Met MrWork Leads kan je potentieel talent op je career page identificeren, managen & nurturen vanuit 1 platform dmv (geautomatiseerd) persoonlijk contact. Lees over de recruitment tool van MrWork die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.
Recruitment tooling van MrWork
Omschrijving van de tooling
Met MrWork leads kunnen organisaties een volledige leadgeneratie strategie uitrollen binnen hun recruitment marketing aanpak. Door lead formulieren en pop-ups op hun werken-bij site en lead generatie advertenties komen kandidaten uit de anonimiteit zonder dat ze hoeven te solliciteren. Deze leads komen in het MrWork platform terecht. Organisaties kunnen vervolgens met hun leads in contact blijven middels o.a. whatsapp, mail en facebook messenger via persoonlijke berichten, bulk berichten of ad-hoc campagnes. Zo bouwen ze continu aan een duurzame talentpool van kwalitatieve leads.
Welk probleem lost de tool op?
De afgelopen 2 jaar is het aantal vacatures meer dan verdubbeld. Ook het aantal banen neemt elk kwartaal toe tot nieuwe recordcijfers. Deze krapte op de arbeidsmarkt leidt ertoe dat steeds meer bedrijven te maken hebben met een personeelstekort en dringend op zoek zijn naar nieuwe manieren om openstaande vacatures op te vullen. Sollicitaties blijven echter in veel gevallen uit en recruiters zitten met de handen in het haar.
De leads software van MrWork helpt organisaties met het identificeren van het onbenut potentieel op hun werken-bij website. Gemiddeld genereert een werken-bij-pagina 1-3% sollicitaties. De rest van de bezoekers blijft anoniem, maar organisaties spenderen wel veel tijd, geld en moeite om bezoekers naar een werken-bij site te krijgen. Met lead generatie van MrWork kan je het enorme onbenutte potentieel van je website inzetten. Zo zorg je ervoor dat meer kandidaten uit de anonimiteit komen en verhoog je de conversie (en sollicitaties) op je career page tot wel 6x.
Hoe werkt de tool?
Je logt in op het platform via de cloud. Hier beland je in jouw persoonlijke leads overview. Iedere gebruiker heeft zijn / haar eigen omgeving en is in staat om rechtstreeks via de tool een dialoog te voeren met kandidaten die interesse hebben getoond, via een multi-channel inbox die het stroomlijnen van contact eenvoudig maakt. Gebruikers kunnen notities, actiepunten en een ranking toevoegen aan de verschillende leads. Het vervolgcontact kan worden geautomatiseerd of persoonlijk worden gedaan. Silver medallists kunnen vanuit het ATS worden geïmporteerd om ook je kwalitatieve sollicitaties warm te houden voor de onderneming.
Wat levert gebruik van de tooling op?
De sollicitatie bereidheid op de huidige arbeidsmarkt is erg laag; voor jouw 10 andere bedrijven en als kandidaten solliciteren is er altijd concurrentie. Met MrWork leads krijg je contact met kandidaten voordat ze actief gaan solliciteren. Zo zorg je er als organisatie voor dat je als eerste toegang hebt tot het beste talent. Door kandidaten in staat te stellen om vragen te stellen, neem je drempels voor sollicitatie weg en verhoog je je conversie.
Daarnaast bestaat de gemiddelde kandidaat evenmin als de gemiddelde mens. Iedere kandidaat heeft een unieke informatiebehoefte. Met MrWork leads kan je iedere candidate journey personaliseren en kandidaten voorzien van de juiste informatie. Zo weten kandidaten beter wat ze kunnen verwachten en is er een gelijkwaardiger sollicitatieproces.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
De arbeidskrapte zorgt bij veel organisaties voor problemen. Er is steeds meer tijd, geld en moeite nodig voor een succesvolle recruitment marketing strategie. Met onze lead generatie software verhoog je de effectiviteit van je recruitment marketing strategie met wel 3-5x. Er ontstaat een gelijkwaardiger proces tussen kandidaat en organisatie terwijl het tegelijkertijd de conversie van de werken-bij pagina verhoogt en zo ondernemingen helpt bij het ontstijgen van de krapte op de arbeidsmarkt.
Mooi concept