Multiposting tools staan in de top 5 van tools die recruiters gebruiken om hun leven gemakkelijker te maken. Deze tools zorgen voor efficiëntie, besparen tijd en helpen recruiters enorm bij het zoeken naar kandidaten. Er zijn verschillende andere redenen waarom multiposting tools van vitaal belang zijn voor het recruitmentproces, die we in dit artikel behandelen.
Wat zijn multiposting tools?
Zoals de term al doet vermoeden, stellen multiposting tools hiring managers in staat om meerdere vacatures te plaatsen met slechts één tool. Aangezien recruitment vaak vereist dat vacatures op verschillende locaties worden geplaatst, is het essentieel dat deze vacatures op tijd en accuraat worden geplaatst. Als je dezelfde functieomschrijving op meerdere jobsites plaatst, is een tool voor multiposting van cruciaal belang.
Met een multiposting- of jobdistributietool kan een recruiter vermijden dat hij zijn functiebeschrijvingen manueel moet uploaden naar elke individuele jobsite – wat een vervelende en arbeidsintensieve taak is die veel tijd in beslag neemt, en ook tot onnauwkeurigheden kan leiden. Eén ding is zeker over multiposting tools – ze zijn niet langer exclusief voor grote organisties die duizenden vacatures plaatsen. Sommige middelgrote bedrijven gebruiken multiposting tools om tijd te besparen en weten hoe belangrijk dit soort service is.
Hoe werken multiposting tools?
Het gebruik van multiposting tools is eenvoudig – ze werken als volgt. Ten eerste moet je een platform gebruiken, waarbij je jouw vacatures veelal kan samenvoegen om meer kandidaten aan te trekken. Je kan ook jouw beschrijving uploaden naar meer dan 100 jobsites en alle sollicitaties die je ontvangt beheren. De beste multiposting tools maken dit mogelijk met een automatische plaatsingsoptie die recruiters helpen hun vacaturebeschrijvingen te plaatsen en tijdverspilling te voorkomen. Deze tools integreren meestal elke vacature, zodat je de reacties op jouw vacature kunt volgen zonder in te hoeven loggen bij elke bron.
Voordelen van het gebruik van multiposting tools
Maar de voordelen van multiposting tools houden daar niet op. Er zijn verschillende andere redenen waarom je zou moeten kijken naar multiposting platformen om jouw recruitmentproces te ondersteunen. We zetter er een paar op een rij.
Multiposting helpt je tijd te besparen
Het verkorten van de time-to-hire staat bij veel recruiters bovenaan het lijstje en multiposting tools kunnen daarbij helpen. We schreven al dat het je helpt tijd te besparen, maar met deze extra tijd kan je jouw energie richten op andere wervingstaken om de vacature sneller ingevuld te krijgen. Of je nu sollicitanten moet beantwoorden, online assessments moet verspreiden of sollicitatievragen moet samenstellen, je hebt nu tijd om je op deze taken te richten in plaats van op het handmatig plaatsen van vacatures.
Multiposting helpt je toegang te krijgen tot een scala van bronnen
Een ander voordeel van het gebruik van multiposting is dat je een groter bereik hebt. Ze zijn nuttig voor het bijhouden van een breed scala van job boards, wat betekent dat je een breder scala van kandidaten die solliciteren op jouw vacature via verschillende verschillende middelen kunt vinden. Dit betekent dat je je niet hoeft te beperken tot één vacaturebank en dat je meer kans hebt om de beste kandidaat aan te nemen uit een bredere kandidatenpool.
Nauwkeurige en efficiënte opvolging van de documenten van sollicitanten
Hoeveel sollicitanten verwacht je per vacature? Vacatures in het bedrijfsleven trekken in potentie 250 cv’s per stuk aan. Als je kandidaten werft uit een groter aantal bronnen, is de opvolging ervan veel eenvoudiger met multiposting tools. Je zult geen problemen hebben met het controleren van de documenten van jouw sollicitanten van elke afzonderlijke jobsite, aangezien alle documenten worden geïntegreerd in de tool.
Problemen bij het gebruik van multiposting tools
Maar houd rekening met de potentiële problemen van het gebruik van multiposting tools. Hier zijn twee van de nadelen.
Kleinere bedrijven hebben misschien niet alle extra’s nodig
Sommige multiposting tools bieden je extra functies die je uiteindelijk misschien niet gebruikt. Het kan dus zijn dat je veel uitgeeft aan een tool en dat deze functies het niet waard zijn, vooral als je een kleiner bedrijf bent.
Een multiposting tool is misschien niet nodig voor een paar vacatures
Het is misschien niet de moeite waard om een multiposting tool te gebruiken als je maar een paar vacatures per keer plaatst. Daarom moet je wat tijd besteden aan het zoeken naar de beste dienst die het beste bij jouw behoeften past. Sommige gratis of goedkopere opties zijn betere keuzes die misschien nuttiger zijn voor jouw bedrijf.
Maak gebruik van multiposting tools om efficiënter te werven
Verwaarloos het belang van multiposting tools niet. Hun doel is je te helpen jouw recruitmentproces te stroomlijnen en meerdere sollicitanten uit verschillende bronnen te behandelen. Je kunt veel baat hebben bij een multiposting tool, dus onderzoek jouw opties en maak jouw keuze.