In 2018 won VNOM, bemiddelaar in de techniek en bouw, de Recruitment Tech Award in de categorie ‘Best case’ met haar Data Management Platform. Online marketing manager bij VNOM, Jessey de Charon de Saint Germain, vertelt in deze video onder meer wat het winnen van de Recruitment Tech Award heeft opgeleverd en hoe ze sinds het winnen van de award hun recruitmentstrategie hebben doorontwikkeld.
Intern draagvlak
“Toen VNOM gewonnen had kregen we heel veel gave sollicitaties van onze klanten. Daarnaast is ons team in één jaar tijd met drie FTE uitgebreid,” vertelt De Charon de Saint Germain. “Wat het vooral op heeft geleverd is intern draagvlak bij recruiters, consultants en andere afdelingen dat marketing belangrijker is geworden. En dat we steeds meer op data gaan sturen waardoor we weer mooiere resultaten kunnen halen.”
Dynamische plaatsnamen
Een van de nieuwe projecten waar VNOM aan werkt is dynamische plaatsnamen. De Charon de Saint Germain: “Een vacature is altijd gekoppeld aan een plaatsnaam. We weten vanuit het Data Management Platform waar een kandidaat vandaan komt, dus we kunnen dynamisch de plaatsnaam veranderen in een vacature zodat de kandidaat een betere en snellere match heeft met een vacature.”
Meedoen aan de Recruitment Tech Awards
“Als je organisatie innovatief en effectief bezig is met recruitmenttooling dan is het leuk om anderen te inspireren. En het winnen van de Award is dan de kers op de taart,” stelt De Charon de Saint Germain. Ook heeft hij nog tips wanneer je gaat inzenden: “Zorg dat je draagvlak in de organisatie hebt als je gaat inzenden, want winnen doe je met z’n allen. En wees creatief door een inzending te verrijken met een filmpje”.
Best case
VNOM heeft de award gewonnen met haar case waarbij zij een DMP systeem inzet, oftewel een Data Management Platform. Dit is één omgeving waarin alle bronnen en externe kanalen worden samengebracht: recruitmentsysteem Carerix, Google Analytics, Google Adwords, e-mailmarketing en de social media kanalen zoals Facebook en LinkedIn. Hierdoor kan voor iedere websitebezoeker die werkzoekend is een unieke candidate experience geven worden op de website op basis van gepersonaliseerde content en beïnvloedingstechnieken. Lees hier de hele case van VNOM.
Stuur jouw case of tool in tot en met 9 september 2019
Heb je als gebruiker van recruitmenttooling een mooie case? Of als leverancier een nieuwe tool (of nieuwe feature of module), zend dan uiterlijk 9 september 2019 jouw case of tool in en wie weet ontvang je op 21 november tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2019. Kijk voor meer informatie, de deelnamevoorwaarden, de planning en om gratis in te zenden op de speciale pagina’s van de Recruitment Tech Awards.