Tijdens de Recruitment Tech Monthly op woensdag 4 mei blikte host Martijn Hemminga samen met gast Thijs van den Berg (PADDAP en growgo) terug op de maand april en vooruit op de maand mei.
Overname Pivoton
Pivoton, één van de grotere Nederlandse aanbieders van uitzendsoftware, komt in handen van de Duitse zvoove Group. zvoove ontwikkelt en verkoopt ondermeer softwareoplossingen voor de flex- en evenementenbranche. “Ik ben ontzettend blij en trots”, vertelt Paul van den Bosch, algemeen directeur van Pivoton. “zvoove is de toonaangevende marktleider met software voor de flexindustrie in Duitsland en Zwitserland.”
“Onze naam, producten en collega’s blijven hetzelfde.”
Veel verandert er echter niet voor het in Ede-gevestigde bedrijf, stelt Van den Bosch. “Door deze overname kunnen we met nog meer collega’s en innovatiekracht blijven doorwerken onze producten. Onze naam, producten en collega’s blijven hetzelfde. We zien er vooral naar uit om de komende jaren door te bouwen aan de nieuwe generatie software voor de flexmarkt.”
Recruitment Tech Survey 2022
De Recruitment Tech Survey 2022 is een grootschalig onderzoek onder 249 recruiters, hr- en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals. In het onderzoek staan de ervaringen die zij hebben met hun leveranciers centraal, naast welke recruitmenttooling zij gebruiken en in welke tools zij gaan investeren in 2022.
Uit de survey blijkt dat recruiters in 2022 voornamelijk meer willen investeren in data en dashboards, employer branding en recruitment marketing en programmatic job advertising. “Wat je vooral ziet is dat het zaken zijn die in de wervingsfase een rol spelen”, vertelt Hemminga. Het rapport van 56-pagina’s is gratis te downloaden via deze link.
‘Een bijzondere maand’
Zoals in iedere Monthly gebruikelijk, werd host Martijn Hemminga vergezeld door een gast. Voor de terugblik op de maand april was dat Thijs van den Berg, medeoprichter van start-ups PADDAP en growgo. “Voor ons was het een bijzondere maand”, vertelt Van den Berg trots. “We zijn eindelijk verhuisd naar een nieuwe plek waar we ons bedrijf verder willen laten groeien. Van 46m² naar 460m² gegaan. Dus precies tien keer zo groot.”
“growgo staat in het teken van een stukje recruitment, maar ook een stukje acquisitie”
PADDAP ontwikkelt als digital agency oplossingen die ervoor zorgen dat een bedrijf ‘sneller kan groeien’, aan de hand van de ontwikkeling van digitale platformen, webapplicaties en marketingcampagnes. Op 1 april lanceerde het bedrijf een eerste dochteronderneming: growgo. “Vanuit PADDAP hadden we al een aantal klanten in de recruitmentwereld. Vooral voor het ontwikkelen van wervingssites. growgo staat in het teken van een stukje recruitment, maar ook een stukje acquisitie”, stelt Van den Berg.
Voor sales én recruitment
Geboren vanuit een eigen acquisitievraagstuk, draait de business-case van growgo om het creëren van waardevolle connecties voor zowel sales- als recruitementteams. growgo helpt op dit moment 150 recruitment- en salesprofessionals met het bouwen van een waardevol LinkedIn-netwerk door een serie taken uit handen te nemen.
“We streven ernaar om een netwerk voor het leven te bouwen.”
“We werken in drie fases”, stelt Van den Berg. “We streven ernaar om een netwerk voor het leven te bouwen. We gaan het netwerk uitbreiden met nieuwe connecties. We creëren een ijsbreker, zodat we een leuk, menselijk gesprek kunnen creëren. Tenslotte bouwen we een soort online autoriteit op te bouwen door iedere week leuke content te delen.”
Monthly ook als podcast
De Recruitment Tech Monthly kun je ook als podcast terugluisteren op onze eigen site en via bekende podcast apps als Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher en Spotify.