De arbeidsmarkt trekt aan. Het wordt steeds moeilijker om de doelgroep te bereiken en om vacatures in te vullen. “We zien dat veel organisaties zich vooral richten op actieve kandidaten, terwijl de passieve kandidatenpoule steeds groter wordt,” vertelt Peter Woudenberg. Hij is spreker tijdens het Recruitment Tech Event dat op 23 november plaatsvindt.
Over de breakout
Tijdens de breakout ‘Data: dé basis voor jouw succesvolle recruitmentstrategie’ vertelt Peter hoe je kandidaten beter kunt bereiken, of ze nu actief of passief zijn. Aan de hand van een model ontwikkelt voor jouw organisatie laat hij je zien hoe je de doelgroep binnen iedere fase van de candidate journey kunt bereiken en triggeren. Verder legt hij uit hoe je ‘online’ het beste kunt inzetten en op welke wijze je technologie kan gebruiken om kandidaten te bereiken. Dit vindt Peter een van de mooiste onderdelen van zijn werk: “Recruitment is een dynamische branche waar online nog vele mogelijkheden liggen. Het stopt niet bij een sollicitatie, maar het draait om kwalitatieve sollicitanten. Technologie en data zijn daarom enorm belangrijk.”
Recruitmenttrends voor 2030
Deze breakout mag je niet missen als je wilt weten waarom het gebruik van data steeds belangrijker wordt in je recruitmentstrategie. Een investering die volgens de spreker geen windeieren legt: “We zien in onze eigen databronnen verschillende trends ontstaan als het om de toekomst gaat. Door de economische groei en de schaarste van de markt wordt het steeds belangrijker om goede medewerkers te vinden én te behouden. Techniek en robotisering zijn cruciaal om de juiste kandidaten binnen te halen. Één op één marketing of personalisatie, gericht op naamsbekendheid, merkbeleving en ontwikkelingen, zoals Google for Jobs, gaan een belangrijke rol spelen. Verder zal Machine Learning en Artificial Intelligence een grote vlucht nemen. Hiermee leren we onze doelgroep nog beter kennen en kunnen we (dankzij technologie) hier nog beter op inspelen.”
Wil jij klaar zijn voor de toekomst? Kom dan naar het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november 2017.
Over de spreker
Peter Woudenberg is Digital Marketing Manager bij Minescape, een bedrijf dat zich specialiseert in Online Recruitment. Minescape levert diensten op gebied van Recruitment Marketing, Recruitment Sites, Recruitment Insights en Recruitment Optimalisatie. Een van de grootste successen van Peter is de ontwikkeling van RecruitNow, een performance based online advertising platform. RecruitNow maakt het voor organisaties eenvoudiger om zowel de actieve als de passieve doelgroep te bereiken op de online kanalen.
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2017
Ontdek hoe technologie jouw recruitment kan optimaliseren tijdens de 3e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november. Met 3 inspirerende keynotes (Unilever, Alan Walker en Ben van der Burg), 24 verdiepende breakouts (o.a. Tata Steel, Purdey, Luba Groep, DRV Accountants & Adviseurs, Purdey en VMI Group), veel innovatieve tech demo’s en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Bezoek voor het hele programma, alle sprekers en om je aan te melden de site van het Recruitment Tech Event. En wacht niet te lang meer met aanmelden, want eerdere edities waren weken van te voren uitverkocht.
[button color=”green” size=”medium” type=”square” target=”_blank” link=”https://www.recruitmenttech.nl/event/”]Bezoek de event site voor het programma, de sprekers en om je aan te melden[/button]