Jeroen Wijninga, Sales Director bij RecruitNow, voorspelt flinke technologische veranderingen in de uitzendbranche. Volgens de expert gaan uitzendbureaus de komende jaren van zes recruitmentsystemen naar één.
Eén recruitmentsysteem
Jeroen Wijninga voorspelt dat we de komende vijf jaar een beweging zullen zien in digitalisering van recruitmentsystemen. Eén systeem om de eindgebruiker heen, die hen optimaal faciliteert om succesvol te zijn. Eén recruitmentsysteem die nauw aansluit op de traditionele backoffice, continu matcht op basis van algoritmes en directe toegang biedt tot alle online marketing faciliteiten. Met de gehele communicatie integratie erin. Zo heb je je e-mailbox helemaal niet meer nodig. En natuurlijk wordt er ook gedacht aan tools als WhatsApp, Facebook Messenger en sms; allemaal in één systeem. Dat is de toekomst voor de uitzendbranche.
Verschil maken
“Je ziet nu dat de intercedent gemiddeld vijf tot zes systemen naast elkaar moet gebruiken”, ziet Jeroen Wijninga. “Ze worden niet continu gefaciliteerd in razendsnel matchen, communiceren vanuit allerlei systemen en hebben geen mogelijkheden om vacatures te publiceren met aansprekende content die de doelgroep aanspreekt. En daar kan de komende vijf jaar het verschil worden gemaakt: ga mee in de digitale transitie of blijf achter.” In onderstaande video vertelt hij daar meer over.
Over Tech Topics
Tech Topics is een rubriek binnen Recruitmenttech.nl waar experts in korte video’s meer vertellen over een bepaald onderwerp op het gebied van recruitment en technologie. In de vorige aflevering stond Peter Woudenberg namens RecruitNow stil bij de komst van Google for Jobs en hoe je je hierop kan voorbereiden.
Over RecruitNow
RecruitNow, partner van Recruitment Tech, levert diensten op het gebied van Recruitment Marketing, Recruitment Sites, Recruitment Insights en Recruitment Optimalisatie. Hun expertise is online wervingscampagnes opzetten. Het brede aanbod omvangt het ontwikkelen van een ‘werken bij site’ tot het optimaliseren van de marketingcampagnes.