• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
John Olsthoorn (Bluewave): 'Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI'

John Olsthoorn (Bluewave): ‘Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI’

13 november 2024
in Interviews, Survey
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: Bluewave RecruitmentinterviewJohn OlsthoornSurvey 2024
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Bluewave Recruitment scoorde in 2024 een tweede FD Gazellen-benoeming. In dit podcastinterview deelt mede-oprichter John Olsthoorn zijn visie op het recruitmentmarketingvak. “Ons advies zal altijd zijn om echte content te produceren. Maar als een AI-campagne een expliciete wens van de klant is, dan ga je daar zo goed mogelijk mee om.”

Tweede label

Recruitmentmarketingbedrijf Bluewave Recruitment werd in 2018 opgericht door John Olsthoorn, samen met Jorrit Brocaar. Ze leerden elkaar kennen als werknemer bij een recruitment-bureau. Daar ontwikkelden ze een gedeelde visie. “We zijn begonnen door bedrijven te helpen met alles wat komt kijken bij hun recruitment vraagstuk”, vertelt Olsthoorn.

“Al snel waren we met Bluewave voor 80% gericht op recruitment marketing. In 2022 hebben we het recruitmentstuk ‘eruitgehaald’ en dat hebben we in Bluepeaks gezet, ons tweede label waar we onze klanten helpen met opvolgen van sollicitaties.” Met hun circa 25 medewerkers voor de twee bedrijven kunnen ze (ten dele met partners, bijvoorbeeld websitebouwers) het hele traject aanbieden. “Van het employer brand tot aan analytics.”

FD Gazellen

Bluewave werkt voor klanten die incidenteel een hoog volume aan nieuwe medewerkers zoeken. “Maar ook voor organisaties die doorlopend op zoek zijn naar talent en daar een duurzame en efficiënte oplossing voor willen. We doen veel voor retailbedrijven zoals Dirk van den Broek, DekaMarkt, Gamma en Karwei. Maar we zijn ook actief in de hospitality en horeca, IT, techniek en de logistiek. We helpen bijvoorbeeld veel bedrijven op en rondom Schiphol.” In 2023 én 2024 kwam Bluewave op de prestigieuze FD Gazellen-lijst van snelle groeiers. “Daar ben ik heel blij mee en megatrots op. Ik heb ook superveel leuke reacties erop gekregen.”

AI en de balans

Bluewave zet AI al een tijd in. “Je kunt er niet omheen. Het is bovendien heel goed toe te passen op het werkveld waar wij in actief zijn, bijvoorbeeld voor een vacaturetekstonderzoek en het produceren van content. We zetten AI ook in om onze campagnes te optimaliseren en analyses uit te voeren. De balans is natuurlijk belangrijk, in welke mate je het toepast en in welke vorm. Wij zien het als een kracht van ons bureau dat we over veel recruitment- en arbeidsmarktexpertise beschikken. Daadwerkelijk weten wat er in de markt gebeurt, wat onze klanten ervaren en hoe de arbeidsmarkt zich ontwikkelt. Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI.”

Werkzoekenden gaan niet ‘aan’ op reclames

”Je ziet bovendien dat de werkzoekenden niet aangaan op reclames, te duidelijk ‘advertentiemateriaal’,” weet Olsthoorn. “Met name de jongere generaties gaan aan op pure en echte korte verhaaltjes. Wij doen veel werk voor het GVB hier in Amsterdam. En daar worden in alle producties vooral mensen ingezet: bestuurders van de tram, van de metro en de bus. Je ziet in alle resultaten dat deze aanpak ook het beste werkt. Ons advies zal altijd zijn om echte content te produceren. Maar als een AI-campagne een expliciete wens van de klant is, dan ga je daar zo goed mogelijk mee om.”

Hiring for skills

Dit jaar en de komende jaren zal recruitment zich nog meer naar hiring op basis van skills gaan ontwikkelen, stelt Olsthoorn. “Dat is een hot topic. Ook zal recruitment marketing automation een steeds grotere rol gaan innemen. Om de kandidaatfunnel nog slimmer in te gaan richten en kandidaten in die funnel ook steeds gerichter en geautomatiseerder op te kunnen volgen. Voor ons bedrijf verwachten we dit jaar weer een mooie groei. Wij focussen nu onder meer op verder de funnel ingaan, om onze klanten nog breder te bedienen. En we zoeken mooie ketensamenwerkingen op.”

Luister naar het hele gesprek

Wil je het hele gesprek horen van host Martijn Hemminga met John Olsthoorn. Luister dan naar de podcast hieronder, of via jouw favoriete podcastplatform.

Vorig artikel

Marco Boomsma en Emiel Heinsbroek (Bullhorn): ‘We zien onze software echt als een verlengstuk van de recruiter’

Volgend artikel

TruAmsterdam en Recruitment Techno op 21 november: ‘Geen land waar zoveel recruitmenttech innovatie vandaan komt’

Gerelateerde Artikelen

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’
Benchmark

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’

Door Martijn Hemminga
19 juni 2025
Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%
Survey

Recruitment Tech Survey 2025: organisaties automatiseren 39% van hun proces; streven naar 50%

Door Bernadette Magrié
9 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

15e editie Recruitment Tech Landscape is nu te downloaden

Recruitment Tech Landscape 2025 (15e editie!) met 250+ leveranciers nu te downloaden

23 juni 2025
Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

20 juni 2025
Selection Lab wint KPMG Dutch Tech Innovator 2025 met AI-gedreven recruitmentplatform

Selection Lab wint KPMG Dutch Tech Innovator 2025 met AI-gedreven recruitmentplatform

19 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Volgend artikel
Onconferenties én AI: Patrick Boonstra's belangrijkste recruitmenttrends voor 2024

TruAmsterdam en Recruitment Techno op 21 november: 'Geen land waar zoveel recruitmenttech innovatie vandaan komt'

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

15e editie Recruitment Tech Landscape is nu te downloaden

Recruitment Tech Landscape 2025 (15e editie!) met 250+ leveranciers nu te downloaden

23 juni 2025
Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

20 juni 2025
Selection Lab wint KPMG Dutch Tech Innovator 2025 met AI-gedreven recruitmentplatform

Selection Lab wint KPMG Dutch Tech Innovator 2025 met AI-gedreven recruitmentplatform

19 juni 2025
Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’

19 juni 2025
Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’ (podcast)

18 juni 2025

Meest gelezen

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

Ralph Brasker (Byner): ‘Focus op één markt en slimme AI-integratie maken het verschil’

26 mei 2025
Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’ (podcast)

18 juni 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

John Olsthoorn (Bluewave): 'Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI'
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland