• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
John Olsthoorn (Bluewave): 'Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI'

John Olsthoorn (Bluewave): ‘Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI’

13 november 2024
in Interviews, Survey
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: Bluewave RecruitmentinterviewJohn OlsthoornSurvey 2024
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Bluewave Recruitment scoorde in 2024 een tweede FD Gazellen-benoeming. In dit podcastinterview deelt mede-oprichter John Olsthoorn zijn visie op het recruitmentmarketingvak. “Ons advies zal altijd zijn om echte content te produceren. Maar als een AI-campagne een expliciete wens van de klant is, dan ga je daar zo goed mogelijk mee om.”

Tweede label

Recruitmentmarketingbedrijf Bluewave Recruitment werd in 2018 opgericht door John Olsthoorn, samen met Jorrit Brocaar. Ze leerden elkaar kennen als werknemer bij een recruitment-bureau. Daar ontwikkelden ze een gedeelde visie. “We zijn begonnen door bedrijven te helpen met alles wat komt kijken bij hun recruitment vraagstuk”, vertelt Olsthoorn.

“Al snel waren we met Bluewave voor 80% gericht op recruitment marketing. In 2022 hebben we het recruitmentstuk ‘eruitgehaald’ en dat hebben we in Bluepeaks gezet, ons tweede label waar we onze klanten helpen met opvolgen van sollicitaties.” Met hun circa 25 medewerkers voor de twee bedrijven kunnen ze (ten dele met partners, bijvoorbeeld websitebouwers) het hele traject aanbieden. “Van het employer brand tot aan analytics.”

FD Gazellen

Bluewave werkt voor klanten die incidenteel een hoog volume aan nieuwe medewerkers zoeken. “Maar ook voor organisaties die doorlopend op zoek zijn naar talent en daar een duurzame en efficiënte oplossing voor willen. We doen veel voor retailbedrijven zoals Dirk van den Broek, DekaMarkt, Gamma en Karwei. Maar we zijn ook actief in de hospitality en horeca, IT, techniek en de logistiek. We helpen bijvoorbeeld veel bedrijven op en rondom Schiphol.” In 2023 én 2024 kwam Bluewave op de prestigieuze FD Gazellen-lijst van snelle groeiers. “Daar ben ik heel blij mee en megatrots op. Ik heb ook superveel leuke reacties erop gekregen.”

AI en de balans

Bluewave zet AI al een tijd in. “Je kunt er niet omheen. Het is bovendien heel goed toe te passen op het werkveld waar wij in actief zijn, bijvoorbeeld voor een vacaturetekstonderzoek en het produceren van content. We zetten AI ook in om onze campagnes te optimaliseren en analyses uit te voeren. De balans is natuurlijk belangrijk, in welke mate je het toepast en in welke vorm. Wij zien het als een kracht van ons bureau dat we over veel recruitment- en arbeidsmarktexpertise beschikken. Daadwerkelijk weten wat er in de markt gebeurt, wat onze klanten ervaren en hoe de arbeidsmarkt zich ontwikkelt. Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI.”

Werkzoekenden gaan niet ‘aan’ op reclames

”Je ziet bovendien dat de werkzoekenden niet aangaan op reclames, te duidelijk ‘advertentiemateriaal’,” weet Olsthoorn. “Met name de jongere generaties gaan aan op pure en echte korte verhaaltjes. Wij doen veel werk voor het GVB hier in Amsterdam. En daar worden in alle producties vooral mensen ingezet: bestuurders van de tram, van de metro en de bus. Je ziet in alle resultaten dat deze aanpak ook het beste werkt. Ons advies zal altijd zijn om echte content te produceren. Maar als een AI-campagne een expliciete wens van de klant is, dan ga je daar zo goed mogelijk mee om.”

Hiring for skills

Dit jaar en de komende jaren zal recruitment zich nog meer naar hiring op basis van skills gaan ontwikkelen, stelt Olsthoorn. “Dat is een hot topic. Ook zal recruitment marketing automation een steeds grotere rol gaan innemen. Om de kandidaatfunnel nog slimmer in te gaan richten en kandidaten in die funnel ook steeds gerichter en geautomatiseerder op te kunnen volgen. Voor ons bedrijf verwachten we dit jaar weer een mooie groei. Wij focussen nu onder meer op verder de funnel ingaan, om onze klanten nog breder te bedienen. En we zoeken mooie ketensamenwerkingen op.”

Luister naar het hele gesprek

Wil je het hele gesprek horen van host Martijn Hemminga met John Olsthoorn. Luister dan naar de podcast hieronder, of via jouw favoriete podcastplatform.

Vorig artikel

Marco Boomsma en Emiel Heinsbroek (Bullhorn): ‘We zien onze software echt als een verlengstuk van de recruiter’

Volgend artikel

TruAmsterdam en Recruitment Techno op 21 november: ‘Geen land waar zoveel recruitmenttech innovatie vandaan komt’

Gerelateerde Artikelen

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk
Survey

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

Door Bernadette Magrié
17 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’
Interviews

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Door Bernadette Magrié
16 oktober 2025
Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI
Interviews

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Door Redactie
13 oktober 2025
Martijn Hemminga over laatste Recruitment Tech Event: ‘Landschap is verdubbeld in 10 jaar’
Interviews

Martijn Hemminga over laatste Recruitment Tech Event: ‘Landschap is verdubbeld in 10 jaar’

Door Martijn Hemminga
22 september 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Laurens Waling (8vance): 'Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden'

Laurens Waling (8vance): ‘Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden’

20 oktober 2025
Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

17 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

16 oktober 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025
Volgend artikel
Onconferenties én AI: Patrick Boonstra's belangrijkste recruitmenttrends voor 2024

TruAmsterdam en Recruitment Techno op 21 november: 'Geen land waar zoveel recruitmenttech innovatie vandaan komt'

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Laurens Waling (8vance): 'Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden'

Laurens Waling (8vance): ‘Wij willen de Adyen van de arbeidsmarkt worden’

20 oktober 2025
Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

17 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

16 oktober 2025
Lucas Meijer (Spadework): 'Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen'

Lucas Meijer (Spadework): ‘Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen’

15 oktober 2025
Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

14 oktober 2025

Meest gelezen

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025
Dit zijn de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2025

Dit zijn de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2025

1 oktober 2025
77% van kandidaten waardeert AI-interviews even hoog als gesprekken met recruiters

77% van kandidaten waardeert AI-interviews even hoog als gesprekken met recruiters

29 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

John Olsthoorn (Bluewave): 'Ervaring en expertise is voor ons belangrijker dan AI'
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland