AI-recruitment start-up WorkerHero heeft €4 miljoen opgehaald in een Series A-financieringsronde. Daarmee wil het bedrijf, gevestigd in München, blue-collar matching gemakkelijker maken. “Met de steun van Mediahuis en onze bestaande investeerders zijn we goed gepositioneerd om onze visie te realiseren”, zegt Richard Fischer, CEO en medeoprichter van WorkerHero.
Blue-collar AI matching
WorkerHero werd in 2021 opgericht door Richard Fischer, Steven Miller, Michael König en Emanuel Wernitz om het tekort aan gekwalificeerde arbeidskrachten aan te pakken. Het bedrijf maakt gebruik van AI-gedreven werving en matching, waarmee bedrijven worden verbonden met hooggekwalificeerde kandidaten.
“Ons doel: werving planbaar, efficiënt en succesvol maken”, zo stelt het bedrijf. “Met onze volledig geautomatiseerde softwareoplossing minimaliseren we de tijd die recruiters besteden en maximaliseren we de efficiëntie van het hele wervingsproces. Van het maken en beheren van campagnes tot het pre-kwalificeren van sollicitanten.”
Meer dan 70.000 gebruikers
Het platform is beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en heeft meer dan 70.000 gebruikers. Bedrijven die het platform voor werving gebruiken zijn onder andere Telekom, HelloFresh en BayWa. Mediahuis leidde de financieringsronde, waaraan ook 10x Founders en Bonsai Partners deelnamen.
“WorkerHero’s niet-aflatende toewijding aan gebruikerservaring en kwaliteitslevering heeft geleid tot een indrukwekkende groei sinds de oprichting.”
“De uitstekende prestaties van WorkerHero laten zien hoe effectief het is om je te richten op goed gedefinieerde blue-collar sectoren en veel sneller dan bredere marktspelers beter passende kandidaten te leveren”, stelt Patrick de Wachter, Director of Corporate Development bij Mediahuis. “WorkerHero’s niet-aflatende toewijding aan gebruikerservaring en kwaliteitslevering heeft geleid tot een indrukwekkende groei sinds de oprichting. We zijn verheugd om WorkerHero te ondersteunen in zijn toekomstige groei en kijken uit naar hun voortdurende succes.”
Arbeidstekort in Europa oplossen
De financieringsronde stelt WorkerHero in staat verder op te schalen en nieuwe sectoren te betreden met een vernieuwd platform. Bovendien wil WorkerHero zich richten op internationale werving om bedrijven te ondersteunen bij het aantrekken van gekwalificeerde arbeidskrachten uit het buitenland.
“Wij willen het arbeidstekort in Europa oplossen door bedrijven te helpen gekwalificeerde arbeidskrachten te vinden binnen zowel het eigen land als daarbuiten”, zegt Richard Fischer, CEO en medeoprichter van WorkerHero. “Met de steun van Mediahuis en onze bestaande investeerders zijn we goed gepositioneerd om onze visie te realiseren.”