Een advertentie toont een chatbot dialoog waarmee zowel actief- als latent-werkzoekenden bereikt worden. Lees over de recruitment tool van UnderstandLing die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2019.
Recruitment tooling van UnderstandLing
Omschrijving van de tool
Een advertentie toont een chatbot dialoog waarmee zowel actief- als latent-werkzoekenden bereikt worden. In deze advertentie krijgt een kandidaat de mogelijkheid door vacatures te zoeken waarbij automatisch – op basis van de gevoerde, korte, dialoog in de chat – gematched wordt zodat de best passende vacatures als eerste getoond worden. Vervolgens kan in de advertentie door de kandidaat direct gesolliciteerd worden op een vacature als de kandidaat dit wil.
Middels deze manier van adverteren worden vacature sites overbodig en kan het gehele recruitment proces in een advertentie afgehandeld worden.
Welk probleem lost de tool op?
De tool bereikt potentieel de hele online populatie. Dit bereik en de tijdsbesparing die er mee gerealiseerd wordt maakt het dat recruiters en TA’s zich kunnen richten op het echt menselijke aspect van recruitment en zich niet bezig hoeven te houden met de tijdrovende zaken er om heen.
Hoe werkt de tool?
De tool toont een advertentie op willekeurige sites (op basis van targeting ingesteld). De advertentie is in feite een chatbot die de kandidaat op een speelse manier vraagt naar zijn/haar werksituatie en wensen waarna – indien de kandidaat dit wenst – vacatures doorzocht kunnen worden door de kandidaat teneinde hierop te solliciteren.
Wat levert gebruik van de tool op?
Voor de klant zijn er een aantal voordelen. Zo is het bereik vele malen groter dan traditionele methoden, waarbij ook latent werkzoekenden bereikt worden. Middels de matching die plaatsvindt in de ad wordt ook objectiever en onderbouwd door data gekeken naar een goodness-of-fit. Tot slot bespaart het de recruiter enorm veel tijd omdat kandidaten tot aan het sollicitatiegesprek aangeleverd worden in plaats van dat de recruiter deze actief moet gaan zoeken.
Voor kandidaten is het een makkelijke en speelse manier om objectieve informatie te krijgen over hoe goed zij op een vacature passen. In plaats van dat ze actief op zoek moeten naar vacature aanbod – wat wellicht niet eens de intentie is als ze latent werkzoekend zijn – komt dit aanbod nu naar hen toe.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Deze tool is een opeenstapeling van innovaties die we in de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. In de recruitment advertentie komen deze allemaal samen in een simpele en begrijpbare oplossing. Dit kan alleen doordat we een volledige suite hebben met voor elke stap in het recruitment proces een oplossing, nu samen gevat in een enkele advertentie.
Stuur jouw case of tool in tot en met 9 september 2019
Heb je als gebruiker van recruitmenttooling een mooie case? Of als leverancier een nieuwe tool (of nieuwe feature of module), zend dan uiterlijk 9 september 2019 jouw case of tool in en wie weet ontvang je op 21 november tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2019. Kijk voor meer informatie, de deelnamevoorwaarden, de planning en om gratis in te zenden op de speciale pagina’s van de Recruitment Tech Awards.