Ons recruitment process geeft inzicht! Assessments voor iedereen. Verhoogde engagement met onze opdrachtgevers en kandidaten. Matching en controle! Lees de hele case van Viaconnect BV die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2021.

Case van Viaconnect BV

Omschrijving van de case

Bij het detacheren van medewerkers wilde we meer doen dan een CV over de schutting gooien. Onze Interim Professionals creëren waarde! Door het inzichtelijk maken van de Human Skills en de Hard Skills vinden wij de juiste Interim Professional voor onze opdrachtgevers. Echte engagement met ons innovatieve process. Onze opdrachtgevers en aanvragen lopen via DonnaKnows. Hier krijgen wij een “blauwdruk” van de ideale kandidaat in het systeem. Dit geeft een assessment voor elke kandidaat en een match-rapport met de BIG5 persoonlijkheid inzichten en Hard Skills match. Het systeem heeft 2900 beroepen voorgedefinieerd en 13480 vaardigheden. Dit maakt dat je super gericht de invulling van je aanvraag kunt vast leggen. Daarnaast kan elke kandidaat/medewerker zelf in het systeem zijn of haar gegevens updaten. Op de kandidaat omgeving zijn verschillende assessments beschikbaar. Als een medewerker wordt gedetacheerd dan wordt dit direct toegevoegd aan de werk ervaring. Op onze werken-bij-site hebben we de DonnaKnows plugin en die stuur de Chatbot aan die de machine learning assessment afneemt. Wij als Viaconnect hebben de vragen opgesteld, zodat we een eerste interview efficiënter kunnen voeren.

Welke tooling is gebruikt in de case?

Dit is DonnaKnows voor detacheerders: DonnaKnows helpt je altijd over de actuele informatie van jouw kandidaten te beschikken, geeft je inzicht in zowel de hard skills als de soft skills van je kandidaten en maakt matchen van kandidaten aan opdrachten nog eenvoudiger. Dit helpt jouw de juiste kandidaat, voor jouw opdrachtgever, nog sneller te vinden en neemt je veel repeterend werk uit handen.

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

Door Covid-19 was het lastiger om een sollicitant uit te nodigen. Onze groei kan doorgaan door het online afnemen van het eerste interview met onze Chatbot of een intelligent formulier. Het kost ons veel tijd om de CV’s up-to-date te houden.

Wat was het resultaat van de case?

Tijdsbesparing, inzicht en controle in het process.

Tijdsbesparing: Het met één druk op de knop een CV hebben in onze huisstijl. Het vooraf antwoord hebben om vragen die je anders pas op een eerste gesprek stelt door de inzet van onze Chatbot. Het updaten van werkervaring. Het kunnen matchen van medewerkers op verschillende aanvragen. Het gebruik van de shortlist en direct te zien wie het beste past.

Inzicht: Als je bij iedereen een persoonlijkheidstest afneemt geeft dit inzicht in mijn mensen en teams. Waar kan men aan werken? Wie is er of komt er op welk moment beschikbaar.

Controle: In de kandidaat funnel kan je zie op welk punt van de aanvraag iemand zich bevindt of waar iemand steeds net afvalt. Hier kan je actief op sturen.

Positieve feedback! Van zowel kandidaat als opdrachtgever.

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

Naast dat ik het de jongens van DonnaKnows enorm gun, vind ik de oplossing echt een innovatieve oplossing. Wij zie de meerwaarde dagelijks. Al zeg ik soms ook:”Laat verder niemand het maar gebruiken, dan zijn wij uniek”

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern: Anouschka Meijhart – HR Manager, Rene Gompel – Operations, Leon Zuur – Solutions
Extern: (leverancier DonnaKnows) Marco van Damme, Bob Kosse

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 7e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 18 november 2021. 


    Ontvang naast de wekelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER