Het Brabantse recruitment software bedrijf JobBoost.io gaat verder onder de naam Jobmatix. De nieuwe naam sluit aan bij de groei van de organisatie de afgelopen jaren en de internationale ambities van het bedrijf. Tijdens een event op het onlangs betrokken nieuwe kantoor in Breda onthulde mede-oprichter Wiebe Mulder voor een select aantal genodigden de nieuwe naam. Recruitment Tech was erbij en kreeg Mulder ook voor de microfoon te spreken.
Grootste Europese programmatic speler
JobBoost.io werd opgericht in 2016. Het bedrijf levert een oplossing in de vorm van een tool voor jobboard marketing binnen recruitment. Met name bureaus en corporates worden middels deze tool ondersteunt bij de dagelijkse werving. In 2021 zette JobBoost.io vaart achter de missie van de driekoppige directie om dé grootste programmatic speler binnen Europa te worden.
Nieuwe naam
Om deze ambitie achterna te reizen werden er diverse stippen op de horizon uitgezet en afgekaderd. Naast de uitbreiding van het team en het doorontwikkelen van de tooling werd ook geconcludeerd dat een nieuwe naam en bijbehorend brand de organisatie ten goede zou komen. De afgelopen maanden is er hard gewerkt om dit te realiseren. Naast de integratie van verschillende bedrijfsprocessen is er ook opnieuw vorm gegeven aan het brand en de positionering van de organisatie.
Logische stap
“De rebranding van JobBoost.io naar Jobmatix.com is een logische stap in onze strategie om de leidende programmatic specialist van Europa te worden”, zegt Wiebe Mulder, één van de oprichters. “Onder de naam Jobmatix willen we onze marktpositie de komende jaren verder uitbouwen en onze tool blijven optimaliseren. We zijn in één klap fors gegroeid en doen middels deze stap eer aan onze expertise en technologie.”
“De rebranding is een logische stap in onze strategie om de leidende programmatic specialist van Europa te worden”
Voor gebruikers verandert er verder weinig; de oplossing en de functionaliteiten binnen de tool blijven zoals ze momenteel zijn. Wel wordt het dienstenaanbod aangepast en worden er uitgebreide onboardings en trainingstrajecten gegeven waardoor de tool makkelijker bestuurbaar wordt voor de gebruikers. Dit zal met video-ondersteuning, animatie en uitgeschreven handleidingen worden uitgebreid.
Kracht en vernieuwing
“De nieuwe naam en uitstraling draagt bij aan de bewustwording en trots van onze medewerkers en maakt ook voor klanten beter duidelijk wie we zijn, wat we doen en wat we willen. En de ambities reiken verder dan het beeld dat men vaak nog van ons heeft” volgens Mulder. Om verder te kunnen bouwen aan de merkwaarde, is voor een herkenbare naam gekozen. Jobmatix symboliseert kracht en vernieuwing. Het woord job is als herkenning gebleven en ook een knipoog naar het verleden.