Harver heeft soft skills-platform pymetrics overgenomen. Samen willen de twee bedrijven andere organisaties in staat stellen hun beslissingen gedurende de hele levenscyclus van werknemers te optimaliseren.
‘Een grensverleggende, AI-methodologie ‘
Met de overname van pymetrics heeft wervingsoplossing Harver wat zij noemen een ‘baanbrekende gedragsgebaseerde AI-methodologie’ toegevoegd aan het toch al indrukwekkende portfolio. “Het biedt organisaties een breder scala aan voorspellende tools om zo unieke wervingsbehoeften te kunnen faciliteren”, zo meldt het bedrijf in zijn persbericht.
“Het gecombineerde aanbod zal versnellend werken om de juiste mensen voor de juiste rol te identificeren, te matchen en te ontwikkelen.”
“We gaan voor de best-in-class benaderingen van zowel I/O-psychologie als de wetenschap. Het gecombineerde aanbod zal versnellend werken om de juiste mensen voor de juiste rol te identificeren, te matchen en te ontwikkelen. Uiteindelijk willen we een dienst leveren die ervoor zorgt dat bedrijven van over de hele wereld op efficiëntere wijze zonder vooroordelen kunnen werven.”
‘Mensen vinden en ze aan het werk zetten’
pymetrics is een leverancier van AI-gedragsmatige soft skill-assessments, die helpen om diverseropgebouwde teams samen te stellen. Dat gebeurt op basis van het meten van cognitief gedrag en emotionele kenmerken in de gehele candidate journey. Door zich puur te richten op de soft skills van de kandidaat, wil pymetrics op efficiente wijze kwaliteitskandidaten identificeren. Daarnaast levert het bedrijf een bijdrage op gebied van mobiliteit, omscholing en leer- en ontwikkelingsstrategieën.
“Samen zullen we bedrijven helpen het potentieel van hun werknemersbestand te maximaliseren en de organisaties van morgen sterker te maken.”
“Mensen zijn het meest essentiële en strategische onderdeel van een bedrijf”, zegt Scott Landers, CEO van Harver. “Harver en pymetrics hebben als gemeenschappelijk doel dat we mensen willen vinden en ze aan het werk willen zetten. Door onze krachten te bundelen, kunnen we onze klanten over de hele wereld een robuustere en diversere reeks oplossingen bieden om hen te helpen om betere wervingsbeslissingen te nemen. Samen zullen we bedrijven helpen het potentieel van hun werknemersbestand te maximaliseren en de organisaties van morgen sterker te maken.”
Opnieuw uitvinden van wervingsbeslissingen
“Harver en pymetrics hebben nu een ongelooflijke kans om de manier waarop wervingsbeslissingen worden genomen opnieuw uit te vinden door een effectiever en onbevooroordeeld proces te creëren gedurende de gehele employee life cycle”, aldus Frida Polli, CEO en oprichter van pymetrics. “Ik ben enthousiast over de ongeëvenaarde waarde die onze teams kunnen leveren aan onze klanten en om voort te bouwen op onze gedeelde visie om het ware potentieel van mensen te unlocken en ze vervolgens aan het werk te zetten.”