• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Virtual Agent van Unique Customer Care (Unique Nederland)

Virtual Agent van Unique Customer Care (Unique Nederland)

12 september 2022
in Inzendingen 2022
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2022inzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologietool
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De Virtuele Agent zorgt ervoor dat wachtrijen verdwijnen, bereikbaarheid vergroot wordt en callcenters agents zich kunnen focussen op de human touch. Lees over de recruitment tool van Unique Nederland die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.

Recruitment tooling van Unique Nederland B.V.

Omschrijving van de tooling

Naast het bemiddelen van klantcontact specialisten is het voor Unique Customer Care een belangrijke strategische keuze om technologie in te zetten om werk en service duurzaam aantrekkelijker te maken.

Bij onze klanten zien wij dagelijks wachtrijen langer worden. Dit zorgt voor een hoge werkdruk en een hoog verloop. In de combinatie met de huidige arbeidsmarkt kun je dit met mensen niet alleen oplossen.

Daarom hebben wij de Virtual Agent (powered by Scotty Technologies) ontwikkeld en in de markt gezet. Want, hoe fijn zou het zijn om niet langer in de wachtrij te hoeven staan of eindeloze keuzemenu’s in te hoeven vullen?

De Virtual Agent werkt op basis van Conversational A.I. via de telefoon (of ieder ander digitaal kanaal) en kan met je klanten, in iedere taal, op ieder moment en in- en outbound communiceren!

De Virtual Agent heet je welkom en vraagt waarmee hij of zij je kan helpen. Is het een vraag die de Virtual Agent kan beantwoorden? Dan zal de Virtual Agent je direct antwoord op je vraag geven. Dit kan een eenvoudige FAQ zijn maar ook een complexere vraag over bijvoorbeeld de status van je bestelling, het updaten van je gegevens of het doorgeven van een vermiste bankpas.

De Virtual Agent werkt direct alle systemen bij en informeert stakeholders waar nodig. Zo is informatie altijd up-to-date.

Weet de Virtual Agent het antwoord op een vraag niet? Of is menselijke creativiteit of empathie nodig? Dan verbindt de Virtual Agent je direct door met de juiste menselijke collega!

Zo verdwijnen wachtrijen en blijft er meer tijd over voor de human touch die in klantcontact zo belangrijk is.

Welk probleem lost de tool op?

Nog nooit was de arbeidsmarkt zo krap als nu. Nieuwe medewerkers zijn lastig of niet te vinden met als gevolg dat vluchten vertragen, kinderen van de opvang naar huis worden gestuurd en klanten moeten worden geweigerd. En 40 minuten wachten op een antwoord op een simpele vraag is eerder regel dan uitzondering

Wij zien dat hierdoor de kwaliteit van klantcontact in Nederland nog verder verslechterd. Het vertrouwen van de Nederlandse consument neemt steeds verder af en het sentiment is vooral online negatief.

Dankzij de Virtual Agent verdwijnen deze wachtrijen. Neemt de tevredenheid over de service toe en kunnen wij een interessant carrière perspectief bieden aan callcenter agents.

Hoe werkt de tool?

De Virtual Agent neemt de druk op de recruiters onze klanten af. Hierdoor kunnen zij zich focussen op coaching en begeleiding met als doel dat callcenter medewerkers langer blijven omdat zij duurzaam worden ontwikkeld en begeleidt in hun (prille) carrière.

Wat levert gebruik van de tooling op?

Wij merken iedere dag de voordelen van onze Virtual Agent voor alle stakeholders (klanten, werknemers / kandidaten en callcenters).

Voor medewerkers:
Omdat medewerkers alleen nog vragen beantwoorden die relatief complexer zijn, of menselijke empathie en/of creativiteit vragen, wordt hun werk interessanter.
Met als resultaat dat het klantcontact wat de medewerkers die samen met de Virtuele Agent werken heel sterk bijdragen met betekenisvol werk.

Voor callcenters en niet onbelangrijk de klanten van de callcenters, zien wij dat wachtrijen verdwijnen omdat eenvoudige vragen direct worden afgehandeld. Klanten dankzij de Virtual Agent nu via ieder kanaal (omni-channel) en 24/7 hun klantvraag kunnen stellen.

Omdat de Virtual Agent maar 1x getraind (ingewerkt) hoeft te worden, neemt de kwaliteit van de antwoorden iedere dag toe. Dat betekent dat de Virtual Agent iedere dag weer meer complexere vragen kan beantwoorden. Wat de productiviteit en tevredenheid verhoogt en de kosten reduceert.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Omdat de inzet van een Virtual Agent een andere dimensie geeft aan klassiek recruitment. En tegelijkertijd een verdieping geeft aan klant contactfuncties.

Wij vinden dat wij met deze tooling aan het begin staan van een revolutie en daarmee het klantcontact (die arbeidsmarkt, wijze van recruitment en het perspectief) voor altijd wijzigen. En bovendien biedt Unique hiermee voor het eerst een praktisch toepasbare manier om flexibel werk in te vullen.

Vorig artikel

Tove Hernlund (Alva Labs): ‘Neem mensen aan, niet cv’s’

Volgend artikel

Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Gerelateerde Artikelen

Candidate Experience Analytics Platform (Starred)
Inzendingen 2022

Candidate Experience Analytics Platform (Starred)

Door Redactie
14 september 2022
Nieuwe integratie met datagedreven aanpak en recruitment automation (Regiodienst)
Inzendingen 2022

Nieuwe integratie met datagedreven aanpak en recruitment automation (Regiodienst)

Door Redactie
14 september 2022
Talent vinden en ontwikkelen met brain-based assessment games (Building Heroes)
Inzendingen 2022

Talent vinden en ontwikkelen met brain-based assessment games (Building Heroes)

Door Redactie
14 september 2022
Meer tijd voor klanten en kandidaten door robotisering in de backoffice (Luba Uitzendbureau)
Inzendingen 2022

Meer tijd voor klanten en kandidaten door robotisering in de backoffice (Luba Uitzendbureau)

Door Redactie
14 september 2022

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland