De recruitment marketing-markt in Nederland is onderhevig aan de nodige veranderingen. Waar verschillende spelers jarenlang hun vaste posities hadden, zien we nu een compleet nieuwe koploper in de categorie van de RT35. Dít zijn de top 5 hoogstgewaardeerde Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland.
1. Emplear
Met een indrukwekkende score van 4,605 heeft Emplear de eerste plek veroverd in de recruitment marketing-categorie. Het bedrijf richt zich op het bouwen van recruitment websites met aandacht voor SEO, meetbaarheid en gebruikerservaring. Emplear kwam nieuw binnen in de RT35 (op plek 2 overall) van 2025 en heeft direct de top bereikt: een opmerkelijke prestatie voor een debutant in deze ranglijst.
2. BRANDMANNEN
BRANDMANNEN stond in 2024 al op plek twee en staat nu wederom op de tweede stek, met een score van 4,567. BRANDMANNEN, gespecialiseerd in job marketing en employer branding, biedt verschillende diensten aan waaronder employer branding strategieën, recruitment marketing-campagnes en online marketing.
3. Jobmatix
Jobmatix staat op plek 3 in de categorie voor beste recruitment marketing-leveranciers, met een score van 4,438. De programmatic jobmarketing-tool, waarmee organisaties vacatures automatisch kunnen adverteren op meer dan 30 jobboards op basis van cost per click, heeft duidelijk terrein gewonnen bij gebruikers.
4. Getnoticed
Getnoticed staat op plek 4 met een score van 4,368. De zelfomschreven ‘online recruitment-vakidioten’ die zich richten op het versterken van de online zichtbaarheid van werkgevers, zien hun dominante positie verdwijnen. Het bedrijf helpt klanten met bereik en conversie door online recruitment marketing en het creëren van recruitment websites.
5. MrWork
MrWork staat op plek 5 in 2025, met een score van 4,168. MrWork houdt zich bezig met recruitment marketing automation. Vanuit Rotterdam houden 50 medewerkers zich bezig met kandidaten aan te trekken, sollicitatie-conversies te verhogen en talentpools te (her)activeren.
Opmerkelijke bewegingen buiten de top 5
Ook VONQ (plek 15, score 3,800) en nieuwkomer Wonderkind (plek 24, score 3,333) vallen op in de recruitment marketing-categorie. VONQ daalde van plek 23 in 2024, terwijl Wonderkind nieuw binnenkomt in de RT35. De scores in de recruitment marketing-categorie liggen over het algemeen hoog, wat aantoont dat gebruikers tevreden zijn met de geboden diensten in deze concurrerende markt.
Over de Recruitment Tech 35 (RT35)
Deze lijst komt voort uit de Recruitment Tech 35 (RT35), het overzicht met leveranciers van recruitmenttechnologie met de hoogste waardering door gebruikers in Nederland. Respondenten konden aangeven welke software ze in 2024 hebben gebruikt en deze beoordelen op zes criteria. Om in de RT35 te komen, behoorde een leverancier minimaal vijf keer te zijn beoordeeld en een score hebben van minimaal 2,790. Het feit dat een leverancier in de RT35 staat betekent dat deze goed wordt gewaardeerd op verschillende criteria. Wanneer een leverancier er niet in staat, hoeft dit niet per se te betekenen dat deze lager wordt beoordeeld, maar bijvoorbeeld omdat deze leverancier niet of te weinig is beoordeeld om mee te worden genomen in de RT35 van 2025.
Download de Recruitment Tech Survey 2025
Wat voor tooling gebruiken Nederlandse recruiters het meest? Waar wordt in 2025 nog meer in geïnvesteerd? Je leest het allemaal terug in de Recruitment Tech Survey 2025, het grootste onafhankelijke onderzoek onder gebruikers van recruitmenttooling in Nederland. Compleet met gebruikerstrends en ervaringen van gebruikers — een must voor de boekenkast, thuis of op kantoor. De Recruitment Tech Survey 2025 is gratis te downloaden in pdf-vorm of te koop als hard copy.