Audio Intakes is één van de 30+ leveranciers die op 9 juni aanwezig is tijdens Recruitment Tech Demo_Day. Je kunt Audio Intakes vinden op de expovloer tijdens deze zesde editie. Bram Tierie geeft in dit interview een voorproefje wat je bij hun demo spot kunt verwachten en wie Audio Intakes is.
Duurt te lang om vernieuwingen door te voeren
Tierie: “Vaak duurt het binnen recruitment (te) lang om vernieuwingen door te voeren. Het is belangrijk (indruk maken op kandidaten) om met de tijd mee te gaan. Hiermee voorkom je een gat tot de tech savvy jonge generaties. Het is ook belangrijk om zoveel mogelijk onderdelen van het recruitment proces zo snel mogelijk te digitaliseren. Het digitaliseren van processen staat echter niet op zich, het gaat hand in hand met de (digitale) trends in de markt. Als je dit vergeet zal het steeds moeilijker worden om het juiste talent te vinden. Als laatste automatisering van recruitment activiteiten. We doen in recruitment nog te veel repetitieve zaken handmatig omdat we niet beter weten. Er zijn echter tal van tools op de markt waarmee je (gecombineerd) eenvoudig hele processtappen voor een groot deel kan automatiseren. Zo blijft er meer tijd over om je te focussen op de “kwalitatieve” stappen in jouw proces.”
Optimaliseren van de candidate (application) journey
“Onze belangrijkste business drivers zijn het optimaliseren van de candidate (application) journey. Het traditionele sollicitatie proces is sterk verouderd. Het CV en de motivatiebrief zijn al >100 jaar hetzelfde. Er zijn steeds meer mensen op de arbeidsmarkt die dit dan ook geen fijne/goede manier vinden om zichzelf te presenteren. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan de jonge generaties die langzaam de arbeidsmarkt overnemen. Er is vandaag de dag nog (te) veel onnodige live communicatie met kandidaten. Hierbij kan je denken aan korte telefoon gesprekken om kandidaten te kwalificeren. Dit gebeurt vaak aan de hand van een standaard vragenlijst. Dit is iets dat eenvoudig geautomatiseerd kan worden middels een Audio Intake. Hiermee bespaar je niet alleen het telefoon gesprek maar ook alles eromheen (inplannen, voorbereiden en documenteren).”
Vroeg in proces onnodig tijdsverlies te voorkomen
“Audio Intakes bevind zich vroeg in het recruitmentproces (in de funnel) om zoveel mogelijk onnodig tijdsverlies te voorkomen. Het is aan te raden het in te zetten tijdens of direct na het solliciteren. Hierbij kan een Audio Intake dienen als een vervanging van het traditionele sollicitatieformulier en/of aanvullend uitgestuurd worden nadat kandidaten gesolliciteerd hebben. Dit hangt volledig af van de doelgroep en de volumes waarvoor je het in wilt zetten. Hierbij adviseren wij om het zoveel mogelijk te standaardiseren en automatiseren in je proces zodat geen extra handelingen vereist zijn. Uiteraard kan je voor elk proces of stap in je proces wel afzonderlijke audio intakes met specifieke vragensets implementeren.”
hands-on demo
“Een hands-on Audio Intakes demo op verschillende devices, waarbij zowel de user experience voor de kandidaat als voor de recruiter duidelijk naar voren komt. Dit omvat het creëren van vragensets, het geven van antwoorden en het ontvangen/reviewen hiervan (inclusief speech to text). Daarnaast zal er uitleg worden gegeven over de integratiemogelijkheden.”
Meld je gratis aan voor Demo_Day
Recruitment Tech Demo_Day is hét event om je concreet te oriënteren op de technologie om jouw recruitment te boosten. Aan de hand van demo’s en demo talks kun je je oriënteren én tooling uitproberen. En dat allemaal gratis als je recruiter bent die werkzaam is bij werkgever of intermediair (w&s/interim/detachering). Meld je uiterlijk 25 mei a.s. aan. Hoe eerder je je aanmeld, hoe meer extra’s je gratis ontvaangt zoals parkeerkaart en goodie bag.
[button color=”green” size=”large” type=”square” target=”” link=”https://www.recruitmenttech.nl/demoday”]Meld je gratis aan voor Demo_Day op 9 juni in Utrecht[/button]