Cammio, de Europese video recruitment experts, kondigde deze week aan dat het financiering heeft aangetrokken voor verdere groei in Europa. De investering in Cammio wordt in eerste instantie gebruikt om een nieuw kantoor en team op te zetten in Keulen, Duitsland.
Groeikapitaal
De investeringsronde werd geleid door Bernhard Düttmann, voormalig lid Raad van Bestuur en CFO bij Beiersdorf en Lanxess. Düttmann neemt ook plaats in de nieuw opgezette advisory board. Naast het nieuwe kantoor in Keulen gebruikt de onderneming de investering voor de verdere ontwikkeling van de mogelijkheden voor ‘intelligent hiring’ binnen het Cammio platform waarmee matching in het wervingsproces verder kan worden geautomatiseerd. Video recruitment heeft zich de afgelopen jaren snel ontwikkeld tot een standaard onderdeel van het recruitmentproces. Cammio wordt inmiddels gebruikt door eindklanten in meer dan 20 landen ter wereld.
Doorbraakjaar 2016
2016 is een doorbraakjaar geweest voor de video recruitment experts van Cammio. De uitstekende groei wordt toegeschreven aan het aantal platformgebruikers, succesvolle inzet onder de klanten en brede erkenning in de sector, met awards als “Best recruitment campaign” (Nederland) en “Best Digital Employer Branding & Recruiting” (Europa). Cammio heeft een record aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, waaronder AIDA, GALERIA Kaufhof, BMW en AGEON. Met eigen klanten in meer dan 20 verschillende landen behoren deze bedrijven tot een groeiende groep die via Cammio video inzet om hun sollicitanten aan te spreken. Het platformgebruik is meer dan 200% gegroeid, wat duidelijk aangeeft dat sollicitanten en werkgevers belang hebben bij de aanvulling van persoonlijkheid.
Innovatiegolf
Walter Hueber: “Dankzij Cammio’s consequente focus op het gebied van onboarding, partnerintegraties en innovatie kunnen we de definitie van video recruitment ook na 2017 vormgeven. We zijn pas net begonnen. In de komende jaren zullen we een grote innovatiegolf zien waarin video recruitment en assessments samengaan in het verder automatiseren van talentacquisitie, en dat stimuleert een eerlijk, onbevooroordeeld en aansprekend wervingsproces. Deze investeringsronde helpt ons om nieuwe technologie sneller aan de man te brengen en meer sollicitanten te laten profiteren van video recruitment.”
HR Technology Hub
Met behulp van financiering zal er meer worden geïnvesteerd in marketing en sales, met daarbij een sterke nadruk op Duitsland. Om die reden heeft Cammio nu een kantoor geopend in Keulen, waar het bedrijf samen met partners YoungCapital en CompanyMatch een nieuwe HR Technology Hub deelt. Daarnaast heeft Cammio ook een advisory board gecreëerd om de ontwikkeling van hun strategie te ondersteunen. Het bestaande managementteam wordt hier nauw bij betrokken. De ervaren leden van het advisory board – Bernhard Düttmann (voormalig lid Raad van Bestuur en CFO bij Beiersdorf en Lanxess), Patrick Paardenkooper (partner bij Dolfin Capital) en Paul Citroen (voorzitter van het pensioenfonds voor de uitzendbranche in Nederland) – zullen Cammio sturing geven in haar verdere internationale groei en ontwikkeling als Europa’s vooraanstaande platform voor video recruitment.