Chatbot Eva is een 24/7 virtuele recruitment assistent, die voor een verhoogde candidate experience én conversie zorgt! Lees over de recruitment tooling van Carerix die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.

Recruitment tooling van Carerix

Omschrijving van de tooling

Joboti heeft een virtuele recruitment assistent ontwikkeld genaamd Eva die geïntegreerd is binnen Carerix. Een chatbot die laagdrempelig communiceert met kandidaten. De virtuele assistent met de naam Eva beantwoordt 24/7 vragen van kandidaten op jouw website.

Deze tooling is vooruitstrevend en levert direct waarde door een betere candidate experience en hogere conversie: een eerste stap in de robotisering van het recruitmentvak.

Succesvolle trends vanuit consumentenmarketing na verloop van tijd ook in de recruitment worden gebruikt. Deze chatbot is een voorloper op dit gebied en laat zien dat juist ook recruitmentprocessen (contact / selectie / plannen) goed te automatiseren zijn en een betere candidate experience bieden. Gebruikers positief reageren op de chatbot en worden direct geholpen. Ook blijft de chatbot leren (Artificial Intelligence) en wordt slimmer en slimmer. Door meer gebruik, worden meer use-cases herkend en kan de chatbot steeds beter anticiperen op de behoefte van de kandidaat.

Hoe het werkt?
Eva is volledig geautomatiseerd en beantwoordt direct veelgestelde vragen. Daarnaast helpt ze met het in kaart brengen van het kandidaatprofiel. Wanneer Eva het kandidaatprofiel compleet heeft, stuurt ze dit volledig geautomatiseerd naar de recruiter welke direct actie onderneemt bij een interessante kandidaat. Joboti is volledig geïntegreerd met Carerix: alle data die via de chat wordt verzameld wordt direct in een kandidaat profiel in Carerix opgeslagen.

Inmiddels is gebleken dat deze laagdrempelige manier van communiceren voor een zeer relevante database zorgt. Er zijn zelfs al meerdere professionals geplaatst, die door hun (nachtelijke) chatsessie met Eva tot een nieuwe opdracht zijn gekomen!

Wat levert gebruik van de tooling op?

Voordeel klant:
Ongeveer 20% van de chat gebruikers laat tijdens het gesprek contactgegevens achter, waarna recruiters in actie komen om de lead op te volgen. Gegevens die via de chat worden uitgevraagd landen direct in Carerix en de recruiter kan direct aan de slag met het profiel van de kandidaat. Hiermee wordt tijd bespaart en gaat niets verloren. Zie het als een extra teamlid die het werk voor je uit handen neemt bij het eerste contact, ook buiten werkuren.

Voordeel kandidaat:
Op elk gewenst tijdstip voorziet Chatbot Eva kandidaten van de juiste informatie. Het gebruik van de chatbot is laagdrempelig en vergroot de candidate experience waardoor je als organisatie aantrekkelijker wordt voor talent.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

De toekomst van recruitment zit in artificiële intelligentie. Deze tooling binnen een ATS is vooruitstrevend en levert direct waarde door een betere candidate experience en hogere conversie: een eerste concrete stap in de robotisering van het recruitmentvak. Eva is geen toekomstmuziek, maar draait momenteel 24/7 live en voert iedere dag meer en meer gesprekken met kandidaten.

 

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op online en offline vrijkaarten voor de 1e editie van het hybride event Recruitment Tech Case_Day op donderdag 3 november 2022 live vanuit Pathé Utrecht Leidscherijn. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER