• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventUitverkocht!
    • Home
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventUitverkocht!
    • Home
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Jessey de Charon de Saint Germain

VNOM: ‘Met data en beïnvloedingstechnieken zijn wij de Booking.com in de arbeidsbemiddeling’

25 oktober 2018
in Event, Interviews
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: arbeidsmarktbooking.comeventJessey de Charon de Saint GermainMarketingrecruitmentRecruitment Tech EventRecruitment Tech Event 2018rteRTE18techVNOM
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Kandidaten op je website verleiden tot solliciteren met technieken die ook e-commerce spelers gebruiken. Dat is de succesvolle strategie van VNOM waarmee ze zelfs genomineerd zijn voor een Recruitment Tech Award. Tijdens het Recruitment Tech Event op 22 november vertelt Jessey de Charon de Saint Germain, Online Marketing Manager bij VNOM, over het verkrijgen van een betere candidate journey door middel van personalisatie.

Wat ga je vertellen?

“Tijdens onze breakout laten we zien hoe we de conversiepercentage van een website hebben verbeterd, door het inzetten van gepersonaliseerde content en het gebruikmaken van beïnvloedingstechnieken. Jij creëert zelf de inhoud en het voorspellend algoritme toont de gepersonaliseerde content tijdens de candidate journey. Ga dus niet op zoek naar meer bezoekers, maar verbeter je candidate journey en ga voor een hogere kwaliteit. Tegenwoordig is het belangrijk om je te focussen op de ‘Human side of hire’, dus is elke journey die een werkzoekende aflegt anders. Wij spelen hierop in door de candidate journey te personaliseren op gebruikersniveau. We spelen in op de populariteit en het verwachtingspatroon door aan te geven dat een bepaalde vacature al door ‘x’ aantal bezoekers is bekeken, zoals een hotelkamer bij Booking.com, en dat als je vandaag reageert je binnen 24-uur reactie krijgt. Kleine triggerpoints die de kandidaat over de streep trekken, maar ontzettend succesvol.”

Wij spelen hierop in door de candidate journey te personaliseren op gebruikersniveau.

Data Management Platform

Boyd van DongenBoyd van Dongen, Digital Marketing Consultant bij Dept Agency, neemt ook een deel van de breakout voor zijn rekening. Hij gaat vertellen over hoe je een DMP systeem (Data Management Platform) kan gebruiken ten behoeve van campaigning. “Aangezien het DMP systeem alle data op 1 plek opslaat en gekoppeld is aan verschillende marketingkanalen, kan je de profielen die in het DMP staan gebruiken om bijvoorbeeld lookalikes te vinden vanuit bijvoorbeeld Facebook of AdWords. Tevens is het mogelijk om, op basis van bijvoorbeeld de fase waarin iemand zit, gepersonaliseerde content in te zetten vanuit marketingkanalen. Denk hierbij aan het targetten van doelgroepen die in een decision fase zitten, met een kort maar krachtige ad waarin we inspelen op bijvoorbeeld de USP’s van VNOM,” aldus Boyd van Dongen van Dept Agency.

Waarom mogen mensen de sessie niet missen?

“Ik denk dat dit ‘the next big thing’ is, omdat het vinden van de juiste kandidaten moeilijk is. Wanneer je kandidaat op je website is, moet je er dan ook voor zorgen dat de kandidaat zo snel mogelijk tot zijn doel komt. Wij gaan laten zien hoe je dat doet.”

Wat wordt in jouw ogen de grootste recruitment tech trend van 2019?

“Een stuk meerwaarde bieden. Tegenwoordig word je doodgegooid met artifical intelligence, maar dat bestaat nog helemaal niet volledig. Het is een hele hippe term, maar er is nog niks concreets van ontwikkeld in de arbeidsbemiddeling. Ik denk dat een stukje meerwaarde bieden aan mensen die op zoek zijn naar een (nieuwe) baan de trend gaat worden. Dit kan je doen door personalisatie, beïnvloedingstechnieken of door bijvoorbeeld nieuwe technieken. Ik denk niet dat er één tool of trend is die doorslaggevend is, maar een mix van onderdelen. Het is belangrijk dat je goed kijkt naar de wensen en behoeften van je doelgroep. Zorg dat je een sterke online recruitmentstrategie hebt ontwikkeld en hier continu scherp op blijft.”

Zorg dat je een sterke online recruitmentstrategie hebt ontwikkeld en hier continu scherp op blijft.

Vertel eens iets over de huidige uitdaging van jouw team?

“We zijn bezig om marketing automation toe te gaan passen met hetzelfde DMP systeem. Dankzij een DMP systeem kun je alle data die je hebt verzamelen in één omgeving en hierop in spelen. Dit willen we nog meer gaan automatiseren. Daarnaast gaan we kijken hoe we het sollicitatieformulier kunnen personaliseren en nóg gemakkelijker kunnen maken. Wij gaan niet voor goed, maar we gaan voor beter.”

Over Jessey de Charon de Saint Germain

Jessey is Online Marketing Manager bij VNOM, een sterk groeiend bedrijf in de arbeidsbemiddeling. Vnom is dé bemiddelaar in de techniek en bouw. Ondanks zijn lange achternaam is hij nog relatief kort actief binnen de arbeidsmarkt. “Van origine kom ik uit de e-commerce branche, maar ik heb onlangs de overstap gemaakt naar de arbeidsmarkt. Gewoon omdat ik nog veel mogelijkheden zag en de arbeidsmarkt nog aardig kan leren van e-commerce”, aldus Jessey.

Meld je aan

Ga voor meer informatie, het programma en om je aan te melden naar de event site. Kom je met je collega’s? Profiteer dan tot 1 november van 25% korting voor de 3e en iedere volgende collega bij gelijktuidige aanmelding.

Vorig artikel

Video: Zo werden de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2018 verrast

Volgend artikel

VNOM genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2018 (video)

Gerelateerde Artikelen

T/m 18 september: 3e collega gratis naar Recruitment Tech Event 2025
Event

Laatste tickets voor het Recruitment Tech Event 2025 nu verkrijgbaar

Door Karina Karpova
28 oktober 2025
Hoe Karim Akhlal met Softmatch.ai objectieve selectie toegankelijk wil maken voor iedereen
Interviews

Hoe Karim Akhlal met Softmatch.ai objectieve selectie toegankelijk wil maken voor iedereen

Door Martijn Hemminga
23 oktober 2025
Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’
Interviews

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

Door Martijn Hemminga
21 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’
Interviews

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Door Bernadette Magrié
16 oktober 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

6 november 2025
Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor 'Best tool'

Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best tool’

6 november 2025
Moeten werkgevers opener zijn over hun inzet van AI bij recruitment?

Moeten werkgevers opener zijn over hun inzet van AI bij recruitment?

5 november 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

21 oktober 2025
ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

27 oktober 2025
Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Volgend artikel
VNOM genomineerd voor de Recruitment Tech Award 2018 (video)

VNOM genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2018 (video)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

6 november 2025
Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor 'Best tool'

Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best tool’

6 november 2025
Moeten werkgevers opener zijn over hun inzet van AI bij recruitment?

Moeten werkgevers opener zijn over hun inzet van AI bij recruitment?

5 november 2025
Hoe staat jouw recruitment tech ervoor? Doe de Recruitment Tech Benchmark 2026

Hoe staat jouw recruitment tech ervoor? Doe de Recruitment Tech Benchmark 2026

4 november 2025
Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

3 november 2025

Meest gelezen

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

Drie ex-consultants bouwen AI-native ATS: ‘We willen competitive advantage creëren’

21 oktober 2025
ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

ChatGPT lanceert eigen browser ‘Atlas’, wat is de impact op recruitment(sites)?

27 oktober 2025
Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

LinkedIn zet vól in op AI-revolutie, maar wat betekent het voor recruiters?

9 oktober 2025
Ontwikkelingen en trends in HR-tech fusies en overnames

Ontwikkelingen en trends in HR-tech fusies en overnames

22 oktober 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Jessey de Charon de Saint Germain
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland