Nieuwe AI-tools zijn in staat om een enorm scala aan content te produceren. De vierde aflevering van AI in Recruitment gaat daarom over de mogelijkheden rondom AI-content voor recruitment, compleet mét een lijstje AI-leveranciers. Beluister of bekijk de aflevering, inclusief interview met Jan Govaerts (theMatchBox).
Even voorstellen: de AI in Recruitment Benelux Award 2023
Gezien de grote rol van AI in ons dagelijks leven en in recruitment, wordt dit jaar voor het eerst de AI in Recruitment Benelux Award 2023 uitgereikt. Deze prijs is vernoemd naar de AI in Recruitment podcast en zal deel uitmaken van de Recruitment Tech Awards 2023. “Het uitreiken van deze nieuwe prijs past goed bij het doel om de rol van AI in recruitment te laten zien en écht te duiden”, aldus co-host Jasper Spanjaart. “En er komt een Europese versie van de award in 2024.”
5 manieren om AI-content te creëren voor recruitment
Maar, wat wat zijn dan die manieren waarop recruiters AI kunnen gebruiken om de content te creëren die ze nodig hebben? Vacatureteksten zijn voor recruiters misschien wel de belangrijkste contentvorm zijn, maar daar zal in de toekomst een aparte aflevering over verschijnen. Déze aflevering richt zich op contentpersonalisatie, social media-management, talent- en employer branding en geautomatiseerde e-mailcampagnes.
Welke uiting je AI dan ook voor inzet, co-host Martijn Hemminga ziet verschillende redenen om áltijd verstandig om te gaan met de tooling. “Ik denk dat het belangrijkste is dat je het ziet als een assistent. Maar als je krap in je tijd zit en je gewoon wat content nodig hebt om je zichtbaarheid te vergroten voor passieve werkzoekenden, dan denk ik dat het een geweldige manier is om tijd te besparen. Op laagdrempelige wijze kun je jouw merk met AI-gegenereerde content naar buiten brengen.”
‘AI is geen Harry Potter-toverstaf’
Tevens in de aflevering: een preview van een interview met Jan Govaerts (theMatchBox). “Het is geen Harry Potter-achtig toverstafje, waarmee je kunt zwaaien en al je problemen zijn verdwenen”, zegt Govaerts. “AI moet op een goede, zorgvuldige manier worden gebruikt. Want er kan ook veel misgaan. Daar hebben we ons met TheMatchBox op gericht. We gebruiken AI, maar we houden heel kritisch in de gaten of we het op de juiste plek gebruiken. Maar we innoveren voortdurend, doen onderzoek en kijken naar nieuwe algoritmes.”
Het volledige interview met Jan Govaerts is hier beschikbaar
Luister naar de volledige aflevering
Als jíj geïnteresseerd bent in de toekomst van recruitmenttechnologie, dan is ‘AI in recruitment’ de podcastserie voor jou. Beluister de vierde aflevering, compleet in het teken van contentcreatie voor recruitment, via Apple Podcasts, Spotify of een ander podcast platform. Je kunt hem ook via de link hieronder luisteren.