• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventEarly bird korting!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventEarly bird korting!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Neil Armstrong (Tribepad): ‘Wij staan voor tech die het recruitmentproces beter en eerlijker maakt’

Neil Armstrong (Tribepad): ‘Wij staan voor tech die het recruitmentproces beter en eerlijker maakt’

26 september 2022
in Interviews, Video
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: assessmentsNeil Armstrongrecruitment marketingscreeningTribepadvideo-interviewvideo-interviews
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De grootste organisaties in het Verenigd Koninkrijk werven met Tribepad. “Wij staan voor tech die het recruitmentproces beter en eerlijker maakt”, vertelt Neil Armstrong, commercieel directeur van het bedrijf, tegenover Recruitment Tech in een video-interview. 

‘Van het volgen van sollicitanten tot kandidaat-screening’

Tribepad werd in 2008 opgericht door Dean Sadler, met als oorspronkelijke doel om recruitmentsoftware te ontwikkelen die hij zelf had willen hebben toen hij zich bezighield met werving en selectie. Vervolgens werd het platform geboren dat nu 21 miljoen gebruikers in 16 talen telt. “Eén op de zeven Britse werkzoekenden heeft gesolliciteerd met behulp van onze technologie ”, stelt het bedrijf. “Wij staan voor tech die het recruitmentproces voor iedereen beter en eerlijker maakt, zodat meer mensen met een glimlach naar hun werk komen.”

“Niemand heeft genoeg geschikte kandidaten.”

“We zijn een platform voor talentacquisitie”, vertelt Neil Armstrong aan Martijn Hemminga van Recruitment Tech tijdens RecFest. “Dat betekent dat we actief zijn in iedere fase. Van het volgen van sollicitanten, tot de onboarding. Van video-interviews tot een geïntegreerd ecosysteem om andere technologieën in te brengen. Van kandidaatassessments, screening tot recruitmentmarketing. Het grote probleem dat recruiters op dit moment hebben, is het omgaan met het volume van ongeschikte kandidaten terwijl ze proberen die ene geschikte kandidaat te vinden. Maar niemand heeft genoeg geschikte kandidaten .”

Focus op de menselijke ervaring

Volgens Armstrong ligt de verantwoordelijkheid bij technologie om de administratieve last van recruiters weg te nemen, waardoor ze tijd kunnen besteden aan waardevollere zaken. “Het gaat erom dat we ervoor zorgen dat recruiters zich kunnen concentreren op het menselijke aspect van de ervaring – en zo snel mogelijk bij het toptalent kunnen komen.”

“Wat Tribepad speciaal maakt, is dat het zich zo focust op de kandidaat en een eerlijker wervingsproces.”

Armstrong ziet daarin twee belangrijke redenen waarom bedrijven voor de oplossing van Tribepad kiezen. “We bieden een fantastische user experience, vooral voor kandidaten — maar juist ook voor de hiring manager. Het heeft alles wat recruiters nodig hebben. Daarnaast helpt ons platform je bij DE&I-vraagstukken. Een eerlijker wervingsproces zit bij ons standaard ingebouwd. Dat vertaalt zich naar front-endmogelijkheden, maar ook rapportages en anonieme sollicitatietools om ervoor te zorgen dat het wervingsproces écht eerlijk is. Wat Tribepad speciaal maakt, is dat het zich zo focust op de kandidaat en een eerlijker wervingsproces.”

Werven voor de Pizza Hut én de kerk

Tribepad is voornamelijk gericht op het VK, maar heeft een gestage groei gezien in de aantallen internationale gebruikers. In totaal schat het bedrijf dat het momenteel 21 miljoen gebruikers in 16 talen heeft die het platform gebruiken. “We hebben klanten in Amerika, Europa en Australië”, zegt Armstrong. “We werken met name met organisaties die minimaal 250 medewerkers in dienst hebben. Onze grotere klanten zijn Tesco, de BBC, Pizza Hut, Subway en de Church of England.”

“Wij willen hen de beste recruitmentmarketingoplossingen en programmatic job advertising bieden die recruiters in hun kracht zetten om de juiste mensen te vinden.”

In de toekomst verwacht Armstrong nog meer tools te integreren binnen het Tribepad-systeem. “We blijven altijd op zoek naar nieuwe partners om ons systeem te verreiken, maar zullen ons ook echt concentreren op nog meer ED&I-vraagstukken. Daarnaast focussen we ons natuurlijk op het huidige sourcingsprobleem. Iedereen is op zoek naar kandidaten in een schaarse markt. Dus wij willen hen de beste recruitmentmarketingoplossingen en programmatic job advertising bieden die recruiters in hun kracht zetten om de juiste mensen te vinden.”

Vorig artikel

Whitepaper: van great resignation naar great opportunity

Volgend artikel

Dit was de Vakjurering van de Recruitment Tech Awards 2022 in 12 foto’s

Gerelateerde Artikelen

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’
Benchmark

Zó activiteert Revynu passieve kandidaten met benchmarking-methode: ‘Ambities zijn groot’

Door Martijn Hemminga
19 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie
Demo_Day

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Door Redactie
10 juni 2025
Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco Nederland): 'HR moet strategischer worden’
Interviews

Rogier van Hamburg (ImpactWork) en Femke Hellemons (Adecco): ‘HR moet strategischer worden’

Door Jasper Spanjaart
4 juni 2025
Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’
Interviews

Riccardo Cevaal (Thomas International): ‘Ons platform is ingericht op één ding: eenvoud’

Door Jasper Spanjaart
2 juni 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

30 juni 2025
Remy Gieling (AI.nl) afsluitende keynote-spreker Recruitment Tech Event 2025

AI-expert Remy Gieling verzorgt keynote op Recruitment Tech Event 2025

26 juni 2025
Toolinggebruik van corporates én bureaus in 2025: sourcingtools winnen, assessments verliezen terrein

Toolinggebruik van corporates én bureaus in 2025: sourcingtools winnen, assessments verliezen terrein

25 juni 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Volgend artikel
Dit was de Vakjurering van de Recruitment Tech Awards 2022 in 12 foto’s

Dit was de Vakjurering van de Recruitment Tech Awards 2022 in 12 foto's

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

3 ‘visionairs’ in recruitmenttechnologie: deze leveranciers bepalen volgens Gartner de toekomst

30 juni 2025
Remy Gieling (AI.nl) afsluitende keynote-spreker Recruitment Tech Event 2025

AI-expert Remy Gieling verzorgt keynote op Recruitment Tech Event 2025

26 juni 2025
Toolinggebruik van corporates én bureaus in 2025: sourcingtools winnen, assessments verliezen terrein

Toolinggebruik van corporates én bureaus in 2025: sourcingtools winnen, assessments verliezen terrein

25 juni 2025
15e editie Recruitment Tech Landscape is nu te downloaden

Recruitment Tech Landscape 2025 (15e editie!) met 250+ leveranciers nu te downloaden

23 juni 2025
Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

Webinar: Zo zet je webinars slim in voor recruitment en employer branding (24 juni)

20 juni 2025

Meest gelezen

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

Dit was Recruitment Tech Demo_Day 2025 in 25 foto’s

6 juni 2025
Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

Aftermovie Recruitment Tech Demo_Day 2025: terugblik op de negende editie

10 juni 2025
Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: 'Het versterkt recruiters'

Bullhorn lanceert AI-assistent Amplify: ‘Het versterkt recruiters’

4 juni 2025
Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

Diddo van Zand (In2Dialog): ‘Recruiters 100% slimmer laten werken’ | Succesvol Werven met AI

11 juni 2025
Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’

Adelbert Smal (Jobdigger) over investeringskoers: ‘Kwaliteit boven snelle expansie’ (podcast)

18 juni 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland