De grootste organisaties in het Verenigd Koninkrijk werven met Tribepad. “Wij staan voor tech die het recruitmentproces beter en eerlijker maakt”, vertelt Neil Armstrong, commercieel directeur van het bedrijf, tegenover Recruitment Tech in een video-interview.
‘Van het volgen van sollicitanten tot kandidaat-screening’
Tribepad werd in 2008 opgericht door Dean Sadler, met als oorspronkelijke doel om recruitmentsoftware te ontwikkelen die hij zelf had willen hebben toen hij zich bezighield met werving en selectie. Vervolgens werd het platform geboren dat nu 21 miljoen gebruikers in 16 talen telt. “Eén op de zeven Britse werkzoekenden heeft gesolliciteerd met behulp van onze technologie ”, stelt het bedrijf. “Wij staan voor tech die het recruitmentproces voor iedereen beter en eerlijker maakt, zodat meer mensen met een glimlach naar hun werk komen.”
“Niemand heeft genoeg geschikte kandidaten.”
“We zijn een platform voor talentacquisitie”, vertelt Neil Armstrong aan Martijn Hemminga van Recruitment Tech tijdens RecFest. “Dat betekent dat we actief zijn in iedere fase. Van het volgen van sollicitanten, tot de onboarding. Van video-interviews tot een geïntegreerd ecosysteem om andere technologieën in te brengen. Van kandidaatassessments, screening tot recruitmentmarketing. Het grote probleem dat recruiters op dit moment hebben, is het omgaan met het volume van ongeschikte kandidaten terwijl ze proberen die ene geschikte kandidaat te vinden. Maar niemand heeft genoeg geschikte kandidaten .”
Focus op de menselijke ervaring
Volgens Armstrong ligt de verantwoordelijkheid bij technologie om de administratieve last van recruiters weg te nemen, waardoor ze tijd kunnen besteden aan waardevollere zaken. “Het gaat erom dat we ervoor zorgen dat recruiters zich kunnen concentreren op het menselijke aspect van de ervaring – en zo snel mogelijk bij het toptalent kunnen komen.”
“Wat Tribepad speciaal maakt, is dat het zich zo focust op de kandidaat en een eerlijker wervingsproces.”
Armstrong ziet daarin twee belangrijke redenen waarom bedrijven voor de oplossing van Tribepad kiezen. “We bieden een fantastische user experience, vooral voor kandidaten — maar juist ook voor de hiring manager. Het heeft alles wat recruiters nodig hebben. Daarnaast helpt ons platform je bij DE&I-vraagstukken. Een eerlijker wervingsproces zit bij ons standaard ingebouwd. Dat vertaalt zich naar front-endmogelijkheden, maar ook rapportages en anonieme sollicitatietools om ervoor te zorgen dat het wervingsproces écht eerlijk is. Wat Tribepad speciaal maakt, is dat het zich zo focust op de kandidaat en een eerlijker wervingsproces.”
Werven voor de Pizza Hut én de kerk
Tribepad is voornamelijk gericht op het VK, maar heeft een gestage groei gezien in de aantallen internationale gebruikers. In totaal schat het bedrijf dat het momenteel 21 miljoen gebruikers in 16 talen heeft die het platform gebruiken. “We hebben klanten in Amerika, Europa en Australië”, zegt Armstrong. “We werken met name met organisaties die minimaal 250 medewerkers in dienst hebben. Onze grotere klanten zijn Tesco, de BBC, Pizza Hut, Subway en de Church of England.”
“Wij willen hen de beste recruitmentmarketingoplossingen en programmatic job advertising bieden die recruiters in hun kracht zetten om de juiste mensen te vinden.”
In de toekomst verwacht Armstrong nog meer tools te integreren binnen het Tribepad-systeem. “We blijven altijd op zoek naar nieuwe partners om ons systeem te verreiken, maar zullen ons ook echt concentreren op nog meer ED&I-vraagstukken. Daarnaast focussen we ons natuurlijk op het huidige sourcingsprobleem. Iedereen is op zoek naar kandidaten in een schaarse markt. Dus wij willen hen de beste recruitmentmarketingoplossingen en programmatic job advertising bieden die recruiters in hun kracht zetten om de juiste mensen te vinden.”