De innovatieve startup Talmundo kondigde woensdag zijn samenwerking met ABN AMRO aan, een van de top drie nationale banken in Nederland. Talmundo versterkt daarmee zijn thuismarkt na een kapitaalinjectie van €1,3 miljoen enkele maanden geleden.
Moderniseren
Het bedrijf werkt al samen met multinationals zoals Deloitte, Bacardi, Staples en BNP Paribas. Talmundo stemt zijn integratie-oplossing af op de behoeften van zijn klanten om nieuwe werknemers sneller en beter op weg te helpen. “Talmundo moderniseert conventionele en verouderde onboarding processen zodat ze aangepast zijn aan de recentste technologische ontwikkelingen. Op die manier worden de processen gemakkelijker, zijn werknemers meer betrokken en kan er professioneler dan ooit gewerkt worden,” zegt Stijn De Groef, CEO en mede-oprichter van Talmundo.
Belang
Voor ABN AMRO is het van belang om nieuwe werknemers een employee experience te bieden die ertoe doet. Werknemers moet men vanaf het begin betrokken krijgen bij de bedrijfscultuur, zodat ze zich vanaf hun eerste dag welkom en op hun plek voelen om de juiste start te maken. Een uniform, duidelijk en soepel integratieproces ontbrak echter nog, waardoor de bank besloot om te gaan samenwerken met Talmundo. De internationale ervaring en referenties die Talmundo heeft – in het bijzonder met banken en de veiligheidsuitdagingen die daaraan verbonden zijn, zijn sterke focus op werknemers en productvisie gaven de doorslag.
“Onboarding bij ABN AMRO moet een experience zijn”
“Als werkgever stop je veel moeite in het aantrekken van talent. En nadat je veel energie hebt gestoken in het aantrekken van nieuw talent, willen wij ook dat de kandidaat direct aan de slag kan op werkdag een, continu betrokken is en zich verbonden voelt,” zegt Wouter Smit, HR Competence Manager bij ABN AMRO. “Met het nieuwe onboarding programma van Talmundo werken wij aan de verbetering van de employee experience en vereenvoudigen we het integratieproces voor zowel de Hiring Manager als voor de nieuwe werknemer. Als nieuwe medewerker wil je gelijk kunnen laten zien wat jij kunt betekenen, en dat willen we bereiken met Talmundo. Onboarding bij ABN AMRO moet een experience zijn die je wilt delen met je vrienden en familie, waardoor je je gelijk ambassadeur voelt van ons bedrijf.”
Eenvoudig
De Groef bevestigt dat de vraag naar een sterk onboarding systeem enorm is toegenomen. “Beginnen aan een nieuwe baan is spannend en kan stressy zijn! Een goed ontworpen integratie kan ertoe bijdragen dat nieuwe werknemers zich welkom en comfortabeler voelen bij het starten van hun nieuwe werkzaamheden”, aldus De Groef. “De ervaring van een nieuwe werknemer staat centraal bij alles wat we doen. We weten dat technologie die niet gebruiksvriendelijk is, door de meeste mensen simpelweg niet gebruikt zal worden. Het is dan ook belangrijk om het inwerkproces zo eenvoudig mogelijk te maken.”