Bespaar tijd, geld en werf succesvoller – zonder verregaande kennis van recruitment marketing – door via één slim platform op 20+ jobboards te adverteren. Lees over de recruitment tool van Jobmatix die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2024.
Recruitment tooling van Jobmatix
Omschrijving van de tooling
Adverteer via één platform op 20+ jobboards
Ons platform helpt je om efficiënt kandidaten te bereiken, zonder dat je diepgaande kennis van recruitment marketing nodig hebt. Het platform adverteert vacatures op 20+ jobboards via één centrale tool en optimaliseert campagnes automatisch. Dit bespaart gemiddeld 8 uur per week, 30% budget en verbetert de resultaten met 30%.
Efficiëntie en automatisering
In plaats van handmatig elke vacature op meerdere jobboards te plaatsen, automatiseert en centraliseert ons systeem dit proces volledig, via één platform. Bespaar tijd met het opzetten, monitoren en optimaliseren van campagnes.
In plaats van blind vaste budgetten toe te wijzen aan jobboards, adverteert het platform op basis van prestaties. Je stelt strategische doelen in, waarna het platform campagnes optimaliseert om deze doelen te behalen. Bijvoorbeeld een maximumbedrag per sollicitatie of het automatisch laten pauzeren of hervatten van vacatures op basis van het aantal behaalde sollicitaties.
Het platform maakt gebruik van AI om vacatures consistent en correct te plaatsen op de jobboards. De AI-assistent geeft automatisch aanbevelingen voor optimalisatie en voert deze door om de effectiviteit van de campagnes te vergroten.
Eén real-time dashboard
Een van de grootste voordelen van het platform is het dashboard, dat alle relevante jobboard data op één plaats bundelt. Hierdoor wordt het opstellen van rapportages en het analyseren van campagneprestaties veel makkelijker. Je kunt focussen op de resultaten, in plaats van op het ophalen van de resultaten in verschillende jobboard-dashboards.
Persoonlijke ondersteuning
Bij de inrichting en eerste campagnes werk je nauw samen met een Customer Success Manager. Van deze specialist krijg je uitgebreide training over het platform. Ook daarna blijven we betrokken. Samen zorgen we dat ons platform maximaal resultaat oplevert.
Welk probleem lost de tool op?
Handmatig adverteren op jobboards en hierover rapporteren kost veel tijd. Zonder kennis van recruitment marketing zijn campagnes bovendien minder effectief. En is het lastig om te bepalen hoeveel advertentiebudget nodig is om vacatures in te vullen.
Ons platform automatiseert en centraliseert al je taken rondom jobboards. Met één platform adverteer je effectief op 20+ jobboards, zelfs zonder kennis van recruitment marketing. Je hebt grip op je budget, bespaart tijd en werft succesvoller.
Hoe werkt de tool?
Als gebruiker zet ik binnen enkele klikken effectieve vacaturecampagnes op, zonder diepgaande kennis van recruitment marketing. Dit hoef ik slechts één keer te doen – via het platform van Jobmatix – in plaats van handmatig bij elke jobboard apart. Nadat ik de vacature op mijn eigen recruitment website zet, komt deze automatisch in het platform.
Ik stuur automatisch op Cost Per Applicant-doelstellingen en kan campagnes eenvoudig activeren op het moment dat ik extra sollicitaties nodig heb. Het platform houdt de campagnes 24/7 in de gaten en optimaliseert automatisch op basis van prestaties en vooraf bepaalde doelen.
Ook kan ik tussentijds flexibel bijsturen en campagnes opschalen of pauzeren. Heb ik genoeg kandidaten in procedure of de vacature ingevuld? Dan stoppen de advertenties automatisch en bespaar ik budget. Rapporteren is bovendien heel eenvoudig, want alle resultaten zie ik overzichtelijk terug in één realtime dashboard.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Ons platform bespaart bedrijven gemiddeld 8 uur per week, doordat alle vacature-advertenties centraal beheerd worden. Je hoeft nooit meer handmatig individuele jobboards te contracteren, aansturen of resultaten op te zoeken voor je rapportages. Je hebt één aanspreekpunt en alle kosten staan op één factuur.
Slimme automatisering zorgt voor continue optimalisatie van de job ads, waardoor klanten gemiddeld 30 procent besparen op hun advertentiebudgetten en 30 procent betere resultaten halen. Zoals meer bezoekers op hun recruitment website, meer kwalitatieve sollicitaties en een lagere Cost Per Click en Cost Per Applicant.
Wanneer je een vacature sluit, gaat deze automatisch uit alle lopende campagnes. Voor kandidaten betekent dit dat zij nooit meer solliciteren op vervulde vacatures, wat teleurstelling voorkomt en zorgt voor een betere ervaring.
Wat maakt de tool innoverend/vernieuwend?
De combinatie van programmatic advertising, marketing automation en datagedreven werken maakt onze tool innovatief.
Het platform automatiseert en centraliseert het selecteren van jobboards, opzetten van campagnes, verdelen van budgetten en optimaliseren van campagnes, dankzij AI. Daarnaast staan álle vacatureresultaten in één dashboard. Daardoor kun je focussen op de resultaten, in plaats van op het handmatig verzamelen en vergelijken van alle resultaten van verschillende jobboards.
Wat is de visie op technologie in recruitment?
Technologie zal een sleutelrol spelen in het verder verbeteren en verfijnen van recruitmentprocessen. Het biedt niet alleen inzicht in het aantal sollicitaties en de kosten per sollicitatie, maar ook in de kwaliteit van kandidaten door een volledig overzicht te geven van het traject van sollicitant tot plaatsing. Dit maakt de kosten per plaatsing (cost per hire) transparanter en stelt organisaties in staat om strategischer te handelen en effectievere recruitmentmarketingcampagnes op te zetten.
Recruitmenttechnologie optimaliseert campagnes continu door slim gebruik te maken van data. Koppelingen met ATS-systemen spelen hierbij een cruciale rol, doordat deze de statusovergangen van sollicitanten inzichtelijk maken. Deze gegevens worden vervolgens door marketingtechnologie gebruikt om campagnes automatisch te optimaliseren. Jobmatix maakt dit mogelijk door ATS-systemen te integreren met haar recruitment marketing platform.
Daarnaast gaat technologie verder dan directe conversies zoals sollicitaties op basis van ‘last click’. Het biedt inzicht in de volledige candidate journey, waardoor bedrijven betere keuzes kunnen maken in hun online kanaalstrategie. Dit geeft inzicht in welke kanalen of interactiemomenten hebben bijgedragen aan sollicitaties of waardevolle interacties met de organisatie.
Het attributiemodel dat Jobmatix ontwikkelt, zal deze inzichten naar een hoger niveau tillen binnen ons platform.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Onze tooling is uniek doordat het recruitment marketing automatiseert én centraliseert. Met één platform adverteer je effectief op 20+ jobboards, zelfs zonder specifieke kennis van recruitment marketing. Onze klanten besparen tijd, geld en werven succesvoller. De tooling maakt het werk van recruiters makkelijker en effectiever. Een ideale oplossing, want volgens het CBS houden de personeelstekorten tot zeker 2045 aan en daarmee blijft de druk op recruitment hoog.