• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventEarly bird korting!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • InzendenInzenden t/m 10 sept.
    • Precheck
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventEarly bird korting!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • InzendenInzenden t/m 10 sept.
    • Precheck
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
AI en een full-service job marketing platform: 'Next level ontwikkelingen voor Jobmatix'

AI en een full-service job marketing platform: ‘Next level ontwikkelingen voor Jobmatix’

10 december 2024
in Interviews
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: interviewJobmatixpeter woudenberg
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Door nieuwe AI-gedreven functionaliteiten te lanceren, bereidt Jobmatix zich voor op een toekomst waarin technologie een steeds grotere rol speelt bij het samenbrengen van werkgevers en werkzoekenden. ‘We passen AI toe in ons platform, van het classificeren van vacatures tot het verbeteren van teksten en targeting’, vertelt Peter Woudenberg, Managing Partner van Jobmatix. 

Full-service job marketing platform 

Jobmatix, specialist in slimme job marketing, focust zich op het vergroten van de zichtbaarheid van vacatures van werkgevers. “Als je niet zichtbaar blijft als werkgever, ga je ook geen nieuw personeel aantrekken”, stelt Woudenberg. “We spelen in op zichtbaarheid én belangrijker: het behalen van sollicitaties, maar wel gericht. Niet met hagel schieten, maar gericht adverteren. Dat helpt: het resultaat dat ze behalen met gerichte marketing is beter.”

“We spelen in op zichtbaarheid én belangrijker: het behalen van sollicitaties, maar wel gericht. Niet met hagel schieten, maar gericht adverteren.”

Die aanpak past in de bredere strategie van Jobmatix om zich te ontwikkelen naar een aanbieder van een full-service job marketing platform. “We zijn onze focus aan het verleggen naar een bredere aanpak: het effectief bereiken van de juiste doelgroep, op het juiste moment, via het beste kanaal. We werken aan een platformsuite die aansluit bij verschillende klantgroepen, zoals directe werkgevers, intermediairs, ATS’en en mediabureaus.”

Uitbreiding naar AI-infrastructuur

Jobmatix heeft slim ingezet op AI toepassingen binnen eigen platform, aldus Woudenberg. “AI is een belangrijke bouwsteen binnen ons platform. Onze AI-infrastructuur is flexibel, een soort stekkerdoos: we gebruiken altijd de beste technologie, of dat nu OpenAI, Amazon of een andere partij is. We zijn dus niet afhankelijk van één AI-techniek, maar kijken continu naar de beste technologie voor elke specifieke taak. We passen AI toe in alle aspecten van ons platform, van het classificeren van vacatures tot het verbeteren van teksten en targeting.”

“Als een vacature een lage score heeft, bieden we de optie om deze direct te optimaliseren met AI.”

Zo worden alle vacatures automatisch geclassificeerd, zodat Jobmatix de juiste data heeft voor programmatic advertising én ze daardoor beter kunnen rapporten. “Iedere vacature wordt gecontroleerd op kwaliteit”, stelt Woudenberg. “We geven een score van 0 tot 100 op basis van alle richtlijnen en requirements van de jobboards. We kijken naar tekstlengte, relevantie voor de doelgroep, zoekwoorden en naar diversiteit en inclusiviteit. Als een vacature een lage score heeft, bieden we de optie om deze direct te optimaliseren met AI.”

Vindbaarheid vergroten met AI

“We optimaliseren vacatureteksten met AI en zorgen dat ze beter aansluiten bij de doelgroep”, stelt Woudenberg. Op basis van de requirements en richtlijnen genereren we een betere vacaturetekst om mee te adverteren. Als een klant bijvoorbeeld meerdere standplaatsen in één vacature heeft staan, kan onze AI dat analyseren en automatisch ontvlechten in aparte advertenties voor elke locatie. Dat vergroot de vindbaarheid aanzienlijk.”

“We zorgen ervoor dat de tekst beter aansluit bij de doelgroep en voldoet aan de requirements, waarmee je de vindbaarheid vergroot.”

Woudenberg benadrukt dat deze AI-toepassingen niet bedoeld zijn om te ‘hallucineren’ of foutieve informatie toe te voegen. “Een salaris van 2500 euro blijft 2500 euro, daar maken we uiteraard geen aanpassingen in. We zorgen ervoor dat de tekst beter aansluit bij de doelgroep en voldoet aan de requirements, waarmee je de vindbaarheid vergroot. Bij alle klanten die we spreken, zien we dat ze hier enthousiast van worden. Het is voor ons echt een next-level ontwikkeling.”

Wie heeft de macht?

Naast de ontwikkelingen binnen Jobmatix, signaleert Woudenberg ook enkele belangrijke trends in de bredere markt. “Ik zie dat steeds meer kanalen gaan stimuleren of verplichten dat je solliciteert via hun platform. Ze leveren geen bezoekers meer aan de website van de klant, maar laten kandidaten solliciteren via het kanaal zelf.”

“De vraag is: wie heeft nu de macht? De kandidaat, de werkgever of de technologie? De kandidaat bepaalt nog steeds of ze solliciteren, maar de technologie heeft steeds meer macht om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Als een groot platform zoals Indeed of LinkedIn veranderingen doorvoert, dan merkt de markt daar wel wat van en zal je als organisatie daarop moeten inspelen.”

Centraliseren, automatiseren én optimaliseren

Voor de komende jaren heeft Jobmatix grote ambities. “Onze ambitie is om eind 2025 een volledig geïntegreerd platform te hebben dat job marketing voor álle kanalen ondersteunt: van Google en Reddit tot LinkedIn. We willen zoveel mogelijk de kandidaten bereiken waar ze zich bevinden, de kosten per sollicitant minimaliseren én de kwaliteit van vacatures en advertenties verbeteren. Daarnaast koppelen we momenteel Applicant Tracking Systems (ATS), om zo de de cost per qualified applicant (CPQA) te meten. Zo kunnen we sturen op de kwaliteit van sollicitanten”

“Automatiseren is cruciaal, want je kunt niet handmatig, 24 uur per dag campagnes blijven sturen.”

Woudenberg vat de kernstrategie van Jobmatix samen in drie pijlers. “Wij centraliseren, automatiseren en optimaliseren. Centraliseren betekent alles vanuit één platform aansturen, geen losse tools meer. Automatiseren is cruciaal, want je kunt niet handmatig, 24 uur per dag campagnes blijven sturen. En optimaliseren doen we door te zorgen voor de beste vacaturetekst, de beste advertentie, en door te leren van data om de beste resultaten te behalen.”

Vorig artikel

Eindejaars Recruitment Tech Monthly 18 december met Remy van der Wijngaart, Ralph Brasker en Jan Govaerts

Volgend artikel

Vincent Slot (Textkernel): ‘Verantwoord AI-gebruik is nu belangrijker dan ooit’

Gerelateerde Artikelen

Dennie Verhagen (Buzzhire) ‘Recruiters verdienen een AI-co-pilot’
Interviews

Dennie Verhagen (BuzzHire) ‘Recruiters verdienen een AI co-pilot’

Door Redactie
1 juli 2025
Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’
Benchmark

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’

Door Martijn Hemminga
19 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

10 juli 2025
De 10 best gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in eerste helft 2025

De 10 best gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in eerste helft 2025

9 juli 2025
3=2 actie voor het Recruitment Tech Event 2025: kom met drie, betaal voor twee

3=2 actie voor het Recruitment Tech Event 2025: kom met drie, betaal voor twee

8 juli 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’ (podcast)

18 juni 2025
Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

11 juni 2025
3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

30 juni 2025
Volgend artikel
Vincent Slot (Textkernel): ‘Verantwoord AI-gebruik is nu belangrijker dan ooit’

Vincent Slot (Textkernel): ‘Verantwoord AI-gebruik is nu belangrijker dan ooit’

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

10 juli 2025
De 10 best gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in eerste helft 2025

De 10 best gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in eerste helft 2025

9 juli 2025
3=2 actie voor het Recruitment Tech Event 2025: kom met drie, betaal voor twee

3=2 actie voor het Recruitment Tech Event 2025: kom met drie, betaal voor twee

8 juli 2025
Validata Group per 1 juli verder als DISA: ‘Nederland loopt voorop in screening’

Validata Group per 1 juli verder als DISA: ‘Nederland loopt voorop in screening’

8 juli 2025
Recruitment Tech Monthly Juli: prijs voor Selection Lab, Bullhorn lanceert AI-assistent & Gartner Magic Quadrant

Recruitment Tech Monthly Juli: prijs voor Selection Lab, Bullhorn lanceert AI-assistent & Gartner Magic Quadrant

3 juli 2025

Meest gelezen

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’ (podcast)

18 juni 2025
Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

11 juni 2025
3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

30 juni 2025
De 4 leiders in Gartner’s ‘Magic Quadrant’ voor Applicant Tracking Systems (ATS)

De 4 leiders in Gartner’s ‘Magic Quadrant’ voor Applicant Tracking Systems (ATS)

16 juni 2025
Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

Patrick Boonstra: ‘We moeten groter denken dan alleen AI in recruitment’ | Succesvol werven met AI

10 juli 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

AI en een full-service job marketing platform: 'Next level ontwikkelingen voor Jobmatix'
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Inzenden
    • Precheck
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland