De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie doet inmiddels al zeven jaar onderzoek naar arbeidsmarktcommunicatie en recruitment door middel van het ‘De Stand van Werven’ onderzoek waarbij ruim 250 professionals binnen deze vakgebieden worden ondervraagd.
Stand van Werven
De Stand van Werven heeft tot doel om tot een totaalbeeld te komen van het arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vakgebied anno 2021. Onder andere op het gebied van trends & ontwikkelingen, prioriteiten, hoe werven werkgevers, de effectiviteit van wervingskanalen, het gebruik van (informatie) technologie, leiders en influencers en internationaal werven. De resultaten zijn nu hier gratis te downloaden.
Meer recruitmenttooling
De afgelopen maanden stonden in het teken van corona, maar bij de respondenten gaat de blik ook vooruit. Naast dat zowel bureaus als corporates verwachten dat hun productiviteit gaat stijgen in 2021 door automatisering en digitalisering, is hetzelfde beeld te zijn bij de verwachting of corporates en bureaus meer recruitmenttooling verwachten in te zetten in 2021. 56% van de bureaus verwacht dit te gaan doen, tegenover 55% van de corporates. Iets meer dan een kwart van de bureaus verwacht dit (waarschijnlijk) niet te gaan doen, versus 17% van de corporates. Dit is ook te zien in onderstaande grafiek.
Benieuwd naar het gehele rapport? De Stand van Werven 2021 is hier gratis te downloaden!