De Stand van Werven 2021: Focus op verder moderniseren in 2021

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie doet inmiddels al zeven jaar onderzoek naar arbeidsmarktcommunicatie en recruitment door middel van het ‘De Stand van Werven’ onderzoek waarbij ruim 250 professionals binnen deze vakgebieden worden ondervraagd.

Stand van Werven

De Stand van Werven heeft tot doel om tot een totaalbeeld te komen van het arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vakgebied anno 2021. Onder andere op het gebied van trends & ontwikkelingen, prioriteiten, hoe werven werkgevers, de effectiviteit van wervingskanalen, het gebruik van (informatie) technologie, leiders en influencers en internationaal werven. De resultaten zijn nu hier gratis te downloaden.

Meer recruitmenttooling

De afgelopen maanden stonden in het teken van corona, maar bij de respondenten gaat de blik ook vooruit. Naast dat zowel bureaus als corporates verwachten dat hun productiviteit gaat stijgen in 2021 door automatisering en digitalisering, is hetzelfde beeld te zijn bij de verwachting of corporates en bureaus meer recruitmenttooling verwachten in te zetten in 2021. 56% van de bureaus verwacht dit te gaan doen, tegenover 55% van de corporates. Iets meer dan een kwart van de bureaus verwacht dit (waarschijnlijk) niet te gaan doen, versus 17% van de corporates. Dit is ook te zien in onderstaande grafiek.

Bron: Stand van Werven 2021

Benieuwd naar het gehele rapport? De Stand van Werven 2021 is hier gratis te downloaden!

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 7e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 18 november 2021. 


    Ontvang naast de wekelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER