Martijn Roffel (AskSem) en Marvin Croon (voormalig CEO RecruitMarketing) lanceren samen een nieuw bureau voor Digital Talent Acquisition. “Talentir helpt bureaus en werkgevers via Employer Branding, Recruitment Marketing, Tech & Tools met het digitaliseren van recruitment- & wervingsprocessen”, vertelt mede-oprichter Martijn Roffel exclusief aan Recruitment Tech.
‘Er is nog veel meer mogelijk’
Om met wervingscampagnes nieuwe talenten aan te trekken is technologie reeds een gemeengoed geworden, toch blijkt het veel bedrijven en werkgevers niet altijd even effectief te zijn om de daadwerkelijke problematiek rondom HR en recruitment op te lossen. “Er is nog veel meer mogelijk om kandidaten en medewerkers aan te trekken, aan te nemen én te behouden”, stelt mede-oprichter Martijn Roffel, die sinds 2005 actief is in online marketing, recruitment en IT. “Om werkgevers en bureaus hierin te ondersteunen richten wij ons met Talentir op een nieuwe dienstverlening: Digital Talent Acquisition (DTA).”
“Talentir biedt expertise in processen én wervingsactiviteiten als onderdeel van een lange termijn talentacquisitie-strategie.”
Die digitale impuls staat voor Talentir dan ook centraal. “We proberen ons ook echt te onderscheiden van andere recruitment marketing bureaus, die zich misschien wat meer richten op recruitment marketing, met diensten voor recruitment. Talentir biedt expertise in processen én wervingsactiviteiten als onderdeel van een lange termijn talentacquisitie-strategie. Het is belangrijk dat het duurzaam en schaalbaar georganiseerd wordt. Daar willen wij bij helpen.”
Optimale afstemming
Terwijl er iedere maand meer tools en tech-opties geboren worden, wil Talentir afnemers van recruitmenttechnologie helpen om het oog op de bal te houden. “Recruitment tech-oplossingen ontwikkelen zich in razend tempo en overnames en fusies in deze markt zijn aan de orde van de dag”, zegt mede-oprichter Marvin Croon, die al 10 jaar werkt als digitale marketeer, waarvan 5 binnen recruitment. “Dat maakt het voor de afnemer een behoorlijke uitdaging om de juiste leveranciers te kiezen.”
“Je hebt niet genoeg aan recruitment marketing; er is meer nodig.”
“Veel bureaus en werkgevers komen nu op het punt dat ze recruitment- en wervingsprocessen willen optimaliseren om toekomst bestendig te zijn”, voegt Roffel toe. “Niet alleen om tijdwinst te realiseren maar bijvoorbeeld ook om concurrentievoordeel te behalen. Je hebt daarin niet genoeg aan recruitment marketing; er is meer nodig. Zodra een goede kandidaat bijvoorbeeld solliciteert, dan moet ook het (technische) proces goed zijn ingericht — want anders loop je de kandidaat zomaar mis. Het speelveld van recruitment, marketing en technologie moet optimaal op elkaar afgestemd zijn.”
Partner voor projecten én producten
Talentir werkt zowel op project- als op productbasis. “Aan de projectkant bepalen wij de kaders en doelen van het project, zodat budget en oplevering vooraf bekend zijn”, zegt Roffel. “Vaak wordt deze vorm van samenwerking gekozen bij de realisatie van websites en selectie van recruitment tech oplossingen. Daarnaast bieden we de mogelijkheid voor een kant-en-klaar product om snel recruitment marketing doelen effectief te behalen. Denk aan een slimme wervingscampagne voor vacatures of het inzetten van e-mail marketing op je bestaande kandidatenbestand.”
Knelpunten oplossen
“Het is onze missie om alle knelpunten in het recruitment- en wervingsproces op te lossen voor een optimale candidate experience”, zegt Croon. “Zo blijft er meer tijd over voor recruiters en HR-specialisten om de menselijke connectie te maken tussen werkgever en werknemer. Door transactionele handelingen te digitaliseren en automatiseren, helpen wij bureaus en werkgevers recruitment weer menselijk te maken. Dit levert een win-win op voor zowel werkgevers als werknemer: een duurzame oplossing voor nu en later.”
“Door transactionele handelingen te digitaliseren en automatiseren, helpen wij bureaus en werkgevers recruitment weer menselijk te maken.”
Meer weten over Talentir?
Talentir gelooft erin dat recruiters en HR-specialisten vooral weer moeten kunnen doen waar zij heel goed in zijn: de connectie maken tussen werkgever en werknemer door met interessante kandidaten te praten. Kandidaten écht helpen, adviseren, ondersteunen, enthousiasmeren en persoonlijk begeleiden tijdens één van de belangijkste belissingen die zij kunnen nemen. Het digitaliseren van het recruitment- en wervingsproces maken dat mogelijk. Kijk op www.talentir.nl voor meer informatie.