• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • AanmeldenLaatste tickets
    • Programma
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Plattegrond
    • Demo partners
    • F.A.Q.
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • AanmeldenLaatste tickets
    • Programma
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Plattegrond
    • Demo partners
    • F.A.Q.
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
10 Redenen om landingspagina’s op te nemen in je recruitmentstrategie

10 Redenen om landingspagina’s op te nemen in je recruitmentstrategie

2 maart 2023
in 2023, Thema: Recruitmentsites
Leestijd:5 minuten leestijd
Tags: careersitesdoelgroeppaginaJobPagelandingspaginarecruitmentsitesSidney Hiele
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Landingpagina’s zijn al geruime tijd een populair instrument binnen de marketing. In recruitment is het gebruik van landingspagina’s relatief nieuw. Hoewel een werkenbij-site een essentieel instrument is om een overzicht te geven van de bedrijfscultuur en de beschikbare vacatures, is het niet altijd de beste optie als het gaat om het aantrekken en converteren van toptalent. In dit artikel deelt Sidney Hiele van QSXL/JobPage tien redenen waarom het slim is om specifieke landingspagina’s per vacature te gebruiken.

Wervingsproces verbeteren

Het gebruik van landingspagina’s, die specifiek zijn ontworpen voor individuele vacatures en daarmee gericht zijn op de doelgroep, kan het wervingsproces sterk verbeteren en aanzienlijke voordelen bieden ten opzichte van het gebruik van een generieke werkenbij-site.

10 redenen

De tien redenen voor succesvolle toepassing van landingspagina’s zijn:

  1. Meer relevantie

Wanneer een kandidaat een werken-bij-site bezoekt kan dit een overweldigende en onpersoonlijke ervaring zijn. Door een landingspagina te maken zorg je ervoor dat de verstrekte informatie relevant en daar waar mogelijk zelfs gepersonaliseerd is. Dit vergroot de kans dat de kandidaat geïnteresseerd is en solliciteert. Sterker nog wij krijgen vaak hele positieve reacties op de relevante content. Zelfs van kandidaten die niet geïnteresseerd zijn.

  1. Betere targeting

Doelgroep gerichte content, misschien wel het belangrijkste voordeel. Met landingspagina’s kun je de tekst en visuele content afstemmen op de specifieke doelgroep. Door voor elke functie een landingspagina te maken, kun je de content afstemmen op specifieke kenmerken of drijfveren van de doelgroep, bijvoorbeeld man of vrouw. Dit maakt het gemakkelijker om de juiste kandidaten voor elke rol aan te trekken. Wij ervaren dat als we de juiste doelgroep benaderen met gerichte content dat de landingspagina ook vaker wordt gedeeld door kandidaten.

  1. Optimaliseer gebruikerservaring

Landingspagina’s bieden een meer gestroomlijnde en gebruiksvriendelijke ervaring in vergelijking met werken-bij-sites. Bij werken-bij-sites belanden kandidaten nog vaak in een stroef sollicitatie stramien terwijl je in de huidige krappe arbeidsmarkt jouw toekomstig talent de mogelijkheid wil bieden om laagdrempelig in contact te komen met de organisatie. Bijvoorbeeld door het maken van een ‘koffie-date’. Dit leidt tot een grotere betrokkenheid van kandidaten, een hogere conversie en interessante data die je in het persoonlijke vervolgtraject kunt gebruiken.

  1. Hogere conversiepercentages

Goed ontworpen landingspagina verhogen de conversie van bezoekers naar sollicitanten. Door een duidelijke oproep tot actie op te nemen, zoals “Solliciteer nu” of “selecteer een datum voor een virtuele kennismaking”, verhoog je het aantal kandidaten dat solliciteert aanzienlijk. Onze ervaring is echter dat je heel veel meer uit een landingspagina haalt als je niet focust op de heilige graal van de sollicitatie-button maar je pagina zo inricht dat er laagdrempelig contact gelegd kan worden. Contact dat je later één op één kunt uitbouwen naar een officieel sollicitatieproces. Denk hierbij ook aan laagdrempelig contact via bijvoorbeeld WhatsApp.

  1. Betere tracering en analyse

Landingspagina’s bieden gedetailleerde tracking- en analysegegevens, zodat je kunt zien welke pagina’s goed presteren en waar ruimte is voor verbetering. Iedere doelgroep vraagt tenslotte om andere content en andere call-to-actions. Door het proces volledig data gedreven in te richten kun je zien wie de pagina bezoekt, hoeveel touchpoints er zijn voordat iemand over gaat tot actie en welke acties het beste aanslaan bij de doelgroep. Door landing pages te gebruiken kun je data gedreven beslissingen nemen om het recruitment proces verder te optimaliseren.

  1. Verhoogde naamsbekendheid

Landingspagina’s bieden de mogelijkheid om de organisatie onder de aandacht te brengen en de waarden, cultuur en missie van het bedrijf te communiceren. Dit is belangrijk bij het aantrekken van toptalent, omdat kandidaten zich eerder aangetrokken voelen tot organisaties die aansluiten bij hun waarden en carrièreaspiraties.

Wij werken veel voor mooie B2B bedrijven. Als wij actief de doelgroep benaderen voor een vacature en de kandidaat verleiden door middel van de landingspagina krijgen wij regelmatig de reactie: “Oh ik wist helemaal niet dat dit mogelijk is bij dit bedrijf en ik woon bijna om de hoek.”

  1. Beter delen via sociale media en collega’s

Landingspagina’s kunnen eenvoudig worden gedeeld op sociale media, waardoor het gemakkelijker wordt om de vacatures snel bekend te maken. Door voor elke functie een landingspagina te maken, kunt je deze door collega’s laten delen met hun netwerk. Geef iedere collega een unieke URL en je hebt een meetbaar Referral systeem. Zet dan ook nog geautomatiseerd een testimonial van die collega op de landingspagina en je verhoogt niet alleen de instroom maar ook de betrokkenheid en trots van de huidige medewerkers.

  1. Betere optimalisatie voor zoekmachines

Specifieke landingspagina’s kunnen worden geoptimaliseerd voor zoekmachines, wat de zichtbaarheid van vacatures vergroot en helpt om meer gekwalificeerde kandidaten aan te trekken. Trefwoorden en metabeschrijvingen kunnen worden afgestemd op elke specifieke functie waardoor sollicitanten de vacature makkelijker vinden.

  1. Meer flexibiliteit, minder kosten

Landingspagina’s zijn eenvoudig te maken en kunnen snel worden bijgewerkt, zodat je kunt reageren op veranderingen in de functiebeschrijving of de procedure, zonder de beperkingen van een ATS of werken-bij-site. Deze verhoogde wendbaarheid helpt je de concurrentie voor te blijven en toptalent aan te trekken. Daarnaast zijn landingspagina een kosteneffectieve oplossing ten opzichte van een uitgebreide werken-bij-site.

  1. Betere leadgeneratie

Leads of de talentpool zoals we ze vroeger noemde. Bij een sourcing campagne van QSXL hebben we mede door de landingspagina’s een hoge conversie. Een groot deel van de kandidaten die reageren zullen niet direct geïnteresseerd zijn omdat ze nog tevreden zijn bij hun huidige werkgever. Door de landingspagina ervaren zij veel persoonlijke aandacht en die aandacht geven ze terug door het makkelijk delen van veel informatie en het geven van toestemming voor opname in de talentpool.  Je genereert dus leads voor de toekomstige invulling van de vacature.

Juiste kandidaten

Kortom, het gebruik van specifieke landingspagina’s ter ondersteuning van het wervingsproces biedt vele voordelen ten opzichte van een algemene werkenbij-site. Van verhoogde relevantie en doelgerichtheid tot verbeterde gebruikerservaring en branding, landingspagina’s bieden een kosteneffectieve en efficiënte oplossing voor het aantrekken en binden van de juiste kandidaten.

Meld je aan voor de Recruitmentsites Show 2023 op 30 maart

Hoe belangrijk is anno 2023 de recruitmentsite nog? Welke content mag niet ontbreken op een werkenbij-site en wat zijn de laatste recruitmentsite trends? Deze en nog veel meer vragen worden donderdagochtend 30 maart 2023 besproken in de online live Recruitmentsites Show. Vertegenwoordigers van recruitmentsite bouwers SteamTalmark, Getnoticed en JobPage schuiven aan bij host Martijn Hemminga in de live online talkshow. Laat je in ca. 75 minuten bijpraten over de trends in 2023 en verder. Meld je aan via deze pagina.

Door Sydney Hiele

Sidney Hiele is oprichter van QSXL en al vele jaren actief in de recruitment industrie. Met QSXL ondersteunt hij organisaties in Nederland en daarbuiten met het actief sourcen en binden van kandidaten. QSXL implementeerde het gebruik van landingspagina’s 5 jaar geleden in haar sourcings processen en ervaarde verbluffende voordelen. Ze maakten er zelfs een apart product van: www.Job-Page.com.

Vorig artikel

Trend_Day 2023 bijna uitverkocht: laatste tickets

Volgend artikel

Pre-order tot 13 maart met 10% korting de Recruitment Tech Survey 2023

Gerelateerde Artikelen

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf
Insights

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf

Door Partner Bijdrage
6 juni 2023
23
Dit kun je doen op Demo_Day: van demo's en pitches tot irisfotografie
Demo_Day

Dit kun je doen op Demo_Day: van demo’s en pitches tot irisfotografie

Door Redactie
5 juni 2023
146
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023
Survey

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

Door Jasper Spanjaart
5 juni 2023
359
It’s all about the money: corporates geven meer geld uit aan recruitmenttechnologie dan bureaus
Survey

It’s all about the money: corporates geven meer geld uit aan recruitmenttechnologie dan bureaus

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2023
55

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf

6 juni 2023
Dit kun je doen op Demo_Day: van demo's en pitches tot irisfotografie

Dit kun je doen op Demo_Day: van demo’s en pitches tot irisfotografie

5 juni 2023
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

5 juni 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

17 mei 2023
398
Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

8 mei 2023
382
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

5 juni 2023
359
Volgend artikel
Pre-order tot 13 maart met 10% korting de Recruitment Tech Survey 2023

Pre-order tot 13 maart met 10% korting de Recruitment Tech Survey 2023

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey 2022 – Download
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf

Zo vind je de beste tooling voor jouw staffingbedrijf

6 juni 2023
23
Dit kun je doen op Demo_Day: van demo's en pitches tot irisfotografie

Dit kun je doen op Demo_Day: van demo’s en pitches tot irisfotografie

5 juni 2023
146
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

5 juni 2023
359
It’s all about the money: corporates geven meer geld uit aan recruitmenttechnologie dan bureaus

It’s all about the money: corporates geven meer geld uit aan recruitmenttechnologie dan bureaus

2 juni 2023
55
Kijk de Recruitment Tech Monthly van juni terug met Karim Akhlal (Recrout)

Kijk de Recruitment Tech Monthly van juni terug met Karim Akhlal (Recrout)

1 juni 2023
38

Meest gelezen

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

17 mei 2023
398
Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

8 mei 2023
382
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2023

5 juni 2023
359
Nederlandse Pera haalt 5 miljoen euro op: ‘We willen de basis zijn voor iedere HR-beslissing’

Nederlandse Pera haalt 5 miljoen euro op: ‘We willen de basis zijn voor iedere HR-beslissing’

12 mei 2023
328
De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

27 april 2023
546

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • Aanmelden
    • Programma
    • Demo_Day Seminar
    • Plattegrond
    • Demo partners
    • F.A.Q.
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

10 Redenen om landingspagina’s op te nemen in je recruitmentstrategie
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden