Aimwel Recruitment Advertising is een datagedreven platform dat via een continue geoptimaliseerde kanalenmix kandidaten weet te bereiken. Lees over de recruitment tool van Aimwel BV die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.
Recruitment tooling van Aimwel BV
Omschrijving van de tooling
Aimwel Recruitment Advertising is een datagedreven platform dat via een continue geoptimaliseerde kanalenmix kandidaten weet te bereiken. Het is speciaal afgestemd op rekruteringsplatforms die grote volumes verwerken (denk aan bv. jobboards of uitzendbureaus).
- ÉÉN platform om meerdere mediakanalen tegelijk te beheren.
- SaaS-oplossing is land agnostisch en geschikt voor meerdere markten.
- Maakt massa-optimalisatie mogelijk: elke maand worden bijna een half miljoen Recruitment Advertising-campagnes uitgevoerd via het Aimwel platform.
- 2-4 meer sollicitaties per vacature
Welk probleem lost de tool op?
Het wereldwijde tekort aan talent is nog nooit zo hoog geweest en 75% bedrijven worstelen met het vinden van talent (NL 66%).
Met een hoge werkgelegenheid daalt het aantal actieve werkzoekenden en recruiters moeten passieve werkzoekenden activeren om de lege vacatures in te vullen – anders verschuiven de budgetten.
Er is een explosieve groei in nieuwe wervingskanalen. Met nieuwe kanalen neemt de rekruteringscomplexiteit toe en is automatisering nodig omdat elke vacature een andere kanalenmix nodig heeft.
In 2022 werd Aimwel gelanceerd om deze uitdaging op te lossen. Dit doen we door het aanbieden van een geautomatiseerd wervingsadvertentieplatform als Software as a Service (SaaS), dat op geautomatiseerde wijze campagnes via meerdere media kanaal types tegelijk uitvoert.
Hoe werkt de tool?
Het Aimwel Recruitment Advertising Platform – 3 oplossingen die in tandem samenwerken:
- Aimwel Enhance: AI-gebaseerde modellen matchen vacatures met Recruitment-taxonomieën en zorgen ervoor dat vacatures correct worden geclassificeerd en gematcht met de Recruitment Audiences op verschillende mediakanalen om de targeting en biedingen te verbeteren (+30% betere voorspelling).
- Aimwel Exchange: inkoop van media via verschillende kanalen en optimalisatie.
- Aimwel Performance:
-
- Creëren van automatische campagnes voor elke individuele vacature. Elke afzonderlijke vacature = individuele campagne (mogelijk om de prestaties voor elke Vacature afzonderlijk te verbeteren).
- Automatische biedingsbeheer: tijdens de campagne wordt zowel het automatisch bieden als het optimaliseren via meerdere media kanalen uitgevoerd (social, display, aggregators).
- Business rules gebaseerde opstelling: op groeps- of individuel vacature niveau.
- Automatisch creatives assets maken voor elke media
Wat levert gebruik van de tooling op?
Geschikt voor meerdere markten: Volledig Recruitment platform is regio-/taalonafhankelijk en wordt al in NL, UK en DE gebruikt op vacaturesites met grote volumes.
Schaalbaar: Maakt massa-optimalisatie mogelijk: elke maand worden bijna een half miljoen Recruitment Advertising-campagnes uitgevoerd via het Aimwel platform.
Betere verspreiding van sollicitaties: 30% verbetering bij vacatures die normaal geen sollicitaties genereren.
In staat om een lage CPA te genereren, zelfs wanneer de campagne-uitgaven voor een hoog volume (bijvoorbeeld: het aantal applicaties dat wordt verhoogd terwijl het richting de doel-CPA stuurt).
Campagnes genereren tussen x2 en x3 meer incrementele sollicitaties voor relevante categorieën.
API met geoptimaliseerde technische integratie aan de serverzijde met klanten die automatisch 40% van het bots/duplicate verkeer verwijderen en 30% meer applicaties meten.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Aimwel is dit jaar razendsnel uit de startblokken gestart. We bieden nu een concrete oplossing voor een actueel probleem in de arbeidsmarkt. Alhoewel er veel concurrenten zijn die elementen van de automatisering goed invullen, is er geen enkele partij die dit op een geintegreerde manier kan aanbieden. Deze benadering is uniek in de markt.