Begin juni is Recruitz.io gelanceerd, het eerste artificial intelligence platform voor recruitment ter wereld. Recruiters kunnen met het platform geautomatiseerd campagnes op social media aanmaken gericht op het bereiken van latent talent. Voor Recruitment Tech TV aanleiding om in gesprek te gaan met CEO Lars Wetemans.
Artificial intelligence
Recruitz.io combineert programmatic job advertising met artificial intelligence. Een recruiter kan een campagne uitzetten en zo zelf als marketeer optreden. Voor elke advertentie die zij delen worden de teksten, afbeeldingen, segmentatie, kanalen en tijdstip van plaatsing door Recruitz.io volledig onafhankelijk en automatisch gekozen op basis van de kenmerken van de vacature. Vervolgens worden verschillende variaties van de advertentie op de gekozen kanalen constant en geautomatiseerd getest om deze, in tegenstelling tot traditionele wervingskanalen, op een hoog niveau te personaliseren en te optimaliseren voor de gekozen doelgroep. De technologie leert zelf wat de beste campagne is voor de vacature.
Internationale ambities
In de video vertelt Lars Wetemans over hoe Recruitz.io werkt, voor wie de tooling bedoeld is en waarom ze zich focussen op social media. Ook komen de internationale ambities ter sprake en de stip op de horizon die ze hebben: het matchen van 1.000.000 werkgevers en werknemers die elkaar anders nooit hadden gevonden.
Voorselectie Recruitment Tech Awards 2016
Recruitz.io is een van de 5 tools die in de Voorselectie zitten voor de Recruitment Tech Awards 2016. Dit video-interview is al eerder opgenomen.