Recruitmenttools zijn er in overvloed. Maar waar is wervend Nederland eigenlijk naar op zoek? Wij vroegen het aan bezoekers van de verschillende Recruitment Tech-evenementen.
Tools voor de candidate journey
Onder bezoekers werd het volgen van de candidate journey middels een ATS als hoofdprioriteit benoemd. “Ik werk voor een organisatie van drie ziekenhuizen en 17 woon-zorglocaties”, zegt Karen Huitsing van Treant Zorggroep. “We zijn echt aan het kijken of we een systeem kunnen vinden dat onze onboarding en candidate journey inzichtelijker maakt.”
“We kijken daarin naar potentiële lekken in die candidate journey, om zo te kijken welke tooling ons daarbij kan helpen.”
Datzelfde geldt voor Julia de Knegt van Van Nes + Plaisier, waar de candidate experience als hoofdonderwerp wordt gezien wat betreft de zoektocht naar een recruitmenttool. “Wij nemen de kandidaat altijd als uitgangspunt. We kijken daarin naar potentiële lekken in die candidate journey, om zo te kijken welke tooling ons daarbij kan helpen.”
Inzichtelijkere, efficiëntere processen
Voor Jasper Dankers en Inkubis is het proces een belangrijke hoofdreden. “We willen eigenlijk kijken of we een flow kunnen creëren en de dashboarding naar achter kunnen halen. Vooral om na te gaan waar de kandidaten zitten, waar ze afvallen en waar eventuele bottlenecks zitten. Om zo dan het hele proces te stroomlijnen en een duidelijk beeld te hebben hoe alles loopt.”
“Investeren gaan we zeker, de vraag is: wat is de juiste investering?”
“Het is heel belangrijk dat we kandidaat goed kunnen volgen. Het is best een moeilijke markt en we willen met name het geautomatiseerde traject zo efficient mogelijk in kunnen richten”, zegt Xeanette Duynstee-Dijksman van werving- en selectiebureau Tenderkracht. Voor Inge Wigbers van uitzendbureau Get Work staat efficiëntie ook op één. “Investeren gaan we zeker, de vraag is: wat is de juiste investering?”