Anouk Kon, Indeed

Meten is weten. Heb je voldoende inzicht in de opbrengsten van je recruitmentstrategie? Een goed overzicht geeft je zoektocht naar het juiste talent een boost en helpt je een effectief systeem voor je bedrijfsbehoeften te creëren, aldus Anouk Kon, Recruitment Evangelist bij Indeed. Tijdens haar breakout-sessie op het Recruitment Tech Event 2018, gaat ze hier dieper op in.

Wat ga je vertellen?

“Meten is weten. Maar zelfs als je in je wervingsstrategie al veel gebruik maakt van data, kan het lastig zijn om keuzes te maken welke data je verzamelt, welke data echt iets op kan leveren, hoe je daar dan mee omgaat en hoe je dit ten slotte implementeert in je grotere strategie. Hoe bereik je überhaupt de juiste kandidaten in een concurrerende arbeidsmarkt? Maar ook ga ik in op hoe je geautomatiseerde source tracking gebruikt om te achterhalen waar je kandidaten en hires vandaan komen en hoe je een sourcingmethode implementeert die eenvoudig je voortgang bijhoudt. We helpen je om een effectief systeem voor je wervingsstrategie te creëren.”

Waarom mogen mensen jouw sessie niet missen?

“Zelfs als je de voordelen van datagestuurde werving kent, kan het lastig zijn om juist de gegevens die iets op kunnen leveren te verzamelen en deze in concrete acties om te zetten. Ik zie vaak dat de focus ligt op het omarmen van nieuwe systemen en technologische ontwikkelingen, maar begin eens bij het begin. Wie zoek ik eigenlijk en hoe krijg ik die mensen te pakken? De technologie en data die je daarbij gebruikt is dan pas de volgende stap.”

Wat wordt in jouw ogen de grootste trend in 2019?

“Wat ons betreft zou dat meer focus op de werkzoekende, de kandidaat, moeten zijn, in combinatie met het toepassen van data. Recruiters worden nog te vaak gedreven door interne stimuli vanuit de organisatie, of zijn druk met systemen en het verzamelen van data. Om het juiste talent te kunnen vinden moet het juiste talent jou kunnen vinden, en moet je je kunnen verplaatsen in de kandidaat. Juist met behulp van die data. Focus daarom op de weg die de kandidaat aflegt om bij jouw vacatures te komen en uiteindelijk te solliciteren. Dat begint al bij de vacaturetekst bijvoorbeeld.”

Hoe ziet een dag van een Recruitment Evangelist eruit?

“Mijn werk heeft alles te maken met data en het verkondigen van het ‘evangelie’ van Indeed. De enorme gouden databerg die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben, zetten we bij Indeed in om de beste matches tussen vacatures en werkzoekenden te maken. Ik kan bedrijven met die data inzicht bieden en zo hun recruitmentstrategie laten optimaliseren. En dat doen we in allerlei vormen. Zo kan ik ‘s ochtends bijvoorbeeld bezig zijn met het maken van analyses van die data, om die daarna te presenteren aan een klant. Of ik sta op het podium om die inzichten met een groter publiek te delen. Of, zoals onlangs het geval was, verzorg ik een webinar om je wervingsstrategie te optimaliseren.”

Over Anouk Kon

Als Recruitment Evangelist Benelux in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Woensdag 31 oktober is Anouk Kon ook onze maandgast in de maandelijkse Facebook livestream: Recruitment Tech Monthly. Meld je aan op onze Facebook-pagina en je ontvangt vanzelf bericht als we live gaan.

Meld je aan

Ga voor meer informatie, het programma en om je aan te melden naar de event site.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor het Recruitment Tech Event op 22 november 2018. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER