrijke technologieën voor uitzendbureaus in 2024

Volgend artikel

Daan Huisman en Bart van Rossem: ‘Moderne ATS-technologie bijna altijd een verbetering’

Gerelateerde Artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%
Survey

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Door Bernadette Magrié
9 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’
Interviews

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Door Jasper Spanjaart
26 mei 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Volgend artikel
Daan Huisman en Bart van Rossem: ‘Moderne ATS-technologie bijna altijd een verbetering'

Daan Huisman en Bart van Rossem: ‘Moderne ATS-technologie bijna altijd een verbetering'

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

9 juni 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

Homerun fuseert met Staff Squared (VK) en lanceert ‘volledig geïntegreerd’ HR-platform

5 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

4 juni 2025

Meest gelezen

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

Dit zijn de 10 jonge startups om 5 juni op Recruitment Tech Demo_Day te ontdekken

21 mei 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

Job van der Voort (Remote.com): ‘De kloof tussen talent en werkgevers wordt kleiner als je onze filosofie volgt’

9 mei 2023

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Marco Boomsma (Bullhorn): 'Digitale visie en strategie belangrijk om concurrerend te blijven'
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland